MENU
klinika

Marrëveshja tregtare nuk u dhemb vetëm britanikëve

Financial Times: Si po goditen kompanitë franceze nga Brexit?

13.04.2021 - 10:31

Jean-Marc Barki, shefi ekzekutiv i prodhuesit francez Sealock, parashikoi që Brexit do të godiste biznesin e tij. Por shkalla e problemit goditi shtëpinë vetëm kur një prej kamionëve të tij ngeci në Mbretërinë e Bashkuar për shtatë javë.

“Ne kaluam nga një sistem i rrjedhshmërisë së pastër në një sistem vërtet kompleks”, tha Barki, kompania e të cilit mbështetet shumë në importin e një përbërësi sintetik të prodhuar në Mbretërinë e Bashkuar për të prodhuar ngjitësin e tij industrial. Ai më pas zbuloi se dokumentet e kërkuara për ta importuar atë në tregun e vetëm të BE-së nga Britania po mungonin disa detaje thelbësore.

“Këto lloj vonesash janë të paimagjinueshme për një kompani të mesme si ne,” tha ai. Nëse problemet nuk lehtësohen së shpejti, shtoi ai, ai do të duhet të marrë në konsideratë ndryshimin e formulës së produktit të tij për të përfshirë përbërës nga Gjermania ose Italia në vend të Mbretërisë së Bashkuar.

Më shumë se tre muaj pas prezantimit të marrëdhënies së re tregtare të MB me BE, pasojat dëmtuese të barrierave jo-tarifore janë bërë shumë të qarta për shumë kompani britanike të varura nga eksportet në tregun e vetëm të bllokut.

Ndoshta më pak i dokumentuar mirë ka qenë ndikimi në bizneset dhe konsumatorët në BE dhe në veçanti në Francë, një nga partnerët më të afërt tregtarë të MB.

Sipas të dhënave më të fundit të doganave franceze për shkurt, të lëshuara të enjten e kaluar, fotografia është përmirësuar pak nga rënia e mprehtë e tregtisë midis dy vendeve e parë në janar.

Në muajin e parë pasi marrëveshja e re tregtare MB-BE hyri në fuqi më 1 janar, importet nga MB për në Francë ranë në 78 përqind të mesatares së tyre mujore për gjysmën e dytë të vitit 2020. Analistët thanë se rënia u shkaktua nga ndërprerjet në kufiri me Britaninë dhe ndikimi i Covid-19 në tregtinë globale.

Ndërsa shkurti tregoi një rimëkëmbje, me importet nga Britania e Madhe në Francë vetëm 2 përqind në mesataren mujore për gjysmën e dytë të vitit 2020, eksportet në MB ishin akoma poshtë 16 përqind krahasuar me të njëjtën mesatare mujore të vitit të kaluar.

“Në planin afatgjatë ne po presim një ndikim tepër të rëndësishëm [në tregti]”, tha Vincent Vicard, ekonomist në Qendrën për parashikimin dhe informacionin ndërkombëtar (CEPII), një qendër kërkimore.

Franca fiton suficitin e saj më të madh tregtar nga MB, duke importuar shumë më pak sesa eksporton. Por disa sektorë francezë, të tilla si vera, stolitë dhe avionët, mbështeten shumë në shitjen e produkteve të tyre në MB dhe u goditën nga rëniet më të thepisura në janar.

Kostot e transportit dhe burokracia në rritje
Megjithëse efekti i pandemisë mund të ketë luajtur rolin e saj në rënie, analistët fajësuan gjithashtu faktorë të lidhur me Brexit si kosto më të larta tranziti, më shumë burokraci, rregulla të reja fiskale, detyrime për disa mallra dhe kosto që lidhen me çdo vonesë nga kontrollet doganore.

Kostot për një tranzit të një kamioni vlerësohet të jenë rritur midis 80 dhe 300 €, sipas një vlerësimi nga CPME, një sindikatë që përfaqëson kompani të vogla dhe të mesme.

Kompanitë e tjera janë detyruar të gjejnë zgjidhje të tjera tranzit. CLAAS, një prodhues gjerman i traktorëve bujqësorë që prodhon automjetet e saj të fermës në qytetin verior francez të Le Mans, tani po dërgon produktet e saj përmes Irlandës sesa Calais dhe Dover.

“Ne u përgatitëm për skenarin më të keq. Ende ka disa kleçka,” tha Trevor Tyrrell, nënkryetar i lartë për ndarjen e shitjeve dhe shërbimeve të Evropës Perëndimore të CLAAS.

Dhe ndërsa ndërmarrjet e mëdha si CLAAS kanë burime për të zbatuar logjistikë të re dhe për të përshtatur modelet e tyre të kostos për të përfshirë vonesat, shumë kompani të vogla të varura nga tregtia me MB nuk e bëjnë këtë, thanë analistët.

‘Më e keqja nuk ka mbërritur ende’
“Për kompanitë e vogla, të cilat nuk janë mësuar të merren me tregti ndërkombëtare, kostot shtesë dhe logjistika mund të duken shumë”, tha Medef, federata më e madhe e punëdhënësve në Francë. “Disa tashmë po mendojnë të braktisin tregun e MB.”

Zbatimi i standardeve të reja për mallrat dhe zbatimi i paqartë ose i pabarabartë i marrëveshjes së Brexit në vendet e BE, mund të çojë në më shumë pengesa për kompanitë franceze: “Më e keqja nuk ka ardhur ende”, shtoi Medef.

Megjithëse Mbretëria e Bashkuar ka shtyrë kontrollet e plota doganore për disa ushqime dhe produkte bujqësore që hyjnë nga BE nga Prilli deri në Tetor (dhe në disa raste Janari), eksportuesit francezë tashmë po përgatiten për probleme të mëtejshme pasi të hyjnë në fuqi.

Për shembull, ushqimi dhe produktet farmaceutike do të duhet të jenë në përputhje me sistemin e çertifikimit të vetë Mbretërisë së Bashkuar, të pavarur nga etiketat e BE-së.

Kryerja e provave të pavarura laboratorike në secilën dërgesë mund të provojë një kosto të padurueshme për prodhuesit e vegjël, tha tregtari i verës Quinney. “Këto çertifikata do të ishin një katastrofë për ne,” tha ai.

Prodhuesit farmaceutikë dhe kimikë janë gjithashtu në zjarr, sipas Vicard, pasi çertifikatat specifike të MB për ilaçet dhe kimikatet ka të ngjarë të kushtojnë.

“Kur bëhet fjalë për produkte të reja, kompanitë shumë mirë mund të ndryshojnë strategjinë e tyre ndërkombëtare të prodhimit për të shmangur koston shtesë”, tha Vicard.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Nga Financial Times/ Po detyrohen të zhvendosen në BE

Bizneset e MB po luftojnë kostot e Brexit

Për të shmangur falimentimin në Britani

BBC/ “Zhvendosni biznesin në BE”