MENU
klinika

Nga OilPrice/ Tre pika kyçe mbi tregtinë

Ndryshimet kryesore midis Biden dhe Trump për Kinën

25.11.2020 - 12:21

Duke pasur parasysh rolin në rritje të Kinës në Lindjen e Mesme, me Iranin dhe Irakun, se si do të merret vesh me Presidentin e zgjedhur të SHBA, Joe Biden është një pyetje kryesore për industrinë e naftës. Sipas një sërë burimesh të larta në Uashington pranë administratës së re dhe burimeve pranë administratave qeverisëse në Teheran dhe Bagdad, me të cilat u foli ekskluzivisht nga OilPrice.com javën e kaluar, qasja e ekipit të Bidenit në Kinë do të jetë shumë afër politikat qendrore tregtare të paraardhësit Donald Trump për të siguruar që Pekini të vazhdojë të lëvizë në drejtim të një politike të barabartë tregtare me SHBA. Tri ndryshime kryesore, megjithatë, do të jenë së pari që Biden kurrë nuk “do të heqë dorë nga konsideratat e sigurisë për tregtinë” siç bëri shpesh Trump, sipas ish-Këshilltarit të Sigurisë Kombëtare të Trump, John Bolton. Së dyti, do të futet një metrikë e re tregtare që do të zvogëlojë dhe më pas do të kufizojë në mënyrë rigoroze çekuilibrimet e tregtisë. Dhe së treti, një kornizë më e ngushtë bashkëpunimi do të jetë e detyrueshme midis kompanive amerikane dhe kineze.

Për udhëheqjen e Kinës, pak a shumë si ajo e Iranit, ideja e një presidence Biden është parashikuar prej kohësh si ofrimi i një udhëtimi shumë më të lehtë se ai i ish-Presidentit Trump. Kina, vendosi të bënte shumë pak përveç minimumit për të mbajtur Trump nga rritja e sanksioneve në muajt e fundit të presidencës së tij. Dëshmimi i përqendrimit të Trump vetëm në optikën e Luftës Tregtare ishte një koment i përsëritur shpesh nga Presidenti i atëhershëm: “Sa herë që ka një lajm pak të keq [Lufta Tregtare] tregu [i aksioneve] do të ulej tepër… Sa herë që kishte pak lajme të mira tregu do të ngrihej në mënyrë të pabesueshme … E megjithatë, lajme të tjera që ishin gjithashtu shumë të mëdha, tregut thjesht nuk i interesonte.

Gjatë gjithë presidencës së Trump, Kina përfitoi si nga neo-shtypjet e Trump ndaj Presidentit të Kinës, Xi Jinping, por edhe nga udhëheqësit e tjerë ‘të fortë’, veçanërisht duke përfshirë Presidentin rus, Vladimir Putin. Një rast i hershëm ishte kthimi pothuajse i plotë i sanksioneve fillimisht të ashpra amerikane të vendosura ndaj kompanisë kineze të telekomunikacionit, ZTE, për kryerjen e shkeljeve të mëdha dhe të përsëritura të sanksioneve të SHBA mbi Iranin dhe Korenë e Veriut. Sipas Bolton, pas një telefonate private me Presidentin Xi, në të cilën më vonë u zbulua se Xi i tha Trumpit se ai do t’i “detyrohej një favor [Trump] nëse zvogëlonte sanksionet kundër ZTE” Trump bëri pikërisht atë që Xi kishte kërkuar, konsiderata të sigurisë tregtare për reklamat tregtare.

Trump në Twitter: “Presidenti Xi i Kinës dhe unë jemi duke punuar së bashku për t’i dhënë kompanisë masive kineze të telefonit, ZTE, një mënyrë për t’u kthyer në biznes, shpejt. Shumë punë në Kinë humbën. Departamenti i Tregtisë është udhëzuar ta bëjë atë! ” Siç tha Bolton: “Që kur kishim filluar të shqetësoheshim për vendet e punës në Kinë?” Pikërisht e njëjta metodologji e lajkatimit personal të Trump dhe më pas ofrimit të tij disa angazhime të paqarta nga ana e Kinës për të blerë më shumë një produkt ose një tjetër nga SHBA u përdor përsëri nga Xi për të ndaluar Trump që të vendoste sanksione të shpejta, të plota dhe të pakthyeshme ndaj një kinez tjetër operacioni i inteligjencës që punon nën maskën e gjigantit të telekomunikacionit Huawei.

Qeveria e re e Biden do të marrë një qasje fillestare po aq të fortë ndaj Kinës, por pa ndonjë mundësi që Xi të tregojë konsiderata të tilla të paqarta tregtare nga ana e Kinës në mbështetje konkrete të sigurisë nga ana e SHBA. “Tregtia dhe, ç’është më e rëndësishmja, adresimi i çekuilibrit tregtar midis SHBA dhe Kinës, do të jetë fronti dhe qendra e të gjitha marrëdhënieve të Biden me Kinën, por konsideratat e sigurisë do të funksionojnë veçmas dhe po kështu do të funksionojë politika e jashtme, askush nuk do të lejohet të ndërhyjë tjetër,” tha Mehrdad Emadi, kreu i kompanisë globale të analizës së rrezikut, Betamatrix, në Londër, për OilPrice.com ekskluzivisht.

Përveç kësaj, OilPrice.com kupton nga burimet në Uashington, Londër dhe Lindjen e Mesme, që nga kur Biden të  inaugurohet zyrtarisht si president, kompanitë amerikane nuk do të lejohen më të nënshkruajnë ndonjë kontratë me kompanitë kineze që përfshijnë ndonjë element të ndarjes, teknologji. “Për dekada, këmbëngulja kineze që çdo kompani amerikane që dëshironte të bënte biznes me Kinën duhet të ndante teknologjinë e saj me partnerin e saj kinez dhe kjo ka përfshirë të tjerë si General Electric, Westinghouse dhe Ford, ndër shumë të tjerë, e ka lejuar Kinën që të ndryshojë sistematikisht inxhinierinë e gjithçkaje që kishte ndarë dhe më pas ri-shitjen e versioneve të bëra nga Kina përsëri në SHBA dhe pjesën tjetër të botës me çmime shumë më të ulta, duke pasur parasysh koston shumë më të ulët të njësisë së punës në Kinë, duke krijuar kështu teprica të mëdha tregtare për Kinën dhe deficite për të gjithë të tjerët”, tha Emadi.

Pika kryesore në axhendën e Biden që do të ndreqë vetë këtë çekuilibër është një metrikë e re që do të krijojë një ‘ekuilibër afatgjatë të gjendjes së qëndrueshme në tregti’, siç kishte me Japoninë kur ajo operonte në thelb të njëjtin model ekonomik në vitet 1960 dhe 1970 që Kina po bën tani. “Kjo qasje e re do të përqendrohet në korrigjimin e bilancit afatgjatë dypalësh strukturor të çekuilibrit tregtar që ka ekzistuar midis SHBA dhe Kinës për dekada dhe që mund të jetë vetëm produkt i të gjithave më poshtë, hedhja e eksportit kinez, manipulimi i vazhdueshëm për të mbajtur të nënvlerësuar monedhën renminbi [RMB] kineze dhe ndërtimin e barrierave implicite të importit nga Kina” nënvizoi Emadi.

Në vend të kësaj, sipas burimeve të folura, ekipi i Biden do të imponojë një raport të rreptë përqindje midis mesatares pesë-vjeçare të kodrina të numrit të tregtisë së mallrave SHBA-Kinë (deficiti për SHBA) numri i PBB-së së SHBA. Aktualisht, metrika specifike në shqyrtim është se shuma e deficitit të tregtisë së mallrave për pesë vjet duhet të qëndrojë nën 4.85 përqind të PBB-së së SHBA për çdo vit të vetëm në ciklin e biznesit.

Siç qëndron aktualisht, shuma e këtyre deficiteve gjatë pesë viteve të fundit është rreth 1.39 trilionë dollarë amerikanë, që është 6.48 përqind e PBB-së 2019, 6.76 përqind e PBB 2018, 7.13 përqind e PBB 2017, etj. Nëse do të ishte përdorur formula e bazuar në 4,85 përqind, atëherë shuma pesë-vjeçare do të ishte nën 1 trilion dollarë, ose rreth 70 miliardë dollarë më pak në vit për çdo vit të ciklit pesë-vjeçar. “Cilado qoftë metrika e saktë që merret, kjo mesatare pesë-vjeçare do të kërkojë një ulje në atë raport përqindjeje me të paktën gjysmën brenda mandatit të parë të presidencës së Biden,” tha Emadi për OilPrice.com.

Kjo politikë mund të shitet nga ekipi i Biden si i dobishëm për Kinën për një numër arsyesh. “Ajo që kjo politikë do të nënkuptojë në praktikë është se Kina do të duhet të lejojë renminbi një fleksibilitet më të madh, pasi një FEER [kursi themelor efektiv i këmbimit] i përcaktuar nga tregu do të kishte siguruar një korrigjim të çekuilibrit tregtar midis dy ekonomive me kalimin e kohës deri tani,” Tha Emadi. “Si pasojë, duke vendosur një metrikë të tillë për tregtinë dhe PBB-në do të ketë gjithashtu, nënkuptuar, një metrikë të ngjashme hyjnë në lojë për lëvizjen e US $ RMB FEER, dhe kjo me kalimin e kohës do të lejojë Kinën të zvogëlojë presionet e saj inflacioniste nga mallrat e importuara, përfitojnë investimet kineze jashtë vendit pasi do të lehtësonin çmimet më të mëdha të transferimit dhe gjithashtu do të hiqnin tendosjen nga sistemi bankar” shtoi ai.

“E gjithë kjo do të ndahej larg çështjeve të sigurisë kombëtare, kështu që nuk do të kishte asnjë lëshim, për shembull, për Huawei dhe gjithashtu larg politikës së jashtme, diskutimet mbi të cilat nuk do të tregtoheshin për tregti siç ishin herë pas here nën Trump”, nënvizoi ai. Ky ndarje më e zakonshme e tregtisë larg nga potenciali për ‘shkëmbime’ me fusha të tjera të politikës do të thotë gjithashtu që Presidenca e Joe Biden nuk do të konsiderojë zbutjen e qëndrimit të saj të mundshëm ndaj Iranit në këmbim të Kinës që ofron të zvogëlojë gjithnjë e më shumë kontroll mbi vendin.

/Përkthyer dhe përshtatur për KOnica.al nga OilPrice.com

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN