MENU
klinika

Nga Russian Today/ Arti i shmangies së sanksioneve

Tubacioni i naftës Goreh-Jask do ndryshojë lojën SHBA-Iran

15.10.2020 - 18:24

Faza e parë e projektit të tubacionit të naftës Goreh-Jask, që ndryshon lojën dhe sanksionet, do të hyjë në rrjedhë deri në fund të vitit aktual kalendarik iranian.

Me sanksione mbi Iranin akoma në fuqi pas tërheqjes së njëanshme të SHBA-së nga Plani i Përbashkët Gjithëpërfshirës i Veprimit (JCPOA) në maj 2018, Teherani është mbështetur në masat e provuara dhe të testuara për të vazhduar të eksportojë vëllime në rritje të naftës bruto , siç zbulohet ekskluzivisht nga OilPrice.com në gusht. Këto masa përfshijnë ri-etiketimin e naftës iraniane në naftën irakiane në kufi dhe në rezervuarët e përbashkët të naftës të dy aleatëve, përdorimin e ndërmjetësve ndërkombëtarë për të fshehur lëvizjet e naftës iraniane nën maskën e klientëve të tjerë, transferime nga anija në anije të naftës iraniane në ujërat territoriale të Malajzisë, Indonezisë dhe Kinës dhe shkrirja e naftës iraniane në rrugët e eksportit të tubacionit të naftës në Irak. Javën e kaluar, u konfirmua nga Kompania e Inxhinierisë dhe Zhvillimit të Naftës (PEDEC) se faza e parë e projektit të tubacionit të naftës Goreh-Jask që do të ndryshojë lojën do të dalë në rrjedhë deri në fund të vitit aktual të kalendarit iranian (duke përfunduar më 20 Mars, 2021).

Konkretisht, sipas drejtorit të projektit të tubacionit Goreh-Jask të PEDEC, Ali Jafarzadeh, testimi i shtëpive të pompimit dhe terminalit përfundimtar do të fillojë brenda dy muajve të ardhshëm dhe do të përfundojë në fillim të shkurtit. Pas kësaj, faza e parë e operacioneve të tubacionit do të fillojë, me kapacitetin për të transferuar 350,000 fuçi në ditë (bpd) të naftës së papërpunuar të lehtë, të rëndë dhe ultra të rëndë përmes tubacionit 1,100 km të gjatë, me diametër 46 inç që shkon nga terminali i naftës Goreh në krahinën veri-perëndimore të Bushehr deri në malin Mobarak në rajonin perëndimor Jask përgjatë detit të Omanit. Kjo do të përfshijë ndërtimin dhe vendosjen e 83 valvulave 42 inç në lidhje me portën, funksionet e kontrollit dhe mbylljes emergjente në projektin e tubacionit, gjashtë tubacione më të vogla, pesë shtëpi pompash, tre stacione për marrjen dhe dërgimin e derrave të tubacionit, 10 energji elektrike stacione, 400 kilometra linja transmetimi, tre ankorime në një pikë të vetme, tubacione nënujore dhe një pellg qetësues.

Fokusi fillestar i zinxhirit të transferimit të naftës nëpër tubacionin Goreh-Jask do të jetë grumbulli i madh i fushave të naftës në rajonin West Karoun, me pikën fillestare të rrugës së transmetimit në këtë fazë të parë të jetë stacioni i pompimit West Karoun, pika e mesme duke qenë stacioni i pompimit Omidieh, dhe faza përfundimtare janë terminalet Bahregan dhe Jask. Pasi të jetë bërë testimi fillestar i infrastrukturës së fazës së parë me 350,000 bpd të transferuara, shifra do të rritet në një kapacitet dërgesash ditore 460,000 bpd të naftës së rëndë të papërpunuar dhe 254,000 bpd të naftës së papërpunuar të lehtë për në terminalet e eksportit. Faza 2 do të përfshijë transferimin e më shumë se një milion fuçi naftë të papërpunuar në terminalet e eksportit. Këto sasi janë krejtësisht realiste, pasi grumbulli i fushave të naftës West Karoun përfshin Azadeganin Verior dhe Jugor, Yaranin Verior dhe Jugor dhe Yadavaran, plus disa fusha më të vogla, të cilat së bashku përmbajnë të paktën 67 miliardë fuçi naftë në vend.

Me një normë mesatare rikuperimi aktualisht prej vetëm rreth 4.5 përqind (krahasuar me mbi 50 përqind në fusha të ngjashme të naftës në Arabinë Saudite), potenciali për të rritur në mënyrë dramatike prodhimin nga këto fusha është i madh, veçanërisht pasi ato nuk janë gjeologjikisht të vështira për t’u shfrytëzuar. Në të vërtetë, grumbulli West Karoun si një i tërë ka një kosto mesatare ngritëse të vlerësimit të naftës bruto (duke përjashtuar shpenzimet kapitale) si më e ulta në botë, krahas fuçive optimale të Arabisë Saudite, me vetëm 1-2 dollarë për fuçi. Rritja e prodhimit në të gjithë grupin e fushave të naftës West Karoun me të paktën 500,000 bpd gjithashtu mbetet angazhimi kryesor nga Kina në marrëveshjen 25-vjeçare me Iranin të zbuluar nga OilPrice.com.

Sapo nafta të depozitohet në Jask në një nga 20 depozitat e magazinimit, secila e aftë të ruajë 500,000 fuçi naftë, në fazën e parë (gjithsej 10 milion fuçi) për t’u ngarkuar më vonë në transportues shumë të mëdhenj (VLCC) Gjiri i Omanit dhe në Detin Arabik dhe më pas në Oqeanin Indian. Faza e dytë do të shohë një zgjerim në një kapacitet të përgjithshëm depozitimi prej 30 milion fuçi, një burim i vjetër i industrisë së naftës dhe gazit i cili punon ngushtë me Ministrinë e Naftës së Iranit me të cilën foli nga OilPrice.com javën e kaluar. Këto VLCC do të akomodohen në objektet e transportit që kushtojnë rreth 200 milion dollarë në fazën e parë, megjithëse planet janë për të zgjeruar kapacitetin për të lejuar transportin e rregullt të mëtejshëm të produkteve të ndryshme shtesë të naftës dhe petrokimike në veçanti të kërkesës në Azi.

Përveç kësaj, tre anije me një pikë të vetme (SPM) dhe karakteristika të tjera të infrastrukturës për importin dhe eksportin e naftës bruto dhe produkteve të tjera janë në ndërtim e sipër. Sipas një komenti të fundit nga Hossein Azimi, drejtori i Kompanisë së Naftës dhe Gazit Pars që mbikëqyr zhvillimet në fushën super gjigande të Iranit jo të shoqëruar të gazit natyror, Pars Jugut, një sistem ngarkimi në një pikë të vetme (SPM) me një kapacitet prej 7,000 metra katrorë për një orë e kapacitetit të ngarkimit po instalohet gjithashtu në Assaluyeh, Iranin jugor. Kjo do të rrisë kapacitetin e ngarkimit të kondensatës së gazit në terren dhe do të lejojë më tej trajtimin e ngarkesave të lëngshme, siç janë produktet e naftës, për anijet cisternë.

“Do të jenë disa nga këto të instaluara në jug, në Gjirin e Omanit, në muajt e ardhshëm, pasi ato janë shumë të dobishme në zonat ku nuk është i disponueshëm një strukturë e dedikuar për ngarkimin ose shkarkimin e ngarkesave të lëngshme,” burimi nga Irani i tha OilPrice.com. Këto SPM do të veprojnë në një mënyrë të ngjashme me ato të fqinjit të Iranit, Irakut, në atë që ato do të vendosen shumë kilometra larg pajisjeve në tokë, të lidhura me to nga një seri tubacionesh nën det, dhe në gjendje të trajtojnë më të VLCC-të . Sipas Azimit, kjo SPM e parë do të përfundojë deri në fund të këtij viti.

Në terma më të gjerë, tubacioni Goreh-Jask do të lejojë Iranin të transportojë lirisht të paktën 1 milion bpd të naftës së tij të papërpunuar kudo në botë (më e rëndësishmja, Kina, në një periudhë afatshkurtër) ndërsa në të njëjtën kohë lejon që ajo të ndërpresë të gjitha furnizimet e tjera të naftës që kalojnë përmes ngushticës së Hormuzit (rreth 35 përqind e totalit të botës). “Edhe para se sanksionet amerikane të futeshin përsëri, terminali Kharg [që përbën rreth 90 përqind të të gjitha ngarkesave të eksportit iranian të naftës, me ngarkesat e mbetura që kalojnë nëpër terminale në Lavan dhe Sirri] nuk ishte ideal për t’u përdorur nga cisternat,” Irani nënvizoi burimi.

“Ngushtësia ekstreme e ngushticës së Hormuz do të thotë që ata duhet të udhëtojnë shumë ngadalë nëpër të, kështu që duke rritur kostot e tranzitit, duke vonuar rrjedhat e të ardhurave dhe duke bërë objektiva të thjeshtë për sulme të thjeshta,” tha ai. “Anasjelltas, Irani dëshiron të jetë në gjendje të përdorë kërcënimin ose realitetin e mbylljes së ngushticës së Hormuzit për arsye politike pa kompletuar shkatërrimin e rrjedhës së të ardhurave të eksporteve të naftës,” shtoi ai. “Kjo është arsyeja pse, nëse ka ndonjë gjë, tubacioni Goreh-Jask ka të ngjarë të përfundojë përpara afatit zyrtar të 20 Marsit [2021],” përfundoi ai.

Për më tepër, aftësia për të shtuar edhe një dimension tjetër në librin aktual të veprimtarisë së goditjes së sanksioneve të Iranit do të jetë në përputhje me pikëpamjet mbështetëse të politikanëve të vjetër iranianë për këto aktivitete. Në dhjetor 2018 në Forumin e Doha, Ministri i Jashtëm i Iranit, Mohammad Zarif, deklaroi se: “Nëse ekziston një art që ne e kemi përsosur në Iran, [që] mund t’ua mësojmë të tjerëve për një çmim, është arti i shmangies sanksionet. ” Dhe vetëm brenda dy javëve të fundit, vetë Ministri i Naftës i Iranit, Bijan Zangeneh, shtoi një detaj të vogël në një metodë të tillë të provuar dhe të besuar: “Ajo që ne eksportojmë nuk është nën emrin e Iranit. Dokumentet ndryshohen pa pushim, si dhe specifikimet.”

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga RT

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Tensionohen marrëdhëniet, Teheran-Perëndim

Cisterna iraniane, SHBA lëshon urdhër sekuestrimi