Thatësirat dhe përmbytjet

Satelitët e NASA tregojnë ciklin e ujit të tokës ndërsa klima sa vjen dhe nxehet

28.07.2021 - 21:00

Shkencëtarët e NASA kanë studiuar 17 vjet gravitetin e planetit tonë për të kuptuar se si po ndryshon cikli global i ujit.

Shkalla me të cilën bimët dhe sipërfaqja e tokës lëshojnë lagështirë në ajër është rritur në një shkallë globale midis 2003 dhe 2019. Këto procese njihen së bashku si avullimi i frymëzimit dhe një studim i ri i NASA-s ka llogaritur rritjen e tij duke përdorur vëzhgime nga satelitët e gravitetit.

Duke vlerësuar ndryshimin në masë të ujit midis oqeaneve dhe kontinenteve, studiuesit përcaktuan që shkalla e rritjes së avullimit të frymëmarrjes është deri në dy herë më e lartë se vlerësimet e mëparshme. Kjo është e rëndësishme sepse evapotranspirimi përfaqëson një degë kritike të ciklit global të ujit – një cikël që krijon kushtet për jetën në tokë.

Ndërsa dihet se një klimë e ngrohjes duhet të rrisë shkallën e evapotranspirimit, matjet e sakta globale, deri më tani, kanë qenë të pakapshme.

“Studimi ynë zbuloi se avullimi i frymëmarrjes është rritur me rreth 10% që nga viti 2003, që është më shumë sesa vlerësohej më parë dhe është kryesisht për shkak të temperaturave të ngrohjes”, tha Madeleine Pascolini-Campbell, një studiuese postdoktorale në Laboratorin e Jet Propulsionit të NASA-s në Kaliforninë Jugore, i cili drejtoi studimin. “Shpresojmë që ky informacion në lidhje me ciklin e ujit të ndihmojë në informimin më të mirë të zhvillimit dhe vlerësimit të modeleve të klimës.”

Gjetja se avullimi i frymëmarrjes po rritet me një shpejtësi më të shpejtë sesa dihej më parë ka implikime për të kuptuar sesi ndryshimi i klimës mund të ndikojë në Tokë në të ardhmen. Ndërsa bota ngroh, avullimi dhe frymëzimi do të përshpejtohen, duke përshpejtuar tharjen e tokës dhe bimësisë. Modelet e motit gjithashtu mund të ndikohen: Avullimi i shtuar nga toka mund të krijojë thatësira në disa rajone. Ky është një simptomë e një bote të ngrohjes që mund të ketë pasoja të mëdha për ekosistemet dhe shoqëritë njerëzore ndërsa stresi në furnizimin me ujërat sipërfaqësore dhe nëntokësore rritet.

“Imazhet e shkrirjes së akullnajave dhe zvogëlimit të fletëve të akullit janë një mënyrë e dukshme për ne për të kuptuar ndikimet e ngrohjes globale,” tha Pascolini-Campbell. “Por ndryshime dramatike po ndodhin edhe me përbërësit e tjerë kryesorë të ciklit të ujit të planetit tonë që nuk janë aq të dukshëm, të tilla si kur uji avullon nga toka para se të hyjë në lumenj si rrjedhje