MENU

Mësojini ato!

Mungesa e gjumit shkakton dëme serioze për shëndetin

12.05.2019 - 19:41

Gjumi është pjesa thelbësore që mbështet të gjitha funksionet trupore. Gjatë natës, trupi fle dhe kështu rimbushet më energji pas një ditë stresuese dhe të vështirë.

Gjatë kësaj kohe, miliona procese të tjera ndodhin në trup, duke ndihmuar trurin për të mësuar përmendësh gjërat, dhe qelizat për rigjenerimin dhe riparimin e indeve të dëmtuara.

Prandaj, mungesa e gjumit pengon të gjitha këto procese, dhe privimi i zgjatur i gjumit mund të rrezikojë seriozisht shëndetin.

Me sa duket, hulumtuesit kanë studiuar pasojat e sakta të mungesës kronike të gjumit dhe zbuluan se ato përfshijnë zhvillimin problemeve serioze dhe kërcënuese për jetën, duke filluar nga kanceri, në diabet dhe problemet e zemrës.

Mungesa e gjumit shkakton crregullimet e mëposhtme:

1. Mbipeshë dhe diabet

Gjumi i paktë ka qenë i lidhur me diabetin për një kohë të gjatë, por shkencëtarët në Universitetin e Çikagos kohët e fundit gjetën mënyrën se si gjumi i paktë potencialisht mund të shkaktojë obezitet dhe diabet.

Ata analizuan efektet e gjumit në ndërtimin e acidit yndyror, pasi nivelet e këtyre acideve në gjak ndikojnë në shpejtësinë e metabolizmit dhe aftësinë e insulinës për të rregulluar sheqerin në gjak.

Ata shqyrtuan 19 burra me modele të ndryshme gjumi dhe gjetën se ata që flinin për 4 orë gjatë tre netëve kishin nivele të larta të acidit yndyror brenda gjaku të tyre ndërmjet orës 4 dhe 9, që ishte 15-30% më i lartë se ata që flinin për 8.5 orë çdo natë.

Përveç kësaj, ata zbuluan se rritja e niveleve të acidit yndyror gjithashtu rriti rezistencën ndaj insulinës, duke çuar në problem me diabetin.

2. Alzhaimer

Sipas një studimi të vitit 2013 të kryer nga hulumtuesit në Universitetin Johns Hopkins, mungesa e gjumit mund të çojë në sëmundjen Alzhaimer dhe të përshpejtojë përparimin e saj.

Studimi u bazua në hulumtimet e mëparshme që zbuluan se gjumi është i nevojshëm për trurin për të eliminuar “mbeturinat cerebrale” ose depozitat e “plehrave” që mund të grumbullohen dhe të çojnë në çmenduri.

Studimi përfshiu 70 të rritur midis moshave 53 dhe 91 vjec dhe tregoi se pjesëmarrësit që raportuan se kishin fjetur pak çdo natë kishin një sasi më të madhe të depozitimit të beta-amiloideve në tru, një përbërës i cili është një shenjë definitive e sëmundjes Alzhaimer.

3. Sëmundje kardiovaskulare

Gjumi i dobët ka qenë i lidhur me sëmundjet kardiovaskulare dhe një studim i fundit i paraqitur në EuroHeartCare, takimi vjetor i Shoqërisë Europiane të Kardiologjisë, konfirmoi këtë lidhje.

Studimi përfshiu 657 burra rusë midis moshës 25 dhe 64 vjeç për një periudhë 14 vjecare dhe gati dy të tretat e atyre që përjetuan një sulm në zemër kishin një çrregullim gjumi.

Burrat që u ankuan për çrregullime të gjumit kishin 2,6 herë më shumë rrezik për miokardit, që është një sulm në zemër që ndodh kur vdesin muskujt e zemrës dhe 1,5-4 herë rrezik më të lartë të goditjes.

4. Kanceri i prostatës

Ditari “Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention” publikoi një studim të vitit 2013 i cili zbuloi një rritje të incidencës së problemeve të prostatës në pacientët me probleme të gjumit.

Hulumtuesit analizuan 2,425 meshkuj islandezë midis moshave 67 dhe 96 vjec për tre deri në shtatë vjet dhe zbuluan se 60% e meshkujve që kishin probleme me gjumin kishin probleme me prostatën. Për më tepër, njerëzit me probleme të gjumit kishin një rrezik në rritje për të pasur fazat e mëvonshme të kancerit të prostatës.

Kjo është për shkak të melatoninës, hormonit që rregullon gjumin, i cili, kur në nivele të larta, e shtyp prodhimin e tumorit.

5. Koliti ulcerativ

Koliti ulcerative është një sëmundje inflamatore e zorrëve e karakterizuar nga ulçera brenda traktit digjestiv. Kjo mund të jetë rezultat i privimit të gjumit dhe gjumit të tepërt, ashtu si sëmundja e Crohn-it.

Sipas shkencëtarëve në Spitalin e Përgjithshëm Massachusetts, sasia e duhur e gjumit është e nevojshme për të frenuar përgjigjet e inflamacionit brenda sistemit të tretjes, i cili shpesh shkakton këto sëmundjes, trupi fle dhe kështu rimbushet më energji pas një ditë stresuese dhe të vështirë.

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN