Prodhuesit më të mëdhenj në botë të kontejnerëve të transportit po përpiqen të përmbushin një rritje të kërkesës për kutitë metalike që transferojnë rreth 90% të mallrave rreth ekonomisë globale.
Një bum tregtar në gjysmën e dytë të vitit të kaluar kapi prodhuesit e kontejnerëve, kryesisht kompani kineze, në befasi ndërsa pandemia hodhi furnizimin ekzistues me rreth 25 milion kuti nga rrugët e tyre normale. Prodhuesit kanë rritur prodhimin që prej asaj kohe, por ata nuk janë në gjendje të zbusin mungesat që kanë mbështetur tarifat në rritje të ngarkesave për gjashtë muaj.
Problemi i ngjan atyre në industrinë e makinave, ku prodhuesit e automjeteve ndërpresin porositë e çipave kompjuterikë në fillim të vitit 2020 duke pritur një rënie të shitjeve, vetëm për të parë që konsumi i familjes është elastik. Shtrëngimi i kontejnerëve dhe bllokimi i portit që po e shoqëron atë mund të shtrihen në gjysmën e dytë të vitit 2021, me rikuperimet në ekonomitë e SHBA dhe Evropës që pritet të mbajnë kërkesën e lartë për mallrat kineze.
“Duhet të ketë kuti të mjaftueshme për të përballuar nivelin e kërkesës në kushte normale”, sipas Simon Heaney, menaxher i lartë i hulumtimit të kontejnerëve në Drewry Shipping Consultants Ltd. “Problemi është që përdorimi i kutive është zgjatur për shkak të të gjitha vonesave, do të thotë se duhet më shumë kohë për të lëshuar njësitë përsëri te konsumatori tjetër.”
‘Në shpinë’
Industria e prodhimit të kontejnerëve nuk hyri në vitin 2020 në një pozicion të mirë, me prodhimin dhe shitjet në Kinë duke rënë në 2019, sipas një interviste me shkrim me China International Marine Containers Co., prodhuesi më i madh në botë.
Kishte gjithashtu një tepricë të madhe kutish, me ekuivalentin e më shumë se 3 milion kontejnerëve të zbrazët me 20 këmbë në portet kineze në fund të marsit të vitit të kaluar dhe 1.2 milion në depo në prodhuesit e kontejnerëve, Li Muyuan, nënpresident i Kontejnerit Kinë Shoqata e Industrisë, tha në një intervistë me mediat kineze në fillim të këtij viti.
Kjo tepricë, e kombinuar me pritjen se tregtia do të shembet ndërsa Covid-19 u përhap në botë, shkaktoi një rënie të porosive te prodhuesit kinezë të kontejnerëve, të cilat përbëjnë më shumë se 90% të furnizimit në botë. Pothuajse nuk kishte porosi të reja për industrinë në pesë muajt e parë të vitit 2020, tha CIMC të enjten në përgjigjen e tyre me email për pyetjet.
Sidoqoftë, situata u përmbys rreth mesit të vitit, ndërsa konsumatorët në SHBA dhe gjetkë blinin në kompjuterë dhe pajisje për të punuar në shtëpi ose për të zbukuruar shtëpitë e tyre, dhe importet e maskave dhe mallrave të tjerë të lidhur me pandeminë u rritën.
Rritja e eksporteve nga Kina më pas çoi në një përmbytje të porosive për kontejnerë të rinj, në disa raste dyfishimi i çmimit në më shumë se 3,000 dollarë për një kuti standarde 20 metra. CIMC tha se ka shtuar 5,000 punëtorë që nga shtatori i vitit të kaluar dhe madje drejtoi disa linja prodhimi gjatë festës së Vitit të Ri Hënor muajin e kaluar.
Prodhimi
Prodhimi u rrit në 300,000 njësi ekuivalente me 20 këmbë në shtator, pastaj në 440,000 në janar, sipas Li. Por kjo nuk ka qenë e mjaftueshme për të kompensuar faktin se nuk ka mjaft kuti të përdorura që kthehen nga jashtë në Kinë për t’u rimbushur dhe ri-eksportuar.
Transportuesit e oqeanit që zotërojnë ose japin me qira shumicën e kontejnerëve në përdorim po përpiqen në mënyrë agresive të marrin kutitë në Azi nga SHBA, sipas Ken Hoexter, një analist i industrisë së transportit në Bank of America në New York. Por ngushtësia aktuale në tregjet e transportit do të vazhdojë të paktën deri në mes të vitit ose më vonë, tha ai në një intervistë javën e kaluar.
Industria e transportit detar po përpiqet të luajë kapjen, por kombinimi i inventarëve jashtëzakonisht të ulët, bllokimi i porteve në SHBA, rritja e kërkesës së konsumatorit, mungesa joproduktive në Kinë gjatë Vitit të Ri Hënor dhe tani paketa stimuluese e 1.9 trilionë dollarë e administratës së Biden do të zgjatesë mungesat, tha ai.
Edhe me rritjen e prodhimit të kontejnerëve të rinj, situata nuk do të përmirësohet deri në qershor kur përhapja e vaksinave do të lehtësojë pandeminë dhe kutitë fillojnë të kthehen në Kinë, tha Mai Boliang, CEO dhe kryetari i CIMC, në TV të Kinës në fillim të Marsit.
“Ndërsa ne gradualisht largohemi nga ekonomia Covid drejt fundit të vitit, ne do të shohim një normalizim të tregtisë në kontejnerë,” tha Olivier Ghesquiere, president dhe zyrë ekzekutive e firmës me qira të kutisë Textainer Group Holdings Ltd. ” Por ne nuk do të shohim një situatë ku ka një tepërt të kontejnerëve në treg” tha ai në një thirrje të fitimeve të fundit, duke theksuar se kapaciteti i prodhimit është shitur praktikisht për gjysmën e parë të këtij viti.
Kjo do të thotë që tarifat e larta të transportit, shenja më e dukshme e mungesës së kontejnerëve prej çeliku, mund të vazhdojnë për ca kohë.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Bloomberg