MENU
klinika

Analiza

Epoka post-Merkel: Të gjithë sytë nga Macron!

21.09.2021 - 08:42

Me Kancelaren Angela Merkel në turneun e saj të lamtumirës, natyrisht-shumë spekulime janë në ajër në lidhje me mënyrën se si marrëdhëniet dypalëshe midis Gjermanisë dhe Francës do të zhvillohen sapo një udhëheqës i ri të jetë në krye në Berlin pas 26 shtatorit.

Parisi mund të mendojë edhe një herë të jetë në vendin e shoferit. Me fjalë të tjera: A do të jetë presidenti francez Emmanuel Macron fituesi i vërtetë i votës gjermane?

‘Motori i Evropës’

Le t’i vendosim lidhjet franko-gjermane në perspektivë. Një keqkuptim është se, meqenëse Republika Federale Demokratike e Gjermanisë moderne u krijua në Bon (dhe më pas, më vonë, në Berlin), vendi në thelb ka menaxhuar çështjet politike evropiane më vete. Në veçanti, komentuesit që nuk janë të vendosur në Francë apo Gjermani kanë tendencë t’i referohen Gjermanisë si “motori i Evropës”. Dekadë pas dekade Gjermania e pasluftës është bërë një komb model për sa i përket bashkëpunimit paqësor ndërkombëtar. Fillimisht e konsideruar si një shtet gjysmë sovran, Gjermania përfundimisht arriti të shndërrohet në një shtet-komb plotësisht sovran, i cili në një masë të madhe ishte i mundur për shkak të shtytjes së tij të vazhdueshme për integrim të mëtejshëm evropian dhe në këtë mënyrë duke rritur vazhdimisht reputacionin e tij pozitiv në mesin e evropianëve.

Duke qenë se “motori i Evropës” i lartpërmendur lehtësoi shumë këtë transformim. Por të supozosh se nuk ka pasur lojtarë të tjerë të përfshirë në formimin e 27 shteteve anëtare të Bashkimit Evropian të sotëm është një gabim serioz i gjykimit politik.

BERLIN, GERMANY – MAY 15: In this handout photo provided by the German Government Press Office (BPA), German Chancellor Angela Merkel talks with newly-elected French President Emmanuel Macron on the terrace, with a view of the television tower in the background during his visit to the chancellor’s office on May 15, 2017 in Berlin, Germany. Macron is visiting Berlin only a day after being sworn in as president in Paris. While Macron and Merkel have both demonstrated an unwavering commitment to the European Union and Merkel strongly applauded Macron’s election, they are likely to differ over Macron’s desire for E.U.-issued bonds, a measure Merkel has strongly opposed in the past. (Photo by Guido Bergmann/Bundesregierung via Getty Images)

Në fakt, Gjermanisë iu desh mjaft kohë për të kuptuar funksionimin e brendshëm të Bashkësisë Ekonomike Evropiane (KEE), pastaj Komisionit Evropian (KE) dhe së fundi BE -së. Tre arsye për këtë:

Së pari, selia e institucioneve. Brukseli u zgjodh për të vendosur selinë e Komisionit Evropian. Seancat e Parlamentit Evropian do të mbaheshin në Strasburg. Për ta përfunduar, Këshilli i Evropës, një institucion i dytë jashtëzakonisht i rëndësishëm transnacional i themeluar në 1949, u pozicionua gjithashtu në Strasburg.

Ndërsa një numër institucionesh më të vogla iu dhanë Gjermanisë dhe Italisë, në parim ne mund të zbulojmë një dominim të qartë të ndikimit frankofon. Për ta kuptuar më mirë këtë pikë, mjafton të hedhësh një vështrim në shpërndarjen e roleve të shërbyesve publikë. Edhe nëse një personalitet udhëheqës në administratë ishte me origjinë nga Hamburgu, për shembull, pothuajse i gjithë stafi i zyrës së tij ose të saj do të ishte  nga vendi ku është vendosur ai institucion. Luksemburgu? Kryesisht folës te frëngjishtes. Strasburg? Përveç afërsisë së tij me Gjermaninë, qyteti mbetet një vend dukshëm frankofon.

Pastaj merrni parasysh këtë: Çdo dokument zyrtar ligjor u hartua fillimisht në frëngjisht, pastaj në anglisht dhe gjermanisht. A mund ta imagjinoni avantazhin e të qënit një folës i rrjedhshëm frëngjisht në formimin e politikave si në Bruksel ashtu edhe në Paris?

E gjithë burokracia evropiane u krijua sipas modelit francez, i cili më së miri mund të etiketohet si hierarkik.

Dhe së treti, me gjithë këtë në mendje, është relativisht e lehtë të mos ndikosh thjesht në punët e përditshme, por të hartosh kornizat aktuale më të gjera dhe udhëzimet për hartimin e politikave, gjithashtu.

Më lejoni t’ju jap dy shembuj, një i madh, një i vogël.

Ne do të fillojmë me këtë të fundit. Kur KE ra dakord të investonte në një program të ri shkëmbimi të të rinjve që do të mundësonte lëvizjet e të rinjve dhe studentëve të Evropës të përfitojnë nga grante për udhëtime dhe aktivitete kulturore, shumica e shteteve ishin pro. Në favor: Shumica, përfshirë Berlinin. Kundër? Parisi.

A nuk ishte Franca e interesuar në financimin e shkëmbimeve të të rinjve? Larg asaj – thjesht emri dukej shumë anglisht. Grindjet e shumta pas dyerve të mbyllura në samitin e KE -së në Hanover rezultuan që Franca të kishte epërsinë. Programi tani quhej “Jeunesse pour l’Europe”.

Kthehemi tek shembulli i mëparshëm: ribashkimi gjerman. Edhe pse në parim ishte një temë e brendshme gjermane, natyrisht që ishte shumë e politizuar. Dimensioni evropian ishte i qartë: brenda një nate një shtet anëtar ekzistues do të rriste popullsinë e tij në mënyrë dramatike, duke rritur kështu popullsinë e BE -së me ligj. Për më tepër, a nuk ishte e rrezikshme të lejosh Gjermaninë të rimarrë kaq shumë shtat dhe fuqi kaq shpejt?

Me fjalë të tjera: Kush kishte frikë nga një superstat i ri gjerman, edhe nëse do të ishte plotësisht demokratik? Përgjigja: shumë, por kryesisht Franca.

Lobimi i zgjuar nga ana e Bonit ndryshoi gjithçka, dhe Parisi përfundimisht hoqi dorë nga shqetësimet e tij dhe Gjermania u ribashkua përsëri.

Por ne duhet të jemi të qartë: nëse Parisi nuk do të ishte pajtuar me bashkimin gjerman, ai ndoshta nuk do të ishte lënë pas dore, por do të ishte vonuar.

Tani gjithçka që është histori dypalëshe, Evropa dhe bota kanë ecur përpara. Ne e gjejmë veten në një post-Brexit, shpresojmë së shpejti realitet pas-pandemik. Ajo që njerëzit menduan se nuk mund të ndodhte kurrë ndodhi vërtet.

Kjo i lejon udhëheqësit të fillojnë të mendojnë edhe jashtë kutisë.

Për Macron, tri çështje mund të përcaktojnë nëse ai do të dëshironte që Franca të merrte kontrollin e BE -së edhe më shumë.

Së pari, kushdo që fiton në Gjermani një javë nga sot do të duhet të fillojë ndërtimin e koalicionit. Ekziston tema se si ta mposhtim përfundimisht koronavirusin. Me Macron që nuk do të përballet me elektoratin deri në prill të vitit të ardhshëm, ai mund të plotësojë boshllëkun gjerman. Njëra prej tyre mund të jetë rindërtimi i përpjekjeve për t’i lejuar BE -së të ketë një aparat të jashtëm të plotë të politikëbërjes dhe sigurisë. Ashtu si Gjermania fitoi një reputacion global duke qenë një anëtar model i BE -së në të kaluarën, Franca mund të rishkruajë historinë e BE -së duke u shndërruar në një lojtar rajonal, dhe ndoshta edhe të pranuar globalisht.

Së dyti, me Britaninë që është larguar nga brigjet e BE -së, si në kuptimin e mirëfilltë ashtu edhe në atë figurativ, Franca po aq mirë mund të planifikojë të hyjë në ring dhe të marrë një rol më pohues kombëtar dhe ndërkombëtar.

Dhe së fundmi, kushdo që fiton në 26 shtator në Gjermaninë fqinje, asnjë kandidat nuk ka ekspertizë të konsiderueshme në çështjet e BE-së dhe, le të jemi të sinqertë, në marrëdhëniet franko-gjermane. Ndoshta një kohë e shpenzuar për rimbushjen e baterive dypalëshe ndërsa Franca mund të ndihmojë bllokun të ecë përpara, gjithashtu.

Në çdo rast, të gjithë sytë janë drejt Berlinit fundjavën e ardhshme – dhe në Paris për Prill 2022.

/konica.al