MENU
klinika

Konkurenca me ato me naftë dhe benzinë

A janë makinat elektrike ‘përfundimisht” më të gjelbër?

23.01.2022 - 13:22

Mbretëria e Bashkuar do të ndalojë shitjen e makinave të reja me benzinë ​​dhe naftë deri në vitin 2030.

Në pamje të parë, makinat elektrike mund të duken si antidoti i përsosur për automjetet me benzinë ​​dhe naftë, tymrat e të cilave mbysin qytetet me ndotjen e ajrit. Por ato ende mund të kenë efekte të dëmshme në mjedis.

Për sa i përket emetimeve të gazrave serrë, makinat elektrike janë po aq të gjelbra sa energjia e përdorur për prodhimin e tyre dhe për të ngarkuar bateritë e tyre. Megjithatë, një studim i kohëve të fundit nga Këshilli Ndërkombëtar për Transportin e Pastër arriti në përfundimin se gjatë jetës së tyre (përfshirë prodhimin) automjetet elektrike janë përgjegjëse për më pak emetime të gazrave serrë sesa homologët e tyre me benzinë. Por ky ndryshim ishte shumë më i madh në disa vende sesa në të tjera.

Në Evropë, një makinë elektrike prodhon deri në 69 për qind më pak ekuivalent CO2 për kilometër sesa një makinë me benzinë. Megjithatë, në Indi, kjo shifër është 34 për qind. Pabarazia varet nga mënyra se si sigurohet energjia elektrike në secilin vend.

Një nga vendet me karbon më të ulët në botë për të karikuar një makinë elektrike është Franca, ku vetëm 9 për qind e energjisë elektrike vjen nga djegia e lëndëve djegëse fosile. Por shumë vende ende prodhojnë pjesën më të madhe të energjisë elektrike nga qymyri, nafta dhe gazi, kështu që futja në prizë e një makine elektrike në Kinë ose Indi mund të gjenerojë në mënyrë indirekte një numër të madh gazesh serë.

Bateritë litium-jon të automjeteve elektrike mund të jenë një rrezik mjedisor nëse hidhen pa kujdes, megjithëse janë dukshëm më pak toksike se bateritë tradicionale të makinave me acid plumbi. Ndryshe nga bateritë me acid plumbi, bateritë litium-jon janë të ndërlikuara për t’u ricikluar dhe mund të shpërthejnë nëse çmontohen gabimisht. Aktualisht, vetëm 5 për qind riciklohen.

Shumë prodhues të makinave, si Tesla, po rritin programet e tyre të riciklimit, por mbetet për t’u parë nëse ata do të jenë në gjendje të përballojnë kërkesën në rritje, ndërsa automjetet elektrike në rrugë sot arrijnë në fund të jetëgjatësisë së tyre.