MENU
klinika

Nga Financial Times/ Çfarë po ndodh me çmimet e transportit?

Porti kinez përkeqëson vonesat globale të furnizimit

22.06.2021 - 13:33

Javët e përçarjes në një nga terminalet më të mëdhenj të kontejnerëve në Kinën jugore kanë shkaktuar një tendosje të madhe në industrinë globale të transportit tashmë të ‘sëmurë’, duke përkeqësuar vonesat e zinxhirit të furnizimit për prodhuesit dhe shitësit me pakicë në të gjithë botën.

Terminali Yantian në Shenzhen u mbyll për gati një javë në fund të majit pasi punëtorët e portit u testuan pozitivisht për Covid-19; javë më vonë, produktiviteti është rikuperuar vetëm në rreth 70 për qind të niveleve normale.

Yantian trajton kontejnerë transporti prej 13 milion 20 metrash në vit, duke e bërë atë terminalin e tretë më të madh në botë. Por mbingarkesa në strukturë, e operuar nga Hutchison Ports me seli në Hong Kong, është derdhur në terminale të tjerë pranë si Nansha dhe Shekou. Autoritetet lokale në rajon bllokuan rrugët dhe mbyllën disa zona biznesi në një përpjekje për të ndaluar përhapjen e virusit.

Situata ekspozon cenueshmërinë e transportit global ndaj vonesave në të ardhmen nëse shfaqen edhe shpërthime relativisht të vogla në qytetet portuale kineze. Lars Jensen, shefi ekzekutiv i këshillimit Vespucci Maritime, tha se incidenti theksoi rrezikun e një mbyllje edhe më katastrofike nëse virusi godet porte më të mëdha siç është Shangai.

“Autoritetet kineze po përpiqen të godasin ashpër shpërthimet më të vogla. . . Duhen vetëm disa raste të vetme për të mbyllur zona të mëdha. Ne mund të shohim dëme shumë më të mëdha,” tha ai.

Në kulmin e përçarjes, Leslie Wang, një pronare e një fabrike veshjesh në Guangzhou, tha për Financial Times se situata ishte “si një makth”.

Megjithëse ajo testoi të gjithë punëtorët e saj për virusin dhe mbajti linjat e prodhimit të funksionuara, “mallrat janë grumbulluar në kompaninë e mallrave dhe nuk mund të transportohen fare”, tha ajo në fillim të këtij muaji.

Transporti detar në oqean ka qenë nën stres të madh që nga fundi i vitit të kaluar pasi kontrollet e lidhura me pandeminë, të tilla si kufizimet kufitare, shkaktuan një mungesë kontejnerësh të zbrazët. Situata u përkeqësua nga bllokimi i Kanalit të Suezit në mars, i cili rezultoi në vonesa të mëtejshme.

Kompanitë e transportit detar po përpiqen gjithashtu të mbajnë hapin e kërkesës në rritje për shërbimet e tyre pasi pandemia nxiti një bum në blerjet në internet dhe ndërsa ekonomitë e përparuara rikuperohen nga recesioni historik i vitit të kaluar.

Si pasojë, kostoja e dërgimit të një konteineri 40 ft në rrugën Azi në Evropën Veriore kohët e fundit arriti në 11,000 dollarë për herë të parë, nga rreth 8,500 dollarë në mes të majit dhe 2 000 dollarë tetorin e kaluar, sipas Freightos.

Megjithëse Rolf Habben Jansen, shefi ekzekutiv i Hapag-Lloyd, tha se “unë do të doja të mendoja se më e keqja ka kaluar”, ai paralajmëroi se “ne gjithashtu nuk e pamë Yantian të vinte dhe ka pasur surpriza të tjera dy çerekët e fundit”.

Përçarja në Yantian dhe ndikimi i saj në kostot e transportit mund të shtojnë presionet inflacioniste globale, paralajmëruan disa ekonomistë kur shpërthimi goditi për herë të parë. Kjo shtoi shqetësimet se rritja e çmimeve të portave të fabrikës në Kinë, e nxitur nga një tubim i mallrave, do të rrisë çmimet për eksportet e saj.

Por Larry Hu, shefi ekonomist i Kinës në Macquarie Group, tha se në përgjithësi, eksportet kineze ndihmuan në mbajtjen poshtë të shkallës së rritjes së çmimeve. “Pjesa e Kinës në eksportet globale ka arritur [një] lartësi të re, në përgjigje të rritjes së kërkesës për mallra në të gjithë botën dhe prodhimit të kufizuar diku tjetër,” tha ai. “Përndryshe, presioni global i inflacionit mund të jetë edhe më i lartë.”

Peter Sand, shefi i analistëve të transportit në Bimco, tha se ai nuk mendonte se “tarifat e mallrave po vendosin dru në zjarrin e [inflacionit]”.

Në një përpjekje për të punuar rreth përçarjes, kompanitë e transportit kanë qenë duke devijuar qindra anije në porte të tjera dhe disa anije janë duke kapërcyer Kinën jugore për të shmangur numrin e rasteve të prapambetura. Koha mesatare e pritjes për anijet që hyjnë në terminal ka arritur 16 ditë, sipas Maersk, kompania më e madhe në botë e transportit të kontejnerëve.

Prodhuesi i sistemeve elektrike Eaton ka 25 kontejnerë të tij të mbajtur në jug të Kinës, sipas Klaus Gaeb, nënkryetari i tij i zinxhirit të furnizimit në Evropë. Si rezultat, kompania do të duhet të presë edhe dy javë shtesë për të marrë furnizimet. Kjo pasoi një pritje prej dy deri në tre muaj për artikujt në 45 kontejnerë që duhej të ribënin sepse mallrat origjinal u bllokuan gjatë bllokimit të Kanalit Suez.

Transportuesit kanë kërkuar për alternativa të tilla si ajri dhe hekurudha për të marrë mallra nga Azia në Evropë, por këto mundësi janë bërë gjithnjë e më të vështira për t’u ndjekur. Gaeb tha se çmimet për transportin e mallrave në të gjithë Euroazinë janë më shumë se dyfishuar nga nivelet para-pandemisë në 36,000 dollarë për kamion.

Vonesat do të vazhdojnë për prodhuesit dhe shitësit në të gjithë botën për pjesën tjetër të vitit, siç do të kufizojë disponueshmërinë në anijet e mallrave dhe tarifat rekord të larta të mallrave, thanë shifrat e industrisë së transportit.

Otto Schacht, nënkryetar ekzekutiv i logjistikës detare në Kuehne + Nagel, një nga transportuesit më të mëdhenj të mallrave në botë, tha se koha e ndërprerjes së fundit ishte veçanërisht për të ardhur keq, sepse transporti është afër hyrjes në sezonin e pikut kur shitësit bëjnë gati për kthimin në shkoll dhe blerja e fundvitit.

*Raportime shtesë nga Wang Xueqiao në Shangai, Qianer Liu në Shenzhen dhe Patricia Nilsson në Londër

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


BBC/ Gjendja e bizneseve në Kinë

“Fabrika e botës” e mbyllur me kyç

Shkak përçarja e zinxhirit të furnizimit, shiu dhe viruset

Bota është nën kërcënimin e një krize ushqimore

Nga BBC: Paralajmërimi nga grupet e biznesit

Brexit do të rrisë kostot e zinxhirit të furnizimit me ushqim

Nga Financial Times/ Përgjigje të reja për pyetjen kineze që ndryshon gjithnjë

BE po shtrin shtrembërimet tregtare të Kinës në gjithë botën