Problemet e prodhimit dhe rritja e madhe e kostove të transportit për shkak të pandemisë kanë shkaktuar probleme të mëdha në transport, shitje dhe çmimet e produkteve, veçanërisht nga Azia në Europë dhe SHBA, shkruan in.gr
Rikthimi i kufizimeve të ashpra nga Pekini në portet dhe fabrikat kineze për të luftuar variantin Delta i ka dhënë një tjetër goditje importit të mallrave.
“Sindroma e Kinës” në ekonomi po ndodh. Vështirësitë e prodhimit duke filluar nga ushqimi tek mikroçipet dhe sfidat për transportin, nga transporti me kontejnerë deri cisternat, kanë ndryshuar ndjeshëm të dhënat e tregut deri në fillim të vitit 2020, kur pandemia u përhap në SHBA dhe Europë.
Për shkak të këtyre problemeve, kostoja e transportit të një kontejneri standard 40 metra nga Shangai në Roterdam ose Nju Jork ka tejkaluar 13,500 dollarë. Këto janë rritje marramendëse prej 635% dhe 285% respektivisht, sipas të dhënave të fundit, raporton abcnews.al
Varianti Delta ka penguar që portet e mëdha tregtare të rihapen, veçanërisht në Azi dhe Kinë, ku autoritetet ende po përpiqen të frenojnë COVID-19 për të shmangur më të keqen.
Nuk është rastësi që një terminal kyç në port me numrin e tretë më të madh të kontejnerëve në botë, Ningmo Susan, u mbyll për më shumë se një javë kur rastet e COVID-19 shënuan rritje përsëri dhe u vendosën kufizime të reja.
Këto zhvillime ishin të njëjta me mbylljen për tre javë në fillim të verës të terminalit Yadian në portin gjigant tregtar të Shenzhen, i cili intensifikoi “dominon” për transportin ndërkombëtar.
Pjesët e kësaj dominoje filluan të bien në gjysmën e dytë të vitit 2020, kur pandemia minimizoi kërkesën për produkte në dyqane, duke bërë që bizneset dhe kompanitë e transportit të zvogëlojnë përkatësisht itineraret dhe porositë.
Por atëherë pati një shpërthim në porositë online nga klientët me pakicë, duke shteruar aksionet e kompanive. Kjo ishte veçanërisht e dukshme në produktet e përdorura nga konsumatorët e mbyllur në shtëpitë e tyre, siç janë celularët dhe televizorët, të cilët transportohen nga njëri skaj i botës në tjetrin në miliona kontejnerë.
Një nga këto anije ishte ajo që bllokoi Kanalin e Suezit në Mars, e ndjekur nga mbyllja e terminalit Yadian në Maj. Tani ka probleme në portin Ningbo Zusan. Rezultati i këtij dominoje është se ka rreth 350 kontenierë në të gjithë botën që duan të importojnë mallrat në portet kryesore kineze dhe vonohen, sipas shifrave të VesselsValue të cituara nga Financial Times.
Drejtuesit e anijeve nuk shohin shenja të menjëhershme të përmirësimit dhe madje vlerësojnë se problemet e transportit detar mund të adresohen në tremujorin e parë të vitit 2022. Por gjithçka do të varet nga rrjedha e pandemisë, raporton abcnews.al
Pandemia në të njëjtën kohë nuk lejon që industritë të rihapen në potencialin e tyre të plotë, qoftë për shkak të masave kufizuese ose për shkak të mungesës së stafit ose për shkak të mungesës së lëndëve të para ose përbërësve të tjerë.
Është e qartë se mungesa e mikroçipave ka gjunjëzuar industri të tëra, nga kompanitë elektronike tek prodhuesit e automjeteve. Nissan, për shembull, do të ndërtojë 500,000 makina më pak këtë vit për shkak të këtyre mungesave, ndërsa kompani të tilla si General Motors kanë ndërtuar automjete që ende nuk janë në gjendje të vihen në punë sepse u mungojnë mikroprocesorë të tillë.
Edhe Apple ka paralajmëruar për probleme në prodhimin e smartfonëve për shkak të mungesës së mikroçipave.