MENU
klinika

“Zërat”

Albumi frymëzues i muzikantit për krizat e botës

04.07.2020 - 16:53

Albumi i ri i kompozitorit të mirënjohur Max Richter “Zërat”, është një album që përmban narratorë të shumtë që lexojnë pjesë teksti nga Deklarata Universale 70-vjeçare e të Drejtave të Njeriut, për të cilën ai beson se mund të ngjall shpresë në një botë që kalon nga një krizë në një krizë tjetër.

‘Pra, zërat e titullit dhe të lexuesve. Pjesët janë muzika dhe teksti. Teksti është përshtatur nga Deklarata. Dhe zëri i parë që dëgjojmë është zëri i Eleanor Roosevelt. Eleanor Roosevelt ishte vërtet e dobishëm për shkrimin e Deklaratës. Ajo mblodhi një grup artistësh, mendimtarë, shkrimtarë, filozofë që vendosën atë tekst themelor.

Pjesa e tij fillon me zërin e Eleanor Roosevelt, Zonja e Parë e Shteteve të Bashkuara nga 1933 deri në 1945, e cila ndihmoi në vendosjen e Deklaratës në 1948-ën pas Luftës së Dytë Botërore.

Zëra të tjerë, të shoqëruar nga kori, lexojnë pjesë të tekstit në gjuhën e tyre amtare, që pohon se çdo person ka të drejtën e jetës, lirisë dhe sigurisë pa asnjë dallim, siç janë raca, ngjyra, shoqërore origjina, feja ose politika.

“Doja që një zë i ri të lexonte këtë Deklaratë sepse për mua, Deklarata ka të bëjë me potencialin e së ardhmes, potencialin e këtij teksti”, thotë ai.

Richter, pianist klasik që pëlqen bandën elektronike gjermane Kraftwerk, lindi në Gjermani por u rrit në Britani. Ai ka shitur mbi një milion albume dhe është i njohur për stilin e tij minimalist por melodik dhe emocional.

“Një nga pikat fillestare për pjesën ishte me të vërtet ndjenja ime që, siç e dini, premtimi dhe shpresa i asaj Deklarate të shkruar në ’48 / ’49, po avullonte para syve tanë. Ju e dini, pas Luftës së Dytë Botërore, ju merrni një lloj konsensusi liberal të vlerave dhe të drejtave që shtrihet në shoqëritë. Dhe më pas me rritjen e llojit të politikës nacionaliste dhe populiste në dhjetë viteve të fundit, krizën klimatike, të gjitha këto gjëra fillojnë të rikthehen. Dhe thelbi fillestar i pjesës, në të vërtetë ishin ngjarjet e Guantanamo. Ndjesia ime se bota kishte marrë për keq në një lloj mënyre të re”.

“Protestat nën sloganin “Jetët me ngjyrë kanë rëndësi”, pas vdekjes së George Floyd në Shtetet e Bashkuara janë një copëz, mbi atë që është thellësisht çështje e të drejtave të njeriut”, thotë Richter.

“Dua të them që tema e të drejtave të njeriut është e rëndësishme gjatë gjithë kohës, dhe mesa mendoj, siç e dini, ne kemi një lloj kalimi nga kriza në krizë, theksohen aspekte të ndryshme të saj dhe sillen në fokus. Tani për tani, sigurisht, kemi ngjarjet e tmerrshme në Shtetet e Bashkuara. George Floyd dhe Breonna Taylor dhe të tjerë të panumërt. Protestat nën moton “Jeta me ngjyrë vlen” ishte një reagim i mrekullueshëm. Pra, ju e dini, kjo është thellësisht një çështje e të drejtave. Dhe kjo lloj lëvizjeje për jetët me ngjyrë, e dini se është një lloji mrekullueshëm rimishërimi i lëvizjes për të drejtat civile, në një farë mënyre i asaj të viteve ’60. Pra, po, mendoj se pjesa u flet të drejtave në një kuptim më të gjerë. Deklarata e SHBA është se është një deklaratë universale ”, vijon pianisti.

Artisti ka përshtatur gjithashtu punën e tij tetë-orëshe në 2015-ën që ai e quan “Gjumi”, dhe inkurajon dëgjuesit ta ndjekin në shtrat, nëpërmjet një aplikacioni i cili lejon njerëzit të “bëjnë një udhëtim meditues, të kuruar” përmes albumit të tij origjinal.

”Aplikacioni i gjumit do të luajë për aq kohë sa ju nevojitet. Çfarë është gjumin të vërtetë? Është një mundësi për të bërë një udhëtim personal, një udhëtim personal të kuruar nëpër peizazhin e gjumit. Gjumi është në formën e tij origjinale të shkruar, po, tetë orë e gjysmë muzikë. Dhe është tetë orë e gjysmë sepse kjo është përafërsisht lloji i kohëzgjatjes. Supozohej të flinim”, sqaron Richter.

Procesi i albumit të tij të vitit 2015 ka qenë gjithashtu subjekt i një filmi, “Gjumi i Max Richter” dhe pas premierës në Festivalin e Filmit Sundance këtë vit, është gati për t’u hedhur në treg në tetor. Të dy pjesët rrënjosen, në krijimin e një sensi të bashkësisë globale.