MENU
klinika

Epo kush e mendonte...

Disa kurthe që lejojnë median të manipulojë mendimet tona

11.09.2019 - 20:43

A besoni se televizioni dhe media të tjera rregullisht na gënjejnë dhe manipulojnë mendimet tona? Ndoshta.

Por ka edhe një lajm edhe më keq: truri ynë punon së bashku me ta. Wshtë kaq e vështirë për trurin që të rendisë një sasi të madhe informacionesh që vijnë në të çdo ditë, sa që është gati të prodhoi vetëm keqkuptime.

Efekt gjumi

Imagjinoni që ju dëgjoni një pjesë të informacionit që duket e vërtetë për ju. Për shembull, prodhimi i një marke të famshme ëmbëlsirash përmban kimikate që janë të rrezikshme për shëndetin e njeriut. Por menjëherë pas kësaj, ju dëgjoni disa informacione që ju bëjnë të dyshoni se ishte e vërtetë. Për shembull, dikush ju thotë se burimi i informacionit nuk ishte i besueshëm ose se lajmet u trilluan nga një konkurrent. Si një person i arsyeshëm, ka shumë të ngjarë të mendoni se informacioni origjinal ishte i rremë dhe do të përpiqeni ta harroni. Por disa kohë më vonë, (e ashtuquajtura koha e gjumit) do të ktheheni të mendoni se ishte e vërtetë. Dhe nuk do të blini kurrë produkte nga kjo markë përsëri.

Efekti i gjumit shfaqet vetëm kur këto kushte ndiqen:

Informacioni duket bindës.

Ekziston një informacion i mëposhtëm që ju bën të dyshoni në origjinal.

Ka mjaft kohë midis momentit kur merrni informacionin dhe momentit kur duhet të merrni një vendim.

 

Efekt i inkuadrimit

kolana e librave

Mënyra e formulimit të një ideje ndikon në mënyrën se si ne e perceptojmë atë. Duke nënvizuar pjesën e nevojshme, mund ta bëni një person një hero ose një krejt ndryshe. Njw person ndryshe tw pa edukatw.

E sigurt është se ne gjykojmë disa ngjarje të gjërave jo më vete, por bazuar në kontekstin e tyre. Zakonisht, ky kontekst (kornizë) përcakton vendimin që do të përfundojmë të marrim.

Dhe njerëzit kanë më shumë të ngjarë të shmangin humbjet sesa të përpiqen të fitojnë diçka. Gjithashtu, me moshën, ky efekt bëhet më i fuqishëm: të moshuarit u kushtojnë më shumë vëmendje aspekteve negative të gjithçkaje dhe ka më shumë të ngjarë të shmangin humbjet e tyre sesa të provojnë dhe të shohin avantazhet e vërteta të një oferte.

Refleksi Semmelweis

Efekti: Unë shoh vetëm atë që dua të shoh

Nga shumë fakte që gjenden atje, truri ynë zgjedh vetëm ato që përputhen me pritjet dhe idetë tona. Në të njëjtën kohë, ai refuzon të pranojë njohuri të reja dhe fakte të reja që kundërshtojnë stereotipet tona (refleksi Semmelweis).

Kjo është arsyeja pse ne preferojmë të shikojmë të njëjtat TV dhe kanale YouTube dhe të shkojmë në të njëjtat faqe interneti. Dhe kjo është edhe arsyeja pse ne besojmë se programet e lajmeve kaq lehtë – sepse ato përputhen me mendimin tonë dhe ata janë të lehtë për tu tretur. Nëse jeni të sigurt që OMGJ është i rrezikshëm, do ta besoni me lehtësi edhe artikullin më joprofesional për këtë temë dhe do t’i injoroni artikujt me mendim të kundërt nga revista serioze.

E njëjta gjë ndodh me qëndrimin tonë ndaj njerëzve publik: urrejtësit zakonisht i kushtojnë vëmendje të metave dhe gabimeve të tyre, dhe tifozët do të injorojnë edhe gabimet më të dukshme.

Burimi: Bright Side