MENU
klinika

Nga The Economist

Covid-19 dhe biznesi i turmave

23.11.2020 - 19:55

Këtë muaj Qendra Kombëtare e Ekspozitave të Britanisë (NEC), vendi më i madh i ngjarjeve në vend, ishte gati për prezantimin e shfaqjeve duke përfshirë Motorcycle Live, Simply Christmas dhe Cake International. Megjithatë, në vend që të mbushet me biçikleta, lodra dhe ëmbëlsira, hapësira është pajisur me 380 shtretër spitalorë. Covid-19 ka zhdukur ekspozitat e planifikuara, ka futur kompaninë e menaxhimit të NEC në ristrukturim dhe ka bërë që qeveria të kthejë një nga sallat e saj në një spital fushor urgjence.

Rregullat e distancimit social kanë detyruar të gjitha bizneset të mendojnë mirë se si t’i mbajnë klientët e tyre të sigurt dhe në distancë. Por për kompanitë që merren me organizime rregullat paraqesin një problem, pasi qëllimi i këtyre firmave është që të sjellin njerëzit së bashku. Shfaqjet dhe konferencat tregtare humbin vlerën e tyre nëse të pranishmit nuk mund të përzihen. Koncertet nuk janë argëtim pa publik. Dhe ngazëllimi i një goli, slam dunk apo vrapimi në shtëpi nuk është i njëjtë pa mijëra tifozë që ulërijnë mbështetjen e tyre. Ndërsa tregjet e aksioneve kryesisht kanë rikuperuar humbjet e tyre që nga janari, kapitalizimi i tregut i “bizneseve të turmave” të identifikuara nga The Economist ka rënë nga 254 miliardë dollarë në 142 miliardë dollarë.

Disa industri të ngjarjeve të drejtpërdrejta po merren me problemin e turmave më lehtë se të tjerët. Por ndërsa pandemia zbehet, duket sikur ata që kanë pasur kohën më të vështirë në vitin 2020 do të shfaqen më pak të shpërndara kur gjërat të kthehen në normalitet, ndërsa ata që kanë gjetur mënyra për t’u përshtatur mund të zbulojnë se rregullimet e përkohshme shkaktojnë ndërprerje afatgjatë.

Goditja më e rëndë ka qenë industria e ekspozitave, e cila përbën pak më shumë se gjysmën e vlerës së tregut të sektorit të turmave. Sipas AMR International, një këshillim, të ardhurat e saj globale do të tkurren me dy të tretat e këtij viti, në 9 miliardë dollarë. Parashikimi është aq i pasigurt sa që analistët e AMR nuk kanë rrezikuar një vlerësim për të ardhurat e vitit të ardhshëm.

Merrni qendrën kolosale të panairit në Hanover, me madhësinë e 60 fushave të futbollit. Ai u mbyll në mars dhe që nga ajo kohë ka qenë bosh në shumicën e kohës. Deutsche Messe, e cila e drejton atë, priti të ardhura prej 330 milion € (392 milion dollarë) këtë vit. Andreas Gruchow, një anëtar i bordit drejtues të tij, thotë se do të përfundojë me rreth 100 milion €, pjesërisht nga ngjarjet që ka zhvilluar në Kinë, e cila ka kontrolluar covid-19 më mirë se Amerika ose Evropa. Disa ngjarje janë mbajtur në Hanover, duke ndjekur rregulla të reja që mandatojnë maska, një numër të zvogëluar të shumave, etj. Por ekspozuesit “presin që e gjithë bota të vijë në Hanover dhe t’i vizitojë në stendat e tyre”, vëren z. Gruchow, me udhëtime ndërkombëtare në pritje, panairet e mëdha nuk po ndodhin.

Organizatorët e ngjarjeve janë zhytur në internet, por me sukses të kufizuar. Disa ekspozita, si Cake International, shijohen më së miri personalisht. Dhe madje, panelet më të gjalla të Zoom nuk kanë mundësi për rrjetëzim që justifikojnë çmimin e pranimit të konferencave. Ekspozuesit paguajnë një tarifë prej katër ose pesë shifra për një vend në një nga panairet e tregtisë në internet të Deutsche Messe, thotë z. Gruchow, për një kabinë fizike në Hanover ata do të paguanin deri në 300 € për metër katror, ​​duke çuar në fatura me shtatë shifra për ekspozuesit më të mëdhenj.

Megjithatë, ngathtësia e panaireve në internet do të mbrojë industrinë nga përçarja. “Ju nuk mund të” Amazon-i “biznesin e ngjarjeve,” thekson Marcus Diebel i JPMorgan Chase, një bankë. Ai e përmend këtë si një arsye për optimizëm afatgjatë në lidhje me industrinë. RELX, pronari i Reed Exhibitions, kompania e dytë më e madhe në botë e ekspozitave nga shitjet, pa të ardhurat e saj të ulen me 70% nga viti në vit në gjysmën e parë të vitit 2020, por çmimi i aksioneve të tij është vetëm 6% që nga janari. Ai i Informa, më i madhi, është rritur me rreth 40% këtë muaj, ndërsa janë raportuar prova të suksesshme në fazën e vonë të vaksinave covid-19. Organizatorët pajtohen që ngjarjet në të ardhmen do të kenë më shumë elementë dixhitalë. Por disa vite të tmerrshme ka të ngjarë t’i japin vendin diçka si ajo e vjetra normale. amr pret që të ardhurat të rikthehen në 78% të nivelit të vitit të kaluar deri në 2022.

E kundërta është e vërtetë në sport, një biznes tjetër i varur nga turma. Pas një pauzë në pranverë, shumica e ligave profesionale kanë arritur të luajnë, duke kaluar rreth mungesës së spektatorëve në mënyra të reja. FC Seul populloi stadiumin e tij me manekina nga një furnizues i lodrave seksi (dhe gjatë procesit fitoi një gjobë nga liga e futbollit e Koresë së Jugut për pahijshmëri). Të tjerët kanë tuba në tingull, kanë shtuar spektatorë kartoni ose spektatorë CGI apo edhe fytyra të tifozëve me transmetim të drejtpërdrejtë në ekranet në tribuna, si në “ThunderDome” të mundjes së WWE në Florida.

Megjithatë, tranzicioni i qetë maskon përçarjen që mund të zgjasë. Kostoja e të ardhurave të falura të biletave është përballuar në mënyrë të pabarabartë. Në ligat kryesore amerikane, ekipet mbajnë të ardhurat nga biletat dhe pijet, ndërsa ligat marrin të ardhurat e të drejtave të transmetimit kombëtar. Kështu që skuadrat janë në raft. Major League Baseball, me sezonin e tij të gjatë dhe marrëveshjet relativisht modeste televizive, është në telashe më të mëdha se Liga Kombëtare e Futbollit, e cila ka më pak lojëra dhe të drejta më të shtrenjta TV. New York Mets, një ekip bejsbolli që u shit muajin e kaluar, pritet të humbasë me gati 250 milion dollarë në shitjet e biletave këtë vit.

Pandemia gjithashtu ka përshpejtuar ndryshimet në mënyrën se si njerëzit i shikojnë sportet në shtëpi. Mungesa e turmave ka kontribuar në rënien e shikueshmërisë së lojërave të plota, ndërsa tifozët kalojnë në momentet kryesore dhe formatet e reja. Shfaqjet kryesore të Shoqatës Kombëtare të Basketbollit të Amerikës (NBA) në Snapchat, një aplikacion social, kanë pasur 37% më shumë shikues këtë vit, edhe pse vlerësimet televizive për finalet e NBA ranë me 49%. Njerëzit po kalojnë më shumë kohë në faqet e basteve dhe forume si Barstool Sports, thotë Brandon Ross i LightShed Partners, një firmë kërkimore për media. “Ka mijëvjeçarë dhe gjeneralë që preferojnë të ulen dhe të shohin personalitetet e Barstool on sesa të shikojnë lojërat vetë,” thotë ai.
Kjo nuk do të thotë që industria e muzikës live do t’i shpëtojë përçarjes. Në fillim të vitit pandemik artistët, të cilët këto ditë fitojnë më shumë para nga turnet sesa regjistrimi, kryen koncerte streaming amatore nga studiot e improvizuara të shtëpive. Koncertet në internet janë bërë më profesionale me ndihmën e kompanive të tilla si Driift dhe Dice, të cilat organizojnë prodhime të hollësishme të transmetuara.

Rënia e shikimit në të gjithë ndeshjen është e dëmshme për transmetuesit e mëdhenj sportivë. ESPN, në pronësi të Disney, njoftoi këtë muaj se po shkurtonte 500 vende pune mes “përçarjes së jashtëzakonshme në mënyrën se si tifozët konsumojnë sporte”. Kryetari i saj, Jimmy Pitaro, tha se kompania do të përqendrohej në “shërbimin e adhuruesve të sportit në një mori mënyrash të reja”, disa përmbajtje të shkruara dhe audio bëjnë goxha punë. Audiencat e ulëta të të gjithë lojërave do të nënkuptojnë të ardhura më të ulëta nga reklamat për transmetuesit dhe, në fund të fundit, buxhete më të ulëta për marrëveshjet për të drejtat, motori dërrmues financiar për sportet. Këto prirje do të vazhdojnë shumë kohë pasi të mposhtet covid-19.

Një melodi tjetër
Nëse industria e ekspozitave duket e qëndrueshme dhe sporti po shkon drejt përçarjes, muzika live kombinon të dy tendencat. Koronavirus ka tërhequr koncertet. Live Nation, kompania më e madhe në botë për argëtim të drejtpërdrejtë, raportoi këtë muaj se të ardhurat e saj ranë me 95% në tremujorin e tretë, krahasuar me një vit më parë. CTS Eventim, një rival evropian, pa shitjet e tij duke rënë me 79% në nëntë muajt e parë të vitit 2020, vit pas viti. Megjithatë, përkundrazi si organizatorët e ekspozitës, promovuesit e mëdhenj të muzikës mbrohen nga besimi i investitorëve se festivalet me baltë nuk mund të përsëriten lehtë në internet. Çmimet e aksioneve të Live Nation dhe CTS bien, respektivisht, vetëm 10% dhe 15% që nga shkurti, jo keq për firmat që kanë humbur pothuajse të gjitha të ardhurat e tyre. Kjo sugjeron që kompanitë e muzikës live mund të mbijetojnë më shumë nga pandemia. Gjigandët nuk duhet të kenë asnjë problem. Live Nation ka gati 1 miliard dollarë para dhe të njëjtën gjë përsëri në lehtësira borxhi të papaguara, mjaftueshëm për ta parë deri në verën e ardhshme. Por shumë operatorë më të vegjël nuk do ta arrijnë atë. Shoqata Kombëtare e Vendeve të Pavarura të Amerikës thotë se 90% e 2,900 anëtarëve të saj presin të mbyllen përgjithmonë pa shpëtim. Live Nation do të ketë një shans për t’i tërhequr ata, duke ngulitur pozicionin e tij dominues.

Biletat janë shumë më të lira se ato për shfaqje personale, hyrja në një shfaqje online më vonë këtë muaj nga Dua Lipa, një këngëtare britanike, kushton 12,99 €, rreth një e katërta e minimumit që paguajnë fansat për ta parë atë në jetën reale. Por nuk ka kufi për kapacitetin. Dhe yjet mund të tërheqin adhuruesit në vende ku ata kurrë nuk do të turne. BTS, një grup djemsh koreano-jugorë, bëri një koncert në internet muajin e kaluar i cili solli gati 1 milion shikues nga 191 vende.

Por ato janë prodhime të një nën-industrie që do të plotësojë të ardhurat e yjeve me ndjekjet globale. Covid-19 i ka dhënë muzikës live një goditje të rëndë në vitin 2020, por risia që rezulton mund të ndihmojë industrinë të kthehet më e fortë, ndoshta, pak më pak e mbushur me njerëz.

/Përkthyer dhe përshtaur për Konica.al nga The Economist

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


10 parashikimet e The Economist

Çfarë e pret botën në vitin 2021?