MENU
klinika

Nga Bloomberg/ Plagët e pandemisë

Konsumatorët e kujdesshëm të Kinës po paralajmërojnë botën

07.06.2021 - 13:44

Konsumatorët në Kinë mbeten të kujdesshëm edhe pse shpërthimi i Covid-19 ka qenë nën kontroll për pjesën më të madhe të vitit të kaluar. Kjo po ofron të dhëna për llojin e modeleve të shpenzimeve që shfaqen globalisht kur kërkesa zbehet.

Ndërsa Kina nuk i nxori konsumatorët me kontrolle stimuluese, kontrolli i saj agresiv mbi virusin lejoi që ekonomia të hapet shpejt dhe të çojë rritjen e të ardhurave reale të familjeve në 13.7% në tremujorin e parë të këtij viti.

Megjithatë, rikuperimi i konsumatorit ka qenë më i dobët se sa pritej me ekonomistët që identifikuan dy arsye kryesore: një shpërndarje e pabarabartë e kursimeve nga pandemia dhe shqetësimet e mbetura të virusit që nxiti zakone më konservatore dhe ka ulur shpenzimet për shërbimet, duke nënshtruar një rikuperim ndryshe në formë V për ekonomia e dytë më e madhe në botë.

Ashtu si SHBA dhe Britania e Madhe, shitjet me pakicë në terma vlere janë mbi nivelet para-pandemike në Kinë, ndërsa ato po rikuperohen në zonën e euros. Konsumatorët në ekonomitë më të mëdha grumbulluan 2.9 trilion dollarë kursime shtesë gjatë bllokimeve të lidhura me Covid, sipas Bloomberg Economics, e cila po ndihmon për të nxitur rritjen më të shpejtë të botës në 60 vjet në 2021.

Pyetja është se çfarë ndodh me shpenzimet në shërbime dhe sa e qëndrueshme provon të jetë reagimi global i konsumatorit. Dëshmitë nga Kina sugjerojnë se rikuperimi mund të jetë i ngadaltë, pavarësisht 20 milion vaksinave kryesore të vendit në botë, me më shumë se 40% e popullsisë të vaksinuar të paktën një herë.

Frenat e shpenzimeve
Li Weiyao, një pronar 26-vjeçar i dyqanit të çajit dhe fermer çaji në Xishuangbanna, një destinacion i famshëm i turizmit në provincën Yunnan të Kinës jugore, thotë se ndikimi nga pandemia në biznesin e tij nuk ka mbaruar kurrë.

“Tani ka shumë më pak udhëtarë, madje edhe ata që vijnë në dyqan janë shumë më pak të gatshëm të bëjnë një blerje”, tha Li. Shitjet mujore ranë në rreth 2,000 juanë tani nga sa 20,000 juan para pandemisë, tha ai.

“Tani blej vetëm gjëra që më duhen patjetër,” tha Li. “Unë kam qenë një adhurues i madh i telefonave inteligjentë dhe gjithmonë do të blija modelin e fundit, por tani unë jam duke qëndruar në telefonin tim të vjetër për sa kohë që ai është ende duke punuar. Dhe unë blej vetëm llojet më themelore të rrobave.”

Ky kujdes po shfaqet në një seri sondazhi të kryer nga Banka Popullore e Kinës me 20,000 depozitues në 50 qytete. Sondazhi në tremujorin e parë të këtij viti zbuloi se rreth 49% e të anketuarve thanë se po rrisnin kursimet e tyre, nga 46% në tremujorin e katërt të vitit 2019. Vetëm 22% thanë se po shpenzonin më shumë, nga 28% në fund të vitit 2019.

Një matës që mat se sa të sigurt ndihen të anketuarit për të ardhurat e tyre në të ardhmen qëndronte në 51 në tremujorin e parë, duke u rikthyer nga niveli i ulët prej 45.9 në tremujorin e parë të vitit 2020 por përsëri nën 53.1 të regjistruar në tremujorin e fundit të 2019

“Unë po qëndroj në shtëpi shumë më tepër në ditët e sotme krahasuar me para pandemisë”, tha Johnny Sun, një punëtor i kafenesë 29-vjeçare në Nanjing, provinca Jiangsu. “Thjesht jam mësuar të mos dal pas këtij viti. Më parë më pëlqente të shkoja në klubet e natës, por tani thjesht nuk ndihem sikur më duhet kjo”.

Shitjet e dyqaneve
Ndërsa drejtuesit e korporatave thonë se biznesi është ringritur, ata gjithashtu thonë se ka një mënyrë për të bërë përpara se besimi të rikthehet plotësisht.

“Ne presim që do të duhet kohë që shitjet në të njëjtin dyqan të rikuperohen plotësisht në nivelet para-Covid”, tha Andy Yeung, zyrtari kryesor financiar i Yum China Holdings Inc., gjatë thirrjes së fitimeve të tremujorit të parë në prill. Yum China është biznesi më i madh i restoranteve në vend dhe operon KFC dhe Pizza Hut në kombin më të populluar në botë.

Shitjet me pakicë të Kinës u zgjeruan me 17.7% në prill, shumë më ngadalë sesa një rritje e parashikuar prej 25%. Rritja u zbut në 4.3% në Prill mbi një bazë mesatare dy-vjeçare nga 6.3% në Mars, me konsumin e mallrave dhe shërbimeve hotelierike të dyja duke u bërë më të dobëta, duke prishur pritjet që kërkesa e konsumatorit kishte filluar të zëvendësonte investimet si një nxitës i rritjes.

Për të qenë të sigurt, disa nga rimëkëmbjet në Kinë mund të turbullohen nga një zhvendosje e përshpejtuar e blerjeve në internet, që do të thotë se modelet kanë ndryshuar në vend të kërkesës. Konsumi do të vazhdojë të rikuperohet duke pasur një përmirësim të tregut të vendeve të punës dhe ndërsa virusi mbetet nën kontroll, u tha gazetarëve zëdhënësi i Byrosë Kombëtare të Statistikave Fu Linghui muajin e kaluar.

Një indeks i përpiluar nga Baidu bazuar në kërkimet për “shiye”, ose humbje të vendeve të punës në kinezisht, ka rënë në nivelet që janë parë para pandemisë ndërsa të ardhurat e familjes janë gjithashtu duke u riparuar, sipas Bloomberg Economics.

Plagët Pandemike
Shang-Jin Wei, një ekspert i Kinës në Shkollën e Biznesit Columbia në Nju Jork dhe ish-ekonomist kryesor i Bankës Aziatike të Zhvillimit, tha se shumica e ndryshimit në reagimin me pakicë të Kinës pasqyron qasjen e ndryshme ndaj stimulit me kolegët e saj kryesorë. Edhe pasi shpenzimet për disa zona të tilla si ngrënia e vonesave, konsumi në kategori të tjera mund të përbëjë hendekun, tha ai.

“Nuk është shumë për t’u habitur që rritja e konsumit nuk është aq e fuqishme sa rritja e PBB-së”, tha Wei. “Sidoqoftë, me mjaft njerëz që vaksinohen, unë do të pres që edhe rritja e konsumit të arrijë”.

Akoma, pandemia ka lënë shenja që ende nuk janë shëruar plotësisht.

Ndërsa familjet kanë kursime të larta në një nivel të përgjithshëm, kjo tampon nuk është shpërndarë në mënyrë të barabartë. Disa nga këto kursime po shkojnë në prona ose mallra të nivelit të lartë. Një shembull: shitjet e makinave luksoze kanë tejkaluar kërkesën për sedanë në mes të rrugës.

“Konsumatorët nuk janë domosdoshmërisht të kujdesshëm, por ata janë padyshim më të dukshëm,” tha Hao Hong, shefi i kërkimit në Bocom International në Hong Kong. “Radhët e gjata jashtë dyqaneve të mallrave luksoze në qendrat tregtare të Kinës duket se konfirmojnë këtë vëzhgim.”

Shaun Roache, kryekonomist i Azi-Paqësorit për S&P Global Ratings, tha se ka një ngurrim të qartë për të shpenzuar me normat e kursimeve që qëndrojnë shumë më lart se nivelet para-pandemisë në pothuajse 40% të të ardhurave të disponueshme.

“Kjo nuk është ajo që supozohet të duket si një rimëkëmbje, veçanërisht pasi të ardhurat janë rikuperuar me zgjuarsi,” shkroi ai në një shënim.

Bloomberg Economics vëren se vitin e kaluar, 40% e poshtme e fituesve, lloji i blerësve që zakonisht shpenzon, morën goditjen më të madhe në rritjen e të ardhurave sesa grupet më të pasura. Shitjet me pakicë mund të rriten rreth 9% këtë vit dhe gradualisht t’i afrohen rrugës së rritjes së trendit drejt fundit të vitit, vlerëson Bloomberg Economics.

Ndjenja po sfidohet gjithashtu nga shpërthimet sporadike të virusit, duke përfshirë një në provincën Guangdong që shkaktoi një raund të ri të kufizimeve të distancës sociale.

Ndërsa kërkesa për prodhime të konsumit nuk po ndikohet, shpenzimet diskrecionale po dëmtojnë pak, tha Tao Shiquan, themeluesi dhe shefi ekzekutiv i distiluesit të pijeve Chongqing Jiangxiaobai Liquor Co. Kompania prodhon baijiu, një frymë e bazuar në sorgo që është jashtëzakonisht e njohur në Kinë , dhe shet markat e saj drejt të rriturve më të rinj.

“Disa konsumatorë po shpenzojnë në mënyrë optimiste, ndërsa disa ndjehen të pasigurt për vitet e ardhshme dhe janë më konservatorë në shpenzime,” tha Tao. “Të dy situatat po ndodhin paralelisht.”

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Bloomberg

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


CNBC/ Ekspertët: Planifikoni tani para se...

“Kina është ende Kinë, ekonomia ende ekonomi”