MENU
klinika

3 mënyra

Si teknologjia ka formësuar përgjigjen ndaj krizës COVID-19?

04.11.2020 - 11:48

Që kur pjesa më e madhe e botës u bllokua gjatë marsit, mbështetja jonë në zgjidhjet teknologjike është rritur në mënyrë dramatike dhe pothuajse e vetme na ka ndihmuar të kalojmë krizën.

Pandemia Covid-19 ka zhvendosur në mënyrë drastike pothuajse çdo normë globale me të cilën jemi mësuar edhe gjashtë muaj më parë, nga mënyra se si bashkëveprojmë dhe udhëtojmë, te mënyra se si punojmë dhe arsimohemi. Një nga ndryshimet më të mëdha ka qenë marrëdhënia jonë me teknologjinë.

Që kur pjesa më e madhe e botës u bllokua gjatë marsit, mbështetja jonë në zgjidhjet teknologjike është rritur me shpejtësi dhe pothuajse e vetme na ka ndihmuar të kalojmë krizën. Në të vërtetë, shumë prej ndryshimeve shoqërore mbështeten nga teknologjia. Për shembull, puna nga shtëpia është bërë e mundur falë zgjidhjeve të biznesit në internet, ndërsa softueri i komunikimit dixhital si Zoom dhe Google Hangouts na ka ndihmuar të qëndrojmë në kontakt me njëri-tjetrin.

Por, përtej mënyrave me të cilat ndërveprojmë drejtpërdrejt, ka shumë mënyra të tjera në të cilat teknologjia ka rezultuar jetike për reagimin ndaj krizës së koronavirusit. Pa to, kush e di sa keq do të ishte situata?!

3 mënyra se si teknologjia ka formësuar përgjigjen ndaj krizave COVID-19

1.Zinxhiri i furnizimit 

Shumë zinxhirë të furnizimit përjetuan përçarje të konsiderueshme, duke u mbështetur në mbajtjen e shënimeve të bazuara në letër, duke siguruar një dukshmëri të pamjaftueshme të të dhënave dhe një mungesë diversiteti (sikur të gjitha fabrikat e prodhimit të jenë në një vend). Të gjithë këta faktorë i bënë bizneset veçanërisht të prekshme nga efektet e pandemisë, madje edhe para rënies së shpenzimeve të konsumatorëve. Por që nga ajo kohë, më shumë kompani po shfrytëzojnë teknologjitë e Industrisë 4.0 për të ndihmuar në ndërtimin e zinxhirëve të furnizimit më elastik. Zgjidhjet e zinxhirit të furnizimit 4.0 përfshijnë Internet of Things, analiza të të dhënave të mëdha, informatikë cloud dhe inteligjencë artificiale. Këto teknologji krijojnë ndërlidhje më të madhe midis palëve të ndryshme, me shikueshmëri, integrim dhe fleksibilitet më të mirë në procese.

“COVID-19 po përshpejton jashtëzakonisht transformimin dixhital [të zinxhirëve të furnizimit]”, tha Mary Long, drejtoresha e Forumit të Zinxhirit të Furnizimit në Universitetin e Tennessee. “Kompanitë që gjithmonë kanë ndjekur qasjen e sigurt, sikur do të ishte gjithmonë, papritmas po shikojnë se gjithçka mundt të preket”, tha Long.

Merrni SAP dhe zgjidhjet e tij të menaxhimit të zinxhirit të furnizimit, për shembull, të cilat përfshijnë algoritme të të mësuarit makinerik për parashikime të sakta, pulte për monitorimin e statusit dhe aftësi bashkëpunimi në kohë reale. Kompania pa fitimet e saj të rriteshin me 7% midis prillit dhe qershorit, ndërsa bizneset u dyndën për të përdorur softuerin SAP për të “rirregulluar zinxhirët e tyre të furnizimit të ndërprerë nga bllokimet”. SAP ka qenë prej kohësh tepër popullor në Mbretërinë e Bashkuar, duke siguruar mundësi pune në të gjithë vendin falë interesit të madh për softuerin e tij në sektorë të ndryshëm dhe korporatat e mëdha britanike nga Vodafone në Deloitte mbështeten në zgjidhjet e saj të zinxhirit të furnizimit.

Lexo: Pandemia: Fitime miliardëshe për koncernet e teknologjisë së informacionit

2.Telemjekësia

Sistemet telehealth mundësojnë njerëzve që të menaxhojnë kujdesin e tyre shëndetësor dhe të ndajnë informacione me profesionistë mjekësorë duke përdorur kompjuterë dhe telefona celularë. Për shembull, një pacient mund të veshë një pajisje në të cilën ata mund të hyjnë në shenjat e tyre jetësore, ose ta mbledhin atë përmes lexuesve të presionit të gjakut, oksimetrave të pulsit dhe monitorëve të glukozës në gjak. Kjo do të thotë që individët nuk kanë pse të vizitojnë mjekun e tyre të përgjithshëm ose një spital i cili, me shumicën e njerëzve që nuk mund të marrin kujdes shëndetësor personal gjatë pandemisë, ka qenë jetësor.

Sipas McKinsey, numri i konsumatorëve që përdorin zgjidhje telehealth u rrit nga 11% në 2019 në 45% në 2020. 57% e të anketuarve e shikojnë teknologjinë më të favorshme sesa ata para pandemisë, dhe 64% janë tani më të qetë duke e përdorur atë. Ndërkohë, Kolegji Mbretëror i Mjekëve të Përgjithshëm vlerësoi teknologjinë për rolin e saj “të shquar” gjatë pandemisë, duke bërë thirrje për investime më të mëdha në telehealth përpara.

3 mënyra se si teknologjia ka formësuar përgjigjen ndaj krizave COVID-19

3. Aplikacionet e gjurmimit

Gjurmimi i kontaktit duhet të ndihmojë në zvogëlimin e përhapjes së COVID-19, pasi të gjithë njerëzit që kanë qenë në afërsi të dikujt me virus duhet të lajmërohen dhe pastaj ose të testohen ose t’u thuhet të izolohen. Sidoqoftë, kjo nuk është një qasje gjithëpërfshirëse, pasi kontaktet mund të humbin lehtë. Për shembull, një individ me COVID-19 mund të mos ketë ide se si të kontaktojë me dikë pranë të cilit ndodhej në një stacion treni për 15 minuta. Për fat të mirë, përdorimi i aplikacioneve për gjurmimin e kontakteve mund të ndihmojë në plotësimin e boshllëqeve të kësaj qasjeje. Të botuara në vende si Australia, Kina dhe Franca, këto aplikacione priren të përdorin sinjale Bluetooth për të regjistruar afërsinë e një përdoruesi me të tjerët në aplikacion. Kjo njofton njerëzit nëse kanë qenë pranë dikujt me COVID-19 dhe i këshillon ata që të hyjnë në karantinë nëse është e nevojshme. Pavarësisht nga një përvetësim i ulët në shumë vende deri më tani, çdo rast ka rëndësi – nëse vetëm një infeksion mund të parandalohet, jetët mund të shpëtohen përfundimisht. Si Colm Harte, drejtor teknik i kompanisë prapa aplikacionit të gjurmimit dhe gjurmimit të Irlandës: “Nëse thyeni edhe disa zinxhirë transmetimi si rezultat i aplikacionit, për mua është një sukses.”

Heq opsionin që shumë përdorues nuk e pëlqenin

WhatsApp vjen me një ndryshim të ri

Mark Zuckerberg tregon me çfarë do zëvendësohet

Telefonit celular do t’i bjerë popullariteti!

Do të kujtojë interesat e përdoruesve

AI Gemini i Google tani ka aftësinë të “mbajë mend”