MENU
klinika

Nga Bloomberg/ Trazirat shkojnë përtej Europës dhe Azisë

Hapja e Suezit shënon fillimin e stresit të ri në tregtinë globale

30.03.2021 - 08:53

Tani i larguar nga kanali i Suezit, Ever Given lë në vazhdën e tij disa javë ose muaj ndërprerje në të gjithë një ekonomi botërore ku pandemia zbuloi si shtyllën kurrizore të fortë të tregtisë globale dhe një thembra të Akilit.

Ne mund të jemi akoma ditë larg që kanali të jetë plotësisht i lirë- tha Peter Aylott, drejtori i politikës në Dhomën e Transportit të Mbretërisë së Bashkuar.

Rihapja fillon një valë të re stresi në zinxhirët e furnizimit, rrjeti i ndërthurur i anijeve, porteve, kamionëve, trenave dhe depove që transportojnë produkte nga një fabrikë në njërën anë të planetit në një raft me pakicë ose linjë prodhimi nga ana tjetër. Një rritje në tregtinë elektronike do të thotë kërkesë edhe më e madhe e konsumatorit për shpejtësi, duke vënë një tendosje të shtuar në transport dhe duke rritur tarifat e mallrave për të shënuar rritje të larta.

Edhe një bllokim i përkohshëm në një arterie të madhe si Suez është problematik sepse gati 6,000 anije kontejnerësh në botë punojnë me orare, me një numër të fundëm të kutive prej çeliku për të shkuar rreth. Ato nuk mund të ripozicionohen atje ku kërkesa shfaqet ose largohet shpejt nga rajonet ku aktiviteti ekonomik është i ngadaltë. Kapaciteti mund të ndryshohet duke rregulluar shpejtësinë e anijeve, por edhe me një mjet më të butë: anulimi i lundrimeve që nuk janë më të mundshme ose nuk janë të dobishme ekonomikisht. Incidenti i Suez-it mund të lëshojë shumë prej tyre.

Kjo i lë pronarët e ngarkesave dhe të gjitha industritë e logjistikës që merren me importet dhe eksportet në mëshirën e transportuesve të kontejnerëve.

Domino e mirë
“Dominat metaforike tashmë janë rrëzuar,” tha Lars Jensen i SeaIntelligence Consulting. “Ne do të vazhdojmë të shohim shpalosjen e çështjeve të mbingarkesës në Evropë ndërsa mbërrin ngarkesa, anije bosh që vijnë nga vonesa e madhe e shumë anijeve, si dhe një përkeqësim i situatës së pajisjeve.”

Në një periudhë të afërt, portet nga Evropa në Azi po përgatiten të përmbyten me mallra të mbajtura pranë Egjiptit për gati një javë.

Porti i Roterdamit, porti më i madh detar i Evropës, në fund të javës së kaluar numëroi 59 anije kontejnerësh të zënë në bllok në Suez që ishin drejtuar në rrugën e saj, megjithëse nuk ishte e mundur të vlerësohej kur do të mbërrinin. Në Spanjë, portet në Algeciras, Barcelona dhe Valencia po rishikonin ndryshimet në oraret e mbërritjes dhe po përgatisnin plane të paparashikuara për më shumë orë pune për të trajtuar rrjedhën e paparashikueshme të anijeve.

Përçarja përhapet përtej transportit të kontejnerëve: shumë naftë, benzinë, gaz natyror dhe cisterna dhe anije të tjera u ndaluan nga bllokimi, duke penguar furnizimin normal dhe rutinat e shpërndarjes në të gjithë sektorët e energjisë dhe kimisë. Para se të përplasej Ever Given, rreth 2 milion fuçi produkte të papërpunuara dhe naftë tranzituan kanalin çdo 24 orë.

Portet e tendosura
Në një periudhë të afërt, bllokimi i trafikut mund të pengojë përpjekjet e blerësve evropianë të gazit për të grumbulluar inventarët e gërryer nga kërkesa e dimrit. Kjo mund t’i paraqesë eksportuesit e gazit në SHBA me një mundësi për të kapur pjesën e tregut, tha Andy Weissman, shefi ekzekutiv i EBW Analytics.

Tarifat e transportit të mallrave për anijet me shumicë që përdoren për transportimin e drithërave dhe metaleve gjithashtu mund të qëndrojnë të larta. Indeksi Baltic Dry kohët e fundit arriti një lartësi prej 18 muajsh mes blerjes së fortë të misrit dhe sojës kineze dhe kërkesës në rritje të metaleve.

Ndërkohë, një ekzekutiv kinez i logjistikës paralajmëroi se ndikimi në tregtinë globale mund të zgjaste ndërsa prapambetjet në Evropë përkeqësohen.

Një 747
Portet tashmë po përpiqen të trajtojnë vëllimet normale të transportit për shkak të pandemisë dhe tani ata do të duhet të përballen me shumë anije të vonuara të gjitha që mbërrijnë menjëherë ose me sukses të shpejtë, tha Max Wei, menaxher i përgjithshëm i biznesit ndërkombëtar në Speedaf Logistics Ltd.

Sipas skenarit më të mirë, do të duhet një muaj më shumë për të punuar me bllokimin, tha ai. Me maksimumin e transportit në oqean, importuesit po kërkojnë mënyra të tjera edhe nëse janë më të shtrenjta.

Vivian Lau, një ekzekutiv i logjistikës me bazë në Hong Kong, tha se rritja e kërkesës për transport ajror është vendosur të vazhdojë edhe pas pastrimit të logjamit Suez. Blerja në internet dhe mungesa e kontejnerëve të disponueshëm janë ndër arsyet pse shitësit dhe blerësit do të vazhdojnë të përleshen.

“Gjatë fundjavës isha duke u përpjekur të gjeja disa 747”, tha Lau, nënkryetar dhe drejtor ekzekutiv i grupit të Pacific Air Holdings. “Unë kam qenë në gjendje të gjej një, nuk kam qenë në gjendje të gjej disa”.

Në shenjë të kësaj kërkese, Etihad Airways e Abu Dhabi do të shndërrojë përkohësisht avionin e pestë Boeing Co. 777-300ER në detyrë ngarkese. Ndërsa shtrydhja e transportit ajror po ndodhte tashmë pa bllokimin e Suez, Lau sheh një trashëgimi tjetër nga ngjarjet e javës së kaluar: më shumë debate mbi riformimin e linjave të furnizimit.

Alternativa hekurudhore
Sigrid Nikutta, një anëtar i bordit të menaxhimit të DB Cargo, tha se hekurudha ofron një mundësi tjetër kur paraqiten pengesa.

“Gjatë Covid, ne kemi parë që trenat mund të kalojnë nëpër kufij ku rrugët ishin të mbyllura dhe ne e shohim këtë në momentin kur tutat janë të mbyllura,” tha ajo të hënën në një intervistë me Televizionin Bloomberg.

Trazirat e lidhura me Suezin mund të valohen përtej Evropës dhe Azisë.

Charlotte, Premier Inc. me bazë në Karolinën e Veriut ndihmon më shumë se 4,000 spitale të menaxhojnë blerjet dhe furnizimet. Vitin e kaluar, rritjet e mëdha të kërkesës shkaktuan mungesa për artikuj si doreza, fustane dhe maska. Ndërsa mungesat e nivelit të krizës janë zvogëluar, kjo i la spitalet dhe furnitorët e SHBA me më pak inventar në dorë dhe më të ndjeshëm ndaj lemza të freskëta në zinxhirin e furnizimit.

“Për shumë, shumë, shumë produkte, nuk ka asnjë gjendje sigurie në kanal”, tha David Hargraves, nënkryetari i lartë i zinxhirit të furnizimit të Premier.

Bllokimet e Suez janë vetëm të fundit në një seri ngjarjesh kaskadë që do të vonojnë hyrjen kryesore të ingranazheve mjekësore plastike: rrëshirat. Kompania ka paralajmëruar spitalet anëtare të përgatiten për “një numër më të lartë të kohëzgjatjes më të shkurtër ose mungesave sporadike”, tha Hargraves.

/Përshtatur dhe përshtatur për Konica.al nga Bloomberg

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Nga Financial Times/ "Një nga ndërprerjet më të mëdha në tregtinë globale..."

Një plan C për të hapur kanalin e Suezit