Ç'thonë mjekët?

A ndikojnë mikrobet e zorrëve në anoreksi?

13.01.2021 - 12:16

Mikrobet e zorrëve mund të luajnë një rol të rëndësishëm në anoreksi,  çrregullim i të ngrënit, thotë një studim i ri britanik.

Studiuesit nga Universiteti i Oksfordit rishikuan provat e disponueshme që sugjerojnë se tek njerëzit me anoreksi mikrobet e zorrëve mund të ndikojnë në oreks, peshë dhe gjendje të shëndetit mendor të tilla si ankthi dhe sjellja e detyruar.

Gjetjet shfaqen në internet 12 janar në revistën Frontiers in Psychiatry.

“Anoreksia nervore është një çrregullim shumë i zakonshëm psikiatrik dhe mund të jetë tepër dobësuese ose edhe fatale, por fatkeqësisht është ende mjaft sfiduese për t’u trajtuar”, tha bashkëautorja e studimit Ana Ghenciulescu, nga Kolegji Corpus Christi i Oksfordit.

“Për më tepër, ka pasur një ngazëllim të madh kohëve të fundit në lidhje me idenë se mikrobet e zorrëve ndikojnë në shumë aspekte të shëndetit, duke përfshirë shëndetin mendor – dhe se kjo marrëdhënie shkon në të dy anët,” tha ajo në një njoftim.

Njerëzit me anoreksi kufizojnë ngrënien dhe bëhen dobësohen në mënyrë të rrezikshme. Sidoqoftë, ata mund të besojnë se janë të shëndoshë.

Në anoreksi, bashkësitë mikrobiale duket të jenë më pak të larmishme dhe më të bollshme në speciet “e dëmshme”, “vuri në dukje bashkautori Phil Burnet, një profesor i asociuar në Departamentin e Psikiatrisë të Oksfordit.

Për shembull, është zbuluar që pacientët me anoreksi mund të kenë më shumë baktere që konsumojnë shtresën mbrojtëse të mukusit të zorrës. Kjo e bën zorrën “të rrjedhur” dhe kontribuon në inflamacion kronik, i cili lidhet me simptomat e shëndetit mendor.

Mikrobet e tjera që gjenden tek pacientët me anoreksi mund të ndikojnë në oreks dhe metabolizëm, të dyja këto mund të kontribuojnë në anoreksi.

Sidoqoftë, është e paqartë nëse çekuilibrat e mikrobeve të zorrëve në pacientët me anoreksi kontribuojnë në sëmundje ose shkaktohen nga dieta e tyre e kufizuar në mënyrë të konsiderueshme.

Studiuesit thonë se studimet me minjtë mund të japin disa të dhëna.

“Në një studim mbi miun, studiuesit transferuan mostra fekale nga pacientë me anoreksi në zorrët e minjve pa asnjë mikrobiomë të tyre,” tha Ghenciulescu. “Minj të tillë fituan më pak peshë dhe zhvilluan sjellje më shqetësuese dhe detyruese krahasuar me minjtë që morën fece nga pacientë të shëndetshëm. Kjo sugjeron që bakteret e tyre të ndryshuara të zorrës mund të kontribuojnë në simptoma të ngjashme edhe tek pacientët me anoreksi.”

Promovimi dhe mbajtja e një ekuilibri më të mirë të mikrobeve të zorrëve përmes masave të tilla si marrja e shtesave probiotike ose transplantimi i fekaleve mund të zvogëlojë disa simptoma të anoreksisë, sipas studiuesve.

Sidoqoftë, ata theksuan se ka ende shumë për të mësuar në lidhje me marrëdhëniet midis mikrobeve të zorrëve dhe anoreksisë.

“Ende nuk ka konsensus mbi atë se si duket një profil i mikrobiomës” i shëndetshëm “dhe përbërja optimale është ndoshta e ndryshme për secilin person,” tha Burnet në njoftim.

“Duhet bërë shumë më shumë punë për të kuptuar ekosistemin e pasur dhe shumë kompleks të mikrobeve  brenda zorrëve tona.”