MENU
klinika

RT/ E ardhmja e industrisë varet nga përgjigjia

Kush do të kërkojë naftë në të ardhmen?

16.09.2020 - 18:13

Nivelet në rritje të naftës në depozitat lundruese, uljet e çmimeve për naftën e papërpunuar Saudite dhe një ngadalësim të importeve kineze: këta ishin disa nga faktorët që presionuan kohët e fundit çmimet e naftës. Dhe arsyeja që ata i bënë presion çmimeve ishte se të gjithë treguan të njëjtën histori: kërkesa nuk po përmirësohet siç duhet.

Dhe kjo po nxit frikën edhe për kërkesën afatgjatë. A do të kthehet ndonjëherë kërkesa për karburant në nivelet para-pandemike? Po kërkesa për benzinë? E ardhmja e industrisë së naftës varet nga përgjigjet e këtyre pyetjeve. Pandemia e koronavirusit fshiu miliona fuçi në kërkesën për karburant ndërkohë që vendet u mbyllën për të përmbajtur përhapjen e sëmundjes.

Kjo kërkesë tani po rritet pasi bllokimet mbaruan, por nuk po kthehet aq shpejt dhe aq fort sa disa mund të dëshironin, duke nxitur parashikime të zymta. Megjithatë, inventarët e benzinës në SHBA kanë regjistruar disa tërheqje mjaft të konsiderueshme gjatë tre muajve të fundit – sezoni i vozitjes është periudha më aktive e kërkesës për benzinë ​​- dhe rafineritë kineze kanë importuar naftë sikur të mos ketë nesër. Pamja nuk është aq e zymtë. Do të duhet vetëm më shumë kohë që kërkesa për karburant të rimëkëmbet.

Muajin e kaluar, në parashikimet e tyre të rregullta mujore, tre autoritetet më të mëdha të energjisë – Administrata e Informacionit të Energjisë, Agjencia Ndërkombëtare e Energjisë dhe OPEC – duket se ranë dakord se do të duhej të paktën deri në 2022 që kërkesa e naftës të rikuperohej në nivelet e para krizës.

Disa analistë argumentojnë se kërkesa nuk do të kthehej kurrë në nivelet e para krizës dhe ata mund të kenë të drejtë, veçanërisht nëse zhvillimi i vaksinës zgjat më shumë se disa muaj – gjë që zakonisht ndodh – dhe bota fillon të vendoset në normën e re, me shumë më pak fluturime , më pak udhëtime në përgjithësi dhe më pak konsum.

Atëherë, nga do të vijë kërkesa e ardhshme e naftës? Përgjigja e shkurtër është, i njëjti vend nga ka ardhur deri më tani. Thjesht do të ketë disa milion fuçi çdo ditë më pak, për një kohë, të paktën.

Nafta nuk po shkon askund, dhe ekonomitë e dëmtuara nga koronavirusi herët a vonë do të rikuperohen. Kur ta bëjnë këtë, ata do të kenë nevojë për më shumë naftë, dhe po, kjo përfshin Evropën, e cila ka shkelur në rrugën e gjelbër të energjisë së rinovueshme dhe makinave elektrike. Edhe në Evropë, pjesa më e madhe e shitjeve të makinave janë automjete me motorë me djegie të brendshme.

Karburantet e transportit janë një treg i madh për naftën e papërpunuar dhe ky treg, megjithëse i zymtë është perspektiva aktuale, nuk po zhduket. Asgjë tjetër përveç një kalimi të detyrueshëm në EV nuk mund ta shkatërrojë këtë treg, madje edhe qeveritë më progresive deri më tani kanë ndaluar mandatimin e një ndërrimi të tillë.

Pra, edhe pse tani, rezervat e karburantit po rriten sepse po prodhohen më shumë benzinë ​​dhe distilate sesa po përdoren, në të ardhmen tregu do të ribalancohet. Njerëzit ose do të mësohen me normalen e re dhe përpunuesit do të rregullojnë prodhimin e tyre, ose një vaksinë do të vihet në dispozicion dhe ne do të kthehemi në mënyrat tona të vjetra.

Edhe kërkesa për karburant nuk është një shkak kist. Udhëtimet ajrore kanë qenë ndoshta segmenti më i goditur i industrisë së transportit mes pandemisë, por parashikimi është për rritje. Një raport i fundit mbi abonimet e udhëtimeve ajrore parashikon që tregu global do të rritet me një rritje vjetore prej 3.4 përqind deri në 2027. Mund të mos jetë një bum dyshifror, por është një rritje e qëndrueshme, edhe nëse tani pothuajse të gjitha linjat ajrore po luftojnë , me disa që nuk arritën t’i mbijetojnë rënies aktuale.

Plastikat dhe petrokimikat janë një fushë tjetër potenciale e rritjes. Në fakt, është një fushë që industria e naftës ka synuar si një burim kryesor i të ardhurave në të ardhmen. Një raport i fundit nga Carbon Tracker vuri në dyshim mençurinë e kësaj strategjie, duke thënë se kërkesa për plastikë është në rënie, gjë që mund të lërë aktive të naftës dhe gazit me vlerë 400 miliardë dollarë të bllokuara. Argumenti i Carbon Tracker është se Big Oil pret rritje të fortë të kërkesës për plastikë, por nuk do të vijë për shkak të pjesës së gjelbër të qeverive dhe iniciativave që synojnë trajtimin e mbetjeve plastike.

Nëse ky skenar do të luhet me të vërtetë mbetet e dyshimtë. Ka pasur shumë përpjekje për të gjetur alternativa me kosto-efektive për plastikën. Disa nga këto kanë qenë të suksesshme dhe të tjerët më pak, por mbetet fakti që bota konsumon mijëra plastikë pavarësisht alternativave. Shanset janë derisa të mbeten opsioni më i lirë – nga perspektiva e një konsumatori të fundit nëse jo nga një ruajtje e klimës – plastika do të ketë treg, dhe jo një të vogël.

Nafta dhe gazi – veçanërisht gazi – për prodhimin e energjisë nuk po shkojnë askund përkundër shtytjes së gjelbër. Një ditë bota mund të mundësohet nga burime të ripërtëritshme të energjisë ekskluzivisht, por kjo ditë është larg në të ardhmen, nëse vjen ndonjëherë. Për të ardhmen e vëzhgueshme, ne do të mbështetemi te lëndët djegëse fosile.
Industria e naftës nuk është një vend i lumtur tani. Mund të vazhdojë të jetë një vend i pakënaqur për ca kohë.

Sidoqoftë, bota është ende e varur nga ajo që prodhon, duam apo jo. Industria padyshim që do të pësojë humbje si në të ardhurat ashtu edhe në kërkesën, por burimet e saj kryesore të kërkesës do të vazhdojnë të jenë aty edhe në 2050 kur shumë plane të një qeverie neto-zero janë vendosur për përfundim.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Oilprice.com

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Analiza e The Economist

Covid-19, psherëtimë lehtësimi!