Në tremujorin e dytë të vitit 2021, PBB -ja e Kinës u rrit me 7.9% nga viti në vit. Kjo ishte një performancë relativisht e fortë, veçanërisht duke pasur parasysh efektet e qëndrueshme të pandemisë COVID-19 në ekonominë globale. Por, për Kinën, ajo përfaqëson një zhgënjim, një studim i Caixin i ekonomistëve tregoi se vlerësimi mesatar për tremujorin e dytë ishte 8.2% rritje.
Ekonomistët kinezë pajtohen gjerësisht se shkalla e mundshme e rritjes së Kinës është 6%. Pra, duke marrë parasysh efektin bazë, shkalla e rritjes vjetore të Kinës në katër tremujorët e vitit 2021 duhet të jetë 19.1%, 8.3%, 6.7%dhe 5.5%. Megjithatë, në tremujorin e parë, rritja arriti në 18.3%. Kjo performancë më e dobët se sa pritej është, në një masë të konsiderueshme, rezultat i politikës zyrtare.
Ndërsa autoritetet kineze zbatuan politikën fiskale dhe monetare ekspansioniste në fillim të pandemisë, ata u treguan të etur për ta normalizuar atë, nga frika se do të nxiste inflacionin dhe do të përbëjë rreziqe financiare. Shkurtimi fiskal ka qenë veçanërisht i shpejtë. Në gjysmën e parë të vitit 2021, shpenzimet e qeverisë së përgjithshme të Kinës u rritën me vetëm 4.5%, ndërsa të ardhurat u rritën me 21.8%. Megjithëse kjo pjesërisht reflekton efektin bazë, politika u shtrëngua në mënyrë të pamohueshme. Në fakt, në gjysmën e parë të vitit 2021, deficiti i buxhetit publik të Kinës ishte 1.6 trilion CN (247 miliardë dollarë) më i vogël se në vitin 2020.
Politika monetare ka mbetur akomoduese, por Banka Popullore e Kinës (PBOC) ka qenë e kujdesshme. Në gjysmën e parë të 2021, financimi social u rrit me 17.7 trilionë CN. Kjo rritje është 3.1 trilion CN CN më e vogël se shifra për të njëjtën periudhë të vitit 2020. Në këtë sfond, nuk duhet të jetë e habitshme që treguesit ekonomikë po tregojnë gjithnjë e më shumë për një ngadalësim të rritjes kineze.
Drejtuesit e Kinës tani po lëvizin për të korrigjuar ngadalësimin. Në fillim të muajit të kaluar, PBOC, duke shpresuar të nxisë një rritje të huadhënies, njoftoi se do të shkurtonte raportin e rezervës së detyrueshme për të gjitha bankat me 50 pikë bazë.
Disa javë më vonë, Byroja Politike e Komitetit Qendror të Partisë Komuniste të Kinës lëshoi një komunikatë duke pranuar se “ekonomia e brendshme e Kinës është ende e paqëndrueshme dhe e pabalancuar” dhe bëri thirrje për përshpejtimin e “ndërtimit të projekteve të mëdha të planifikuara në Planin e 14-të Pesëvjeçar .. “ Tregu e ka interpretuar gjerësisht këtë si një sinjal se qeveria do të zbatojë politika më zgjeruese makroekonomike në gjysmën e dytë të këtij viti.
Një rregullim i tillë i politikës, edhe pse ende margjinal, ka ngjallur shpresat se rritja do të rritet në gjysmën e dytë të 2021, potencialisht madje duke arritur një nivel në përputhje me normën potenciale të rritjes. Por një ndryshim i politikës mund të mos jetë i mjaftueshëm. Në vend të kësaj, rimëkëmbja ekonomike e Kinës mund të varet, mbi të gjitha, nga mënyra se si zhvillohet lufta kundër COVID-19.
Që nga heqja e bllokimit në Wuhan në fillim të prillit 2020, Kina ka arritur të parandalojë çdo shpërthim të madh lokal dhe të mbajë numrin e rasteve të reja të konfirmuara ditore të kovid në dyshifror të ulët. Shumë njerëz besuan se Kina ishte në rrugën e saj për të eliminuar krejtësisht infeksionet lokale të koronavirusit.
Këto shpresa u shuan muajin e kaluar, kur disa punonjës të aeroportit në Nanjing rezultuan pozitiv gjatë shqyrtimit rutinë. Brenda pak ditësh, varianti Delta shumë i transmetueshëm ishte përhapur në 22 qytete në dhjetë krahina. Rastet totale të konfirmuara në Kinë u rritën nga 251 në 16 korrik në rreth 2,000.
Qeveria, akoma e angazhuar për t’i çuar infeksionet në zero, u përgjigj me shpejtësi, duke mbyllur zonat me rrezik të lartë, duke shtrënguar kufizimet e udhëtimit në zonat me rrezik të mesëm dhe duke vendosur në karantinë rreth 100,000 njerëz. Por situata të ngjashme kanë ndodhur më parë, megjithëse në një shkallë më të vogël. Dhe me pjesën më të madhe të botës ende të pavaksinuar, dhe shfaqjen e varianteve gjithnjë e më të transmetueshme të viruseve, ato padyshim që do të ndodhin përsëri.
Kostot ekonomike të bllokimeve të tilla, përfshirë kufizimet në udhëtimet ndërkombëtare, janë jashtëzakonisht të larta. Duke pasur parasysh këtë, disa virologë, epidemiologë dhe ekonomistë tani argumentojnë se Kina duhet të largohet nga politika e saj e tolerancës zero dhe të mësojë të jetojë me virusin.
Por rezistenca ndaj kësaj qasjeje mbetet e fortë. Në fund të fundit, qasja e rreptë e Kinës, e mundësuar nga aranzhimet e saj institucionale dhe tradita kulturore, e ka mbajtur vendin praktikisht pa kovid për disa muaj. Dhe ndërsa kostot janë të larta, veçanërisht për turizmin dhe shërbimet e lidhura me udhëtimet, Kina mund t’i përballojë ato.
Më e rëndësishmja, Kina ka një rrugë për të bërë në vaksinimin e popullsisë. Ndërsa deri më tani ka administruar 1.9 miliardë doza vaksinash, kryesisht të vaksinave të veta Sinovac dhe Sinopharm, të dyja kërkojnë dy doza, do të duhet të vaksinojë më shumë se 83% të popullsisë së saj para se të arrihet imuniteti i tufës, sipas epidemiologut të saj të lartë, Zhong Nanshan.
Për më tepër, duke pasur parasysh pyetjet në lidhje me efikasitetin afatgjatë të vaksinave që po administrohen aktualisht, mund të nevojitet më shumë kohë për të siguruar injeksione përforcuese ose për të zhvilluar alternativa më efektive. Edhe nëse Kina ka arritur të vaksinojë një pjesë të madhe të popullsisë së saj me vaksina efektive, ajo ekziston në një botë të globalizuar, ku shumë vende kanë përqindje shumë të ulëta të vaksinimit.
Është e sigurt të thuhet se lufta kundër Covid-19 nuk ka mbaruar. Për Kinën, kjo do të thotë se shpërthimet më të vogla të koronavirusit, me ndërprerjet ekonomike të lidhura, janë të gjitha, por të pashmangshme. Duke pasur parasysh këtë, ka shumë të ngjarë që rritja totale e Kinës në 2021 të jetë më e ulët se pritjet e mëparshme të tregut.
Kjo nuk do të nënvlerësojë rëndësinë e politikës fiskale dhe monetare. Një qasje më ekspansioniste mund të shkojë shumë drejt kompensimit të ndikimit ekonomik të pandemisë. Në veçanti, shumë kompani të vogla dhe të mesme që janë goditur rëndë nga pandemia kanë nevojë për ndihmë keq, dhe qeveria ka ende hapësirë politikë për ta ofruar atë. Në fakt, me përzierjen e duhur të politikave, Kina mund të arrijë rritje mjaft të mirë në gjysmën e dytë të 2021 dhe më gjerë.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Project Syndicate