MENU
klinika

Bllokimet dhe kufizimet rrezikojnë të shkaktojnë përçarje më të madhe

Politika zero e Kinës për kovid, sfidë për zinxhirët e furnizimit

16.01.2022 - 13:42

Beteja e Kinës për të kontrolluar variantin e koronavirusit Omicron rrezikon të mbysë zinxhirët tashmë të shtrirë globalë të furnizimit, kanë paralajmëruar menaxherët e prodhimit dhe analistët, duke kërcënuar prodhimin e mallrave duke filluar nga telefonat inteligjentë te mobiljet.

Pekini është i vendosur të parandalojë çdo transmetim në shkallë të gjerë të Covid-19, veçanërisht kur përgatitet të presë Lojërat Olimpike Dimërore muajin e ardhshëm dhe ka nxituar të vendosë kufizime për të ruajtur objektivin e tij zero-kovid.

Një bllokim në qytetin qendror të Xi’an është vendosur të hyjë në javën e tretë, duke detyruar rreth 13 milion njerëz të qëndrojnë në shtëpitë e tyre. Masa duke përfshirë testimin e detyrueshëm janë vendosur në Tianjin, një qytet port prej 14 metrash rreth 100 km nga Pekini, disa qytete në provincën Henan, shtëpia e fabrikës më të madhe në botë të iPhone, e drejtuar nga Foxconn e Tajvanit dhe pjesë të Zhongshan dhe Zhuhai, qendra prodhuese afër Hong Kong.

Kufizimet janë një provë për kompanitë shumëkombëshe dhe nëse ato janë bërë më të pajisura për t’u marrë me ndërprerjen e kapacitetit të tyre prodhues sesa gjatë valëve të mëparshme të pandemisë.

“Me Covid, festën e vitit të ri hënor dhe Olimpiadën të gjithë së bashku, ne mund të shikojmë një stuhi të përsosur,” tha Ambrose Conroy, shefi ekzekutiv i Seraph, një konsulencë për zinxhirin e furnizimit me bazë në SHBA. “Kompanitë janë pak më të përgatitura për bllokime afatshkurtra tani, por një mbyllje më e gjerë për disa javë do të shkaktonte kërdi.”

Një ekzekutiv në një prodhues tajvanez në Shenzhen tha se një bllokim në qendrën prodhuese të Kinës jugore do të ishte “më keq se 2020”.

Pasi virusi u përhap nga Wuhan në të gjithë Kinën gjatë festës së vitit të ri hënor dy vjet më parë, qeveria bllokoi transportin në të gjithë territorin e vendit. Kufizimet penguan qindra miliona punëtorë migrantë që kishin udhëtuar gjatë periudhës së pushimeve të ktheheshin në punët e tyre. Fabrikat u urdhëruan të mbylleshin për disa javë.

“Këtë herë jam më i shqetësuar sepse zinxhirët e furnizimit në mbarë botën janë tashmë shumë të tensionuar, tashmë ka vonesa të gjata në transport dhe problemi i mungesës së komponentëve është ende atje,” tha Didier Chenneveau, një partner ekspert në McKinsey, konsulenca.

Kufizimet e fundit tashmë u kanë dhënë shumëkombësheve një shije të asaj që është në rrezik. Prodhuesit e makinave Volkswagen dhe Toyota mbyllën fabrikat e tyre në Tianjin javën e kaluar. Në Xi’an, prodhuesi i çipave Samsung ka pasur vështirësi në marrjen e stafit në punë për shkak të bllokimit.

Toyota, e cila pësoi një ndërprerje të madhe të zinxhirit të furnizimit në Azinë Juglindore vitin e kaluar, tha se mbyllja e fabrikës së saj të sipërmarrjes së përbashkët në Tianjin “nuk ka gjasa të sjellë ndikim global në furnizimin tonë pasi lokalizimi ka përparuar ndjeshëm”.

Por infeksionet mund të përhapen më tej. Pekini raportoi rastin e parë të transmetuar lokalisht të Omicron të shtunën, vetëm disa javë përpara hapjes së Lojërave Olimpike Dimërore në kryeqytet.

Autoritetet thanë se personi i infektuar nuk kishte qenë jashtë Pekinit për dy javë dhe as nuk kishte kontakte me raste të tjera të konfirmuara. Kompleksi i banimit të personit u mbyll dhe 2,430 njerëz janë testuar në lidhje me rastin, sipas mediave shtetërore kineze.

Një rast në Shangai i raportuar të enjten u konfirmua gjithashtu se ishte Omicron, tha një zyrtar i Komisionit Kombëtar të Shëndetit në një konferencë për shtyp të shtunën.

Disa menaxherë kompanish besonin se fokusi i Pekinit në parandalimin e çdo rreziku për Lojërat Dimërore do të mbronte vendndodhjet afër kryeqytetit nga një krizë e plotë Omicron.

“Sigurisht, ju jeni të pafat nëse goditeni nga një bllokim,” tha ekzekutivi tajvanez. “Por vëmendja e autoriteteve në vende si Tianjin do të thotë gjithashtu se ata do të bëjnë gjithçka për t’ju ndihmuar të menaxhoni.”

Ningbo, shtëpia e portit të tretë më të madh të kontejnerëve në botë, ka raportuar infeksione dhe ka ndaluar hyrjen e kamionëve, duke përkeqësuar mbipopullimin e anijeve.

Në Samsung Electro-Mechanics, një prodhues komponentësh që ka një fabrikë në Tianjin, qeveria lokale u ka thënë punëtorëve që të mos largohen nga qyteti për festën e vitit të ri për të shmangur rreziqet e infeksionit.

“Këto janë masa parandaluese që kanë kuptim. Këtu poshtë, ne jemi më pak të përgatitur,” tha ekzekutivi tajvanez, kompania e të cilit është nën presion për t’i lejuar punëtorët të kthehen në shtëpi për pushime sepse u është dashur të humbasin udhëtimin vjetor tashmë dy herë.

Analistët thanë se nëse infeksionet përhapeshin, prodhuesit do të goditeshin aq keq sa ishin dy vjet më parë, me pak kompani që kishin zhvendosur pjesë të mëdha të zinxhirëve të tyre të furnizimit jashtë Kinës.

“A e zvogëloi vërtet dikush rrezikun e zinxhirit të furnizimit? A e kanë zhvendosur ata prodhimin e tyre me bazë në Azi përsëri në tokë apo afër bregut në shkallë? Përgjigjja është jo, sepse këto gjëra kërkojnë shumë kohë”, tha Chenneveau.

Një studim i McKinsey zbuloi se vetëm 60 për qind e të anketuarve kishin rritur inventarin kritik dhe vetëm gjysma kishin rritur burimet e dyfishta.

Mitsubishi Electric po ndërton një platformë për të ndarë informacionin e bazës së të dhënave me furnitorët për pjesët që janë në mungesë, por ajo do të përfundojë vetëm në vitin 2025.

Mbylljet e shkaktuara nga virusi në ekonomitë diku tjetër në fakt rritën varësinë e shumë industrive nga Kina, të paktën në afat të shkurtër.

Një shembull tipik është prodhimi i kondensatorëve qeramikë me shumë shtresa, komponentë për ruajtjen e energjisë që përdoren në çdo produkt që ka qarqe elektrike. Gati gjysma e kapacitetit të MLCC në botë është në Kinë, sipas Trendforce, kompania kërkimore.

“MLCC ka qenë gjithsesi në mungesë, dhe shpesh çdo fabrikë është e specializuar në prodhimin e një produkti unik, kështu që kur një fabrikë është në punë, asnjë tjetër nuk mund të ndërhyjë si rezervë,” tha Forrest Chen, një analist i MLCC në Trendforce.

Prodhuesi japonez MLCC Murata po ndërton një fabrikë në Tajlandë për të reduktuar mbikoncentrimin në Kinë. Por kompania ka filluar gjithashtu prodhimin e disa produkteve në fabrikën e saj në qytetin lindor kinez të Wuxi pas mbylljes së detyruar nga pandemia e një fabrike japoneze që dikur i prodhonte ato ekskluzivisht.

“Të gjithë po përpiqen të ndërtojnë furnizues të dytë në Kinë. Kjo përfshin gjetjen e burimeve alternative për blerjen e komponentëve, si dhe identifikimin e vendndodhjeve midis fabrikave tuaja që mund të shërbejnë si rezervë,” tha një konsulent që punon me kompanitë elektronike.

Por asnjë nga këto marrëveshje nuk ka arritur aq sa duhet. “Duhen tre deri në pesë vjet për të vendosur diversifikimin gjeografik,” tha Chen.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times