MENU
klinika

Nga Financial Times/ E paqartë se sa është ulur kapaciteti ekonomik

Mbingarkesa e Covid ngre spektrin e inflacionit

21.01.2021 - 11:56

Një mungesë kontejnerësh të zbrazët dhe bllokime në porte ka çuar në trefishimin e çmimit të lëvizjes së një konteineri nga Kina në SHBA gjatë tetë javëve të fundit. Rritja e kostove të transportit ngre një spektër të ashtuquajturit “inflacion shtytës të kostos” për ekonomitë e përparuara. Ende nuk është e qartë se sa ka dëmtuar pandemia kapacitetin e ekonomisë për të prodhuar mallra dhe shërbime.

Nëse aktiviteti më normal vazhdon pas skemave të vaksinimit, rritja e kërkesës së përgjithshme mund të tejkalojë me shpejtësi ofertën e zvogëluar. Stagflacioni, papunësia e lartë e kombinuar me rritjen e çmimeve do të ishte një skenar makth për bankat qendrore që duhet të hartojnë politika për ekonomitë me borxhe të mëdha.

Shpenzimet e transportit janë një tregues i paqëndrueshëm ekonomik. Duhen vite për të ndërtuar një anije kontejnerësh, kështu që kur kërkesa është e lartë ka pak mundësi për të sjellë më shumë në qarkullim. Nëse kërkesa është e ulët nuk ka shumë tjetër për të cilën mund të përdoret një anije, kështu që çmimet bien shpejt falë kapacitetit të tepërt. Kontejnerët bosh u lanë të bllokuar në Evropë dhe SHBA gjatë serisë së parë të bllokimeve, por tani portet nuk mund të trajtojnë vëllimin e tregtisë.

Shqetësuese, rritjet e kostove nuk janë të kufizuara në transportin detar. Prodhuesit e makinave janë kapur në mënyrë të ngjashme nga një rritje e papritur e kërkesës në fund të vitit të kaluar dhe pengesat në furnizimet gjysmëpërçuese kanë detyruar mbylljet e fabrikave. Çmimet e lëngshme të gazit natyror arritën një rekord në fillim të këtij muaji.

Çmimet e tjera të mallrave gjithashtu, po rriten; çmimet e metaleve janë rritur me shpejtësi për shkak të mbylljes së minierave në Afrikë dhe Amerikën e Jugut dhe rritjes së prodhimit industrial kinez. Çmimet e grurit, sojës, orizit dhe misrit janë gjithashtu më të larta: kostot e transportit, moti dhe rezervat e lidhura me Covid kanë luajtur të gjitha rolin e tyre.

Reagimi i tepërt ndaj një rritje tranzitore të inflacionit do të ishte një gabim. Çmimet e konsumit kanë ngjitur në mënyrë të ngjashme gjatë krizës financiare të vitit 2008 falë një bumi të mallrave një faktor kontribues në një valë protestash në botën arabe. Rritja u zbeh shpejt dhe nuk u përfshi në pritjet afatgjata. Nuk nxiti ndonjë rritje të çmimit të inputeve më të rëndësishme për prodhimin: fuqia punëtore.

Dy rritjet e njëpasnjëshme të Bankës Qendrore Evropiane në normat e interesit në 2011, një përpjekje për të parandaluar inflacionin, kanë rënë në analet e politikës monetare si një gabim nga vetëbesimi i tepërt.

Bankat qendrore duhet të jenë vigjilente që pritjet e çmimeve të mbesin nën kontroll. Mësimet nga ciklet e mëparshme të biznesit mund të mos zbatohen: përpjekjet për të krijuar “qëndrueshmëri” në zinxhirët e furnizimit mund të jenë të vlefshme, por ato gjithashtu do të rrisin kostot e të bërit biznes.

Disa lloje të aktivitetit ekonomik ka të ngjarë të duhet të veprojnë nën kufizime të paktën për një periudhë të shkurtër. Proteksionizmi dhe tensionet tregtare, gjithashtu, mund të rrisin kostot, siç kanë përjetuar shumë biznese britanike që nga fundi i periudhës së tranzicionit Brexit.

Ekziston edhe një ndarje transatlantike. Ndërsa BQE, e cila shpall vendimin e saj më të fundit të normës së interesit të Enjten, po përballet me një muaj tjetër deflacioni dhe sfidën e shtuar të një euro në rritje, dobësia e dollarit do të amplifikojë vetëm presionet inflacioniste në SHBA.

Komunikimet nga Rezerva Federale kanë sugjeruar gjithashtu që banka qendrore e SHBA është bërë më tolerante ndaj inflacionit; parashikimet e nënkuptuara të inflacionit në çmimet e opsioneve, një masë pa dyshim e papërsosur e pritjeve, janë devijuar në të dy anët e Atlantikut.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Nga Financial Times/ Normat e ulëta janë kurth

I dashur Biden, deficitet janë ende të rëndësishme!