MENU
klinika

The Economist: Ka të ngjarë me muaj, në mos me vite

Çipat do të mungojnë për një kohë të gjatë në treg

23.05.2021 - 18:53

Për mungesë të një çipi, fabrika ishte e humbur. Në 18 maj Toyota u bë prodhuesi më i fundit i makinave i detyruar të ndërpresë prodhimin mes një mungese globale të mikroçipave, duke njoftuar se do të ndërpresë punën në dy fabrikat e saj në Japoni. Firmat përfshirë Ford, General Motors dhe Jaguar Land Rover gjithashtu u është dashur të dërgojnë punëtorë në shtëpi.

Dhimbja nuk është e kufizuar në industrinë e makinave, sepse mungesa përfshin të gjitha llojet e gjysmëpërçuesve, nga pajisjet e shtrenjta, të teknologjisë së lartë që furnizojnë smartphone dhe qendrat e të dhënave deri te sensorët dhe mikrokontrolluesit e thjeshtë që janë bërë një mall jetik, i shpërndarë në të gjitha makina te makinat larëse, dhe shpesh kushtojnë vetëm disa cent secila. Në javët e fundit kompanitë, duke përfshirë Foxconn, Nintendo dhe Samsung kanë paralajmëruar goditje në prodhim, duke ndikuar gjithçka, nga telefonat inteligjentë dhe konzollat ​​e lojërave te televizionet dhe rrugëzuesit me bandë të gjerë në shtëpi.

Qeveritë janë të shqetësuara. Amerika mblodhi një samit në prill; një tjetër pritet në 20 maj. Ministri i Financave i Gjermanisë i ka shkruar qeverisë së Tajvanit, ku janë të vendosur shumë prodhues të çipave, duke lobuar për përparësi për prodhuesit e makinave. Një raport nga Gavekal Research, një këshillim, botuar në 4 maj, tha se mungesa shpejt mund të godasë performancën e eksportit në disa ekonomi të Azisë Lindore. Por ka pak që mund të bëjnë ministrat. Thatësira e çipave është rezultat i ndërveprimit pandemik të covid-19 me një industri që është jashtëzakonisht e prirur për cikle lulëzimi dhe rrënimi. Ka të ngjarë të vazhdojë me muaj, në mos me vite.

“Gjëja më e rëndësishme [për të njohur]”, thotë Malcolm Penn, i cili drejton Future Horizons, një këshillim për industrinë e çipave, “është se mungesat janë një pjesë e natyrshme e industrisë.” Prodhimi i çipave, thotë ai, është një shembull i mirë i asaj që ekonomistët e quajnë biznesi i “ciklit të derrit”, i emëruar për ndryshimet e rregullta midis furnizimit të ulët dhe të tepërt të analizuar për herë të parë në tregjet amerikane të derrit në vitet 1920. Ashtu si me derrat, furnizimi me gjysëmpërçues nuk mund të reagojë shpejt ndaj ndryshimeve të kërkesës. Kapaciteti ishte i ngushtë edhe para pandemisë, thotë Z. Penn, duke theksuar se investimi nga prodhuesit e çipave në pajisjet e fabrikës ka qenë nën mesataren e tij afatgjatë për shumë vite.

Kështu pandemia arriti në kohën më të keqe të mundshme. Pas një përplasjeje të hershme, kërkesa në disa segmente lulëzoi, thotë Alan Priestley nga Gartner, një tjetër këshillim. Konsumatorët e mbyllur blenin laptopë dhe pajisje të tjera. Operatorët e llogaritjes në re, të cilët janë konsumatorë të mëdhenj të çipave të nivelit të lartë, u përpoqën të shtonin servera për t’u marrë me valën e punëtorëve në shtëpi. Industria e makinave u godit veçanërisht keq nga një vendim për të prerë porositë në fillim të pandemisë. Kërkesa për makina është rikuperuar që atëherë. Por ndërlikimet e procesit të prodhimit nënkuptojnë se duhen tre deri në katër muaj për ta kthyer një meshë të zbrazët silici në një grumbull gjysëmpërçuesish të përdorshme. “Unë mund të anuloj porositë e mia pas një pasdite,” thotë Z. Penn. “Nëse dua t’i filloj përsëri, kjo zgjat me muaj dhe gjithsesi, ai kapacitet tani është i zënë për t’i shërbyer klientëve të tjerë.”

Ndikimi i pandemisë, nga ana tjetër, është përkeqësuar nga problemet specifike të industrisë. Në mars, një fabrikë çipash në pronësi të Renesas, një firmë japoneze, mori flakë, duke shtuarr dhimbjen në industrinë e makinave. Disa prodhues të çipave, ndërkohë, përballen me mungesa të tyre. Shumë pjesë të lira, në punë janë bërë në fabrika të vjetra të dizajnuara për të përpunuar meshë silici me diametër 200 mm, ose edhe më të vogla. (Këto ditë 300 mm është standardi.) Përpjekjet për të rritur kapacitetin pengohen nga fakti që disa prodhues të mjeteve ende bëjnë makineri të stilit të vjetër, thotë Z. Priestley. Ndërkohë, tregu për mjetet e përdorura 200 mm, është zhveshur.

Por cikli i mishit të derrit po kthehet edhe një herë. Kompania Prodhuese e Gjysempërçuesve Tajvan, prodhuesi më i madh i kontratave në botë, planifikon të shpenzojë 30 miliardë dollarë për kapacitet të ri vetëm këtë vit. Samsung Electronics dhe Intel, dy gjigandë të tjerë, kanë lapsuar përkatësisht 28 miliardë dollarë dhe 20 miliardë dollarë; prodhuesit e çipave të nivelit të dytë po rritin gjithashtu shpenzimet. Kjo do të sjellë lehtësim për ekonominë e gjerë, thotë Z. Priestley, por jo menjëherë. Më 14 maj Jim Whitehurst, shefi i ibm, një prodhues kompjuterash, tha se ai mendonte se mungesat mund të zgjasnin për dy vjet. Dhe, thotë Z. Penn, kur thatësira përfundon përfundimisht, prodhuesit e çipave mund të zbulojnë se përballen me një problem të njohur, por në një shkallë më të gjerë: një breshëri kapaciteti në përgjigje të mungesave serioze sot mund të nënkuptojë një ngopje të konsiderueshme nesër.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga The Economist

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


750 miliardë euro për rimëkëmbjen nga COVID-19

Pas 4 netësh bisedime, arrihet marrëveshja në BE!

BBC/ Gjendja e bizneseve në Kinë

“Fabrika e botës” e mbyllur me kyç