MENU

Nga New York Times

Tani ‘shënjestër’ e terrorizmit është Sri Lanka…

22.04.2019 - 12:21

Një vend i ndarë dikur nga urrejtjet etnike tani është një objektiv për terrorizmin islamik.

Seria e sulmeve vrasëse në kisha dhe hotele në Sri Lanka për të dielën e Pashkës, e cila ka lënë gati 300 të vdekur dhe qindra të plagosur, janë më shumë se një tragjedi kombëtare ose fetare.

Për anëtarët e diasporës së Sri Lankës, duke përfshirë katolikët si unë, të cilët kanë lidhje familjare me vendet dhe famullitë që janë sulmuar, historia e vendit vështirë se mund te ju shpjegohet njerëzve. Tani ata janë të njohur.

Pjesa më e madhe e botës i njeh problemet e Sri Lankës, një luftë civile prej tre dekadash, qindra shpërthime vrasëse të kryera nga organizata terroriste Tamil Tiger. Por, interesi i gjerë ndërkombëtar në kombin ishull, është kufizuar kryesisht në historinë e luftës civile të saj, e cila përfundoi në vitin 2009.

Tani është shfaqur një kontekst i ri: Të gjitha provat e deritanishme tregojnë se sulmet u kryen nga terroristët islamikë vendas.

Sulmuesit i dinin mirë objektivat e tyre dhe duket se i kanë zgjedhur vendet e sulmeve. St Anthony, në kryeqytetin e Colombo, ka qenë prej kohësh një vend i frekuentuar nga vendasit dhe të huajt, katolikët dhe jo-katolikët.

Kisha e dytë që u sulmua, Shën Sebastiani, është në vendin e lindjes së nënës sime, Negombo, një qytet peshkimi në veri të kryeqytetit. Negombo është mbiquajtur “Pak Romë” për shkak të kulturës së tij katolike, e cila daton në kolonializmin portugez të shekullit të 16-të.

Çdo janar shfaqjet e Shën Sebastianit mbajnë një festival të famshëm të ishullit për nder të shenjtorit të tij.

Në mënyrë domethënëse, kjo ishte e vërtetë përpara, gjatë dhe pas luftës civile. Kjo konsiderohet si dëshmi e pluralizmit fetar të vendit. A do të jetë kështu edhe festa e Shën Sebastianit në vitin e ardhshëm? Kjo varet nga ajo që këto sulme sjellin.

Sri Lanka ka prej shekujsh shtëpi për një larmi besimesh. Budizmi është i lidhur ngushtë me rrëfimet e origjinës së Sri Lanka, që datojnë së paku nga 100 BC; Hinduizmi arriti përfundimisht disa shekuj më vonë. Myslimanët kanë qenë në Sri Lanka që nga mesjeta, përmes tregtisë së ishullit me botën arabe; dhe të krishterët kanë qenë aty që të paktën fillimi i kolonializmit evropian në shekullin e 16-të.

Këto fe nuk kanë jetuar gjithmonë në harmoni, por konflikte të tilla përgjithësisht kanë qenë përjashtim, pasi popujt e besimeve të ndryshme, së paku kur është fjala për besimin në vetvete, në përgjithësi kanë zbuluar mënyra për të jetuar së bashku në hapësirën dalluese të përbashkët dhe izolimin krahasues të një vendi të vogël ishull në Oqeanin Indian.

Raportet e lajmeve lidhur me sulmet e fundit sugjerojnë se autoritetet e Sri Lankës kanë monitoruar grupet lokale islamike, të cilat dyshonin se po komplotonin sulme ndaj kishave katolike, të cilat pa dyshim ishin të frymëzuara nga rrymat globale dhe konfliktet e vendosura përtej brigjeve të ishullit.

Në të njëjtën kohë, ndërsa bota reagon, udhëheqësit nga Papa Francis për Presidentin Trump kanë dënuar bombardimet vrasëse të kishave dhe hoteleve.

Terrorizmi islamik mund të jetë i ri, por bombardimet vrasëse janë shumë të njohura, pas një pushimi dhjetëvjeçar. Ata duhet të pyesin nëse dikush do të kujdeset për përpjekjet e mëdha për ripërtëritjen politike dhe ekonomike.

Simpatia për Sri Lankën nuk është për atë që ishulli ka humbur. Përkundrazi, është për atë që Sri Lanka ka fituar….

Randy Boyagoda profesor i Anglishtes në Universitetin e Torontos, dhe drejtor i Kolegjit St. Michael.