MENU
klinika

Qosja për veprën e Rexhep Meidanit

Pse quhet ‘Kapitale’? Vepër e madhe për dy çështje të mëdha

13.06.2019 - 20:25

Më vjen mirë që mund të them disa fjalë, këtu para jush, për akademik Rexhep Meidanin dhe për librin e tij më të ri Rendi global dhe Shteti-komb.

Kjo në të vërtetë është vepër e bazuar në veprën e tij të mëhershme Kurthet e shtetit-komb, të botuar e të përuruar nga Shtëpia botuese TOENA në vitin 2005, por të shtuar edhe me një çështje tjetër të madhe – me çështjen e Rendit global dhe me sërë çështjesh, temash, mo-tivesh, problemesh, procesesh, dukurishë, ndryshimesh, pajtimesh e mospajtimesh rreth çështjeve globalizëm dhe shteti komb që e kanë bërë plotësisht të re me konceptin, idetë e mendimet, prandaj shumë më të rëndësishme me vlerën dhe shumë më të madhe me vëllimin.

Rendi global dhe Shteti-Komb është vepër shkencore që mund të quhet kapitale.

Dhe kapitale e bëjnë:

1. Çështja botërore e rendit global dhe shtetit komb, në të vërtetë çështja e marrëdhënieve të tyre.

2. Të dhënat e shumta, pamatshëm të shumta politike, shoqërore, kul-turore, historike, të përtashmë dhe të përparshme, me shtrirje të madhe gjeografike dhe me shtrirje të gjatë kohore, në bazë të të cilave shpjegohen marrëdhëniet e globalizmit dhe shtetit-komb.

3. Mbamendja (erudicioni) jashtëzakonisht e pasur, jashtëzakonisht përshtypjebërëse e autorit të librit, që gjithmonë ishte kusht i krijim-tarisë së suksesshme mendore dhe imagjinare, së cilës në masë të madhe i detyrohet edhe vepra në fjalë.

4. Kultura e gjerë, universale e autorit, pa të cilën as të dhënat e as mbamendja nuk do të mund të shpreheshin siç janë shprehur në krijimin e veprës Rendi global dhe Shteti-Komb.

5. Përvoja e pasur krijuese e autorit, Rexhep Meidani, që i ka bërë të mundshme të sistemojë përkatshëm të dhënat, të shfrytëzojë për-katshëm mbamendjen dhe, natyrisht, kulturën e tij të përgjithshme.

6. Gjerësia hapësinore, gati gjithëkontinentale dhe shtrirja kohore gjithëhistorike në të cilën janë parë marrëdhëniet qytetërim-shtet, kulturë-shtet, politikë-shtet, popuj shtet dhe, në fund, komb-shtet.

7. Përqëndrimi përfundimtar i autorit në prejardhjen, qytetërimin, kul-turën, gjuhën, kombin dhe shtetin, në të vërtetë shtetet e shqip-tarëve sot.

8. Vëllimshmëria e veprës Rendi Global dhe Shteti-Komb. Kjo vepër mund të quhet vepër, kapitale, qoftë edhe për shkak të madhësisë, vëllimshmërisë së saj. Në formatin e botuar ajo ka 582 faqe, por në formatin standard, ndërkombëtar, prej faqesh me 2000 karaktere ajo do të kishte 893 faqe.

Le të thuhet se pasqyra e lëndës së saj ka plot 10 faqe.

Vlerën, rëndësinë shkencore të veprave shkencore dhe rëndësinë ar-tistike të veprave letrare e artistike, siç dihet, e përcakton edhe madhësia, vëllimshmëria, natyrisht vlerësisht përkatëse.

Një vjershë lirike nuk mund të quhet vepër e madhe pavarësisht sa e përsosur artistikisht të jetë siç mund të quhet një poemë epike me vlerën përkatëse.

Një peizash i krijuar për disa orë a disa ditë nuk mund të quhet vepër e madhe, e artit pamor pavarësisht bukurisë që përmban siç mund të quhet Afresku i Pikasos në sallën e madhe të OKB-së, Guernika.

Një ndërtesë një a dykatëshe, pavarësisht sa e përsosur arkitekturisht të jetë, nuk mund të quhet vepër e madhe artistike e arkitekturës siç mund të quhet nje katedrale madhështore, një xhami madhshtore a një monument tjetër fetar a historik madhështor.

Arsyeja e parë pse veprën që po përurojmë të Rexhep Meidanit e quajta vepër kapitale, ishte çështja e madhe që në të trajtohet: global-izmi dhe shteti komb.

Fati i shtetit komb në globalizmin

Prej kësaj vepre të Rexhep Meidanit ne do të mësojmë se marrëdhëniet e shtetit komb me globalizmin janë çështje, shumë e diskutueshme sot në botë.

Nuk është i vogël numri i studiuesve, para së gjithash i politikanëve, që e kanë madhështuar, kurse disa sish edhe vazhdojnë të madhështojnë globalizmin.

Eshtë fatbardhësi planetare, thonë ata, pse njerëzit gjithnjë e më shumë vishen njësoj, argëtohen njësoj, ndërtojnë njësoj, prodhojnë njësoj, ushqehen njësoj, varrosen njësoj!

Globalizmi, e vazhdojnë ata këngën e tyre, do ta shpëtojë njerëzimin prej ndryshimeve që me shekuj kanë sjellë shumë fatkeqësi në jetën e tyre.

Duket, ndërkaq, se numri i adhuruesve të përhumbur në lavdërimet e globalizmit është duke u zvogëluar.

Globalizmi po vështrohet gjithnjë e më realisht.

Kritikët e tij, të vjetër e të rinj, po i përimtojnë dhe po i theksojnë pasojat e globalizmit sidomos në mëvetësinë (sovranitetin) e kombeve.

Kritikët ekonomistë të globalizmit e theksojnë se ai, me tregun e kom-panive të mëdha planetare, me zotët e financave, me berzën, me konkurencën po e përhap, po e shton pabarazinë dhe, duke e shtuar pabarazinë, po e shton paqëndrueshmërinë në botë.

Klasa e të pasurve, në njërën anë dhe klasa e të varfërve, në anën tjetër, është fryti i zi i globalizmit modern, thonë ata.

Globalizmi prej fillimeve të tij është treguar mosdurues ndaj vlerave të veçanta, kulturore, prandaj edhe ndaj identiteteve dhe kulturave kombëtare.

Pse jo!

Globalizmi, e thonë kritikët e tij të rinj, është ideologji e të njëjtës, që mposht kuptimet, domethëniet, vlerat e asaj që e ka bërë aq të pasur shpirtërisht planetin tonë: kulturën kombëtare. Siç është, thonë ata, ideologji e të njëjtës edhe nacionalizmi.

Globalizmi në thelbin e vet, me qëllimet dhe me mjetet e veta, është uniformizëm, e uniformizmi më shkurt a më gjatë ka sunduar në vende të veçanta, por Tokës si tërësi kurrë më parë nuk i është kërcënuar si po i kërcënohet sot globalizmi.

Për këto arsye, prandaj, ndonjëri prej këtyre kritikëve të rinj globalizmin e quan kolonializëm, kurse ndonjë tjetër e quan imperializëm.

Nuk ka dyshim se mospajtimit të globalizmit me identitetet kombëtare mund t’i kundërqendrohet me rilindjen e shtetit komb.

S’ka shtet-komb pa krijimitari shpirtërore

Duke pasur parasysh gjendjen e sotme të globalizmit, duke pasur par-asysh se nuk jemi pa globalista as ne që vetëquhen mondialista, duke pasur parasysh se në kushtetutat e ligjet e dy shteteve tona është mpakur palejueshëm shpirtësia, ne do të duhej t’i kushtojmë vëmendje shumë më të përqëndruar se tani kuptimit të shtetit komb.

Dhe, kjo vëmendje, nënkupton: njësinë e politikës konbëtare të të dy shteteve tona kombëtare. Fakti se Shqipëria, si do të thoshin studiuesit e gjeopolitikës, është vend i detit, kurse Kosoga është vend i tokës, do të duhej të na vetëdijësojë për ndërtimin e një politike mbarëkombëtare që pashmangshëm do të jetë shumë më frytdhënëse për zhvillimin dhe përparimin e përgjithshëm të Kombit shqiptar si tërësi dhe të Shtetit-Komb etik.

Ndërtimi i një politike të tillë përmban obligimin për tejkalimin e njëanshmërisë që karakterizon politikën tonë të sotme shtetërore, të rrëgjuar (reduktuar) në kujdesin për mirëqenien materiale të qytetarëve: përmban obligimin për përkrahjen, rritjen, pasurimin e kul-turës e shkencës që do të sillte tejkalimin e varfërisë shpirtërore dhe varfërisë morale, që po e cenojnë rëndë kuptimin e jetës sonë të sotme, për tejkalimin e një gjendje politike që përçmon shpirtësinë!

Vlerat shpirtërore gjithmonë e gjithkund ishin e janë përbërës të themeltë, gjithësor, të të sotmes dhe të të nesërmes së popullit e kjo do të thotë dhe të shtetit Komb.

Libri i Rexhep Meidanit Rendi global dhe Shteti-Komb përmban refer-encat e frymëzimet edhe për mendime të këtilla me të cilat dikush mund të pajtohet e dikush mund të mos pajtohet. Po pavarësisht pa-jtimit a mospajtimit me këto mendime, vepra e Rexhep Meidanit Glob-alizmi dhe Shteti-Komb është vepër që bën pjesë ndër ato veprat e mëdha, kapitale, që shkruhen e botohen shumë rrallë, por që qenies kombëtare, identitetit historik të kombit, i sjellin pasuri të madhe me ide, me mendime, me nxitje, me frymëzime, me të dhëna, me energji për të tashmen e për historinë.

Po ta përfundoj këtë fjalë me urimet që Rexhep Meidani të jetojë e kri-jojë edhe shumë vite dhe ta pasurojë edhe me vepra të tjera shkencën tonë, kulturën tonë, jetën tonë siç është vepra Rendi global dhe Shteti-Komb.

Çfarë u diskutua gjatë takimit në Tiranë më 1989-ën

Refuzimi që Nexhmije Hoxha i bëri Nënë Terezës për një shtëpi bamirësie!

Në 40-të vjetorin e filmit “Proka”

Mbrëmje kinematografike me regjisorin Isa Qosja

"Kur jeni zënë për herë të fundit me gruan?"

Përgjigjet plot humor që jepte Dritëroi për Sadijen

“Pasuria që s’e blejnë dot paratë”

Libri për suksesin e vërtetë dhe rritjen personale