MENU
klinika

Standardet e bukurisë që humbën

Kush ishte princesha me mustaqe, muza e poetit persian?

30.09.2018 - 15:37

Në Persinë e shekullit të 19-të sa më shumë mashkullore të qe një grua, aq më e bukur ishte.

Gjë që për burrat ishte e kundërta. Në Persinë e shekullit të 19-të, modelet perëndimore të bukurisë nuk ishin ato dominuese.

Natyrisht, kishin standardet e tyre dhe sensin e tyre të bukurisë, por sa më shumë emër një grua kishte, aq më e bukur ishte.

kultura konica.al
kultura konica.al

Gratë me vetullat e trasha dhe mustaqe konsideroheshin aq shumë tërheqëse, sa që nganjëherë i pikturonin ose i shtonin me bojë akoma.

Në portretet e të dashuruarve të shekullit të 19-të , përkatësia gjinore ishte jo fort e dallueshme dhe përcaktohej vetëm nga mbulimi i kokës. Kur Irani filloi të bëhej më modern, këto standarde bukurie humbën.

Modelet perëndimore të bukurisë filluan të dominonin dhe homoseksualiteti nuk lejohej tashmë.

kultura konica.al
kultura konica.al

Por le të përqendrohemi tek princesha Qajar, e cila ishte konsideruar si simbol i bukurisë në Persi gjatë fillimit të 1900. Një fakt tregon se 13-të të rinj vrarë veten për shkak se ajo refuzoi dashurinë e tyre.

Zahra Khanom Tadjes-Saltaneh (1883-1936) ishte një princeshë persiane dhe një pasardhëse e dinastisë Qajar.

Vajza e Naseral-DinShah, mbret i Persisë, nga 1843 deri në maj 1896 nga gruaja e tij Turanes-Saltaneh. Ajo ishte e martuar me Amir Husein Khan Shoja`-al Saltaneh dhe kishte katër fëmijë, dy vajza dhe dy djem.

kultura konica.al
kultura konica.al

Martesa e tyre nuk zgjati sa duhet dhe u detyruan të ndaheshin.

Ishte muza e poetit persian Aref Qazvĩnĩ, i cili shkroi poemën EyTaj, për të. Taj Saltaneh ishte pioniere në luftën për të drejtat e grave në Iran dhe feministe.

Ishte anëtare e shquar themeluese e grupit për të drejtat e grave Anjoman Horriyyat Nsevan (Shoqëria për Lirinë e Grave), e cili punoi për të drejta të barabarta për gratë rreth vitit 1910.

kultura konica.al
kultura konica.al

Ajo gjithashtu ishte shkrimtare, piktore dhe aktiviste e cila organizonte mbrëmje letrare në shtëpi një herë në javë.

Vlen të theksohet se ishte gruaja e parë që hoqi hixhabin për të veshur rroba perëndimore.

Jeta dhe shkrimet e saj dhe roli i saj si feministe është objekt studimi i Lindjes së Mesme në universitete, nga Universiteti i Teheranit deri në Harvard.

“Pasuria që s’e blejnë dot paratë”

Libri për suksesin e vërtetë dhe rritjen personale

Ngjarja më e rëndësishme e popullit shqiptar

Dita e Alfabetit të Gjuhës Shqipe

Premiera “13” nën petkun e Sulejman Rushitit

“Kadare, Kuteli, Fishta…të ndërthurur në dramën bashkëkohore”

Erdhi si një mrekulli për publikun shqiptar

Marie Kraja, diva me zërin e pastërt dhe të kthjellët