MENU
klinika

Fitimet marramëndëse të punonjësve!

Industria e modës ‘ushqen’ ekonominë

06.11.2019 - 09:52

Ndikimi ekonomik i industrisë së modës

Moda është shumë e sofistikuar, 2.5 trilion dollarë industri globale. Vetëm në Shtetet e Bashkuara, konsumatorët shpenzuan afro 380 miliardë dollarë për veshje dhe këpucë në vitin 2017. Industria, e cila përfshin gjithçka, nga markat e tekstilit dhe veshjeve deri tek shitësit me shumicë, importuesit dhe shitësit me pakicë, punëson më shumë se 1.8 milion njerëz në Shtetet e Bashkuara.

Industria e modës amerikane ka evoluar nga rrënjët e saj në prodhim në dizajn të ri me vlera të larta dhe punë të tjera krijuese. Ashtu si me shumë industri në sektorin e prodhimit, Shtetet e Bashkuara tani përqendrohen në pjesët me vlerë të lartë të zinxhirit global të furnizimit të veshjeve.

Forcat binjake të teknologjisë dhe globalizimit kanë pasur efekte të mëdha në industrinë e modës, të ngjashme me shumë industri të tjera, dhe kanë krijuar prirje, sfida dhe mundësi të reja. Ndikimet e mediave sociale, modeleve të reja të biznesit, prodhimit të përparuar dhe ndryshimit të demografisë po çojnë në ndryshime domethënëse në të gjitha aspektet e industrisë së modës me potencialin për ta riformuluar atë për vitet në vazhdim.

Përkundër këtij sfondi të ndryshimit, New York City mbetet një fuqi globale e modës. Më shumë projektues mode punojnë në New York City sesa kudo tjetër në vend. Zona e metrosë llogarit më shumë se një në tre nga afro 19,000 stilistë që punojnë në Shtetet e Bashkuara. Në 2017, industria e modës në New York City punësoi 4.6% të totalit të sektorit privat forca punëtore dhe gjeneruar më shumë se 11.3 miliardë dollarë në paga dhe 3.2 miliardë dollarë në të ardhura tatimore.

Java e Modës në York ka një ndikim më të madh ekonomik vjetor (600 milion dollarë). (347 milion dollarë) dhe gjeneroi më shumë të ardhura sesa të rivalët e saj London, Paris, dhe Milano, të kombinuar. Industria e modës krijon punë në një gamë të gjerë fushash.

Industritë e lidhura me modën dhe veshjet punësojnë punëtorë në profesione që kërkojnë një rritje të gamës së arsimit dhe aftësive shumë teknike. Për shembull, dizajni i ndihmuar nga kompjuteri ndihmon projektuesit i kthejnë konceptet në mostra dhe ndihmojnë prodhuesit të lëvizin nga prototipi në përfunduar produkt në një orar të përshpejtuar. Punë në këto fusha, të cilat zakonisht kërkojnë më shumë arsim dhe trajnime, mbajnë perspektivën e pagave më të larta.

Dizajnerët e modës, forca krijuese dhe pika qendrore e industrisë, janë ndër më të paguarit punëtorët në industrinë e modës, duke fituar një mesatare prej 78,870 $ në vit në të gjitha industritë. Dizajnerët e modës janë të përqendruar në industri të veshjeve të tilla si prodhimi dhe tregtimi me shumicë, por gjithashtu është i fortë në sektorë të tjerë, siç janë fotografia dhe video.

Industria e prodhimit të veshjeve punëson afro 123,000 punëtorë në Shtetet e Bashkuara. Punësimi në industri ende përfshin profesione të lidhura tradicionalisht me veshje prodhim, siç janë operatorët e makinerive qepëse, rrobaqepësit dhe operatorët e makinerive tekstile dhe ‘patternmakers’. Sidoqoftë, zhvendosja në pjesë me vlerë më të lartë të procesit do të thotë që sot punët e prodhimit përfshijnë një numër të profesioneve me pagë më të lartë siç është kërkimi i tregut, analistë që fitojnë mesatarisht 67,200 dollarë në vit, dhe profesionistë të kompjuterave, të cilët fitojnë 77,270 dollarë mesatarisht.

 

Sektori i tregtimit me shumicë të veshjeve punëson mbi 147,000 individë. Kjo përfshin specialistë të operacioneve të biznesit, fitimi vjetor i të cilëve është mesatarisht 66,770 $, dizajnerë grafikë që fitojnë mesatarisht 55,770 dollarë dhe nëpunësit e prodhimit, planifikimit dhe ekspeditës që fitojnë mesatarisht $ 50,720.

Shumica e punëve të modës dhe veshjeve janë në sektorin e shitjes me pakicë, me mbi 1.4 milion individë të punësuar në të gjithë vendin në ndërmarrjet me pakicë të veshjeve. Këto punë, nga të cilat shkojnë nëpunësve për menaxherët dhe drejtuesit, paguajnë mesatarisht afro 29,500 dollarë.

Politikat tregtare kanë ndikim thelbësor në industrinë e modës

Ndërsa prodhimi i veshjeve lëvizi jashtë shtetit, konsumatorët amerikanë rritën në mënyrë dramatike blerjet e veshjeve të bëra nga jashtë. Aktualisht, shumica e veshjeve të shitura në Shtetet e Bashkuara janë të importuara, pavarësisht nga pengesat tregtare që rrisin çmimet e paguara nga konsumatorët në shumë artikuj.

Në 2017, konsumatorët amerikanë blenë më shumë se 136.8 miliard dollarë veshje nga jashtë, ndërsa prodhuesit e veshjeve amerikane eksportuan afro 10.5 miliardë dollarë, duke rezultuar në një defiçit tregtar prej 126.3 miliardë dollarë. Më shumë se një e treta e këtyre importeve vinin nga Kina (43.4 %), me Vietnami (13.2 %), India (5.1 %), Indonezia (4.9 %) dhe Bangladeshi (4 %), duke rrumbullakuar pesë vendet e para të origjinës.

Ndërsa shumë produkte të veshjeve prodhohen jashtë shtetit, shumë nga vlera që hyjnë në to gjenerohet në Shtetet e Bashkuara. Studime të ndryshme vërejnë se statistikat tradicionale të tregtisë mund të mbivlerësojnë madhësinë e defiçitit tregtar sepse nuk arrijnë të kapin me saktësi vlerën e shtuar në faza të ndryshme të procesit të projektimit dhe zhvillimit.

Ndërsa e ardhmja e modës amerikane industria qëndron në pjesët me vlerë të lartë të zinxhirit global të furnizimit, ka shenja që tregojnë se kompanitë mund të sjellin përsëri disa aktivitete prodhuese. Midis 2010 dhe 2017, veshja ishte industria e tretë më e madhe e rimarrjes në sektorin e prodhimit, me 952 kompani veshjesh duke lëvizur prodhimin përsëri në Shtetet e Bashkuara.

Përfundimi

Moda është një industri e sofistikuar, e lulëzuar që duket shumë ndryshe nga ajo që bëri 20 vjet më parë dhe do të duken shumë 20 vjet nga tani. Shtetet e Bashkuara tani përqëndrohen në vlerën e lartë pjesë – hulumtim dhe zhvillim, dizajn dhe marketing.

Punët në këto fusha paguajnë mirë, dhe kërkesa për këto aftësi po rritet. Peizazhi që ndryshon me shpejtësi shpërblen kompanitë që janë të shkathët, të përgjegjshëm ndaj ndryshimit të kushteve të tregut dhe të aftë të lëvizin shpejt për të adresuar të paplotësuar ka nevojë. Ata që janë në gjendje të angazhojnë mijëra vjet dhe Gjenerata Z do të pozicionohen mirë për këtë kapitulli tjetër i historisë evolucionare të kësaj industrie.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga JOINT ECONOMIC COMMITTEEDEMOCRATS

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Nga Project Syndicate

70 vitet e progresit të Kinës