MENU
klinika

Pa infrastrukturë!

Si mund ta zëvendësojë Evropa, gazin rus?

16.05.2022 - 16:19

Sanksionet ndaj Rusisë dhe një bllokim kovid në Kinë kanë ulur vëllimet e mallrave në Roterdam, porti detar më i ngarkuar i Evropës. Por një ngarkesë po lulëzon: gazi natyror i lëngshëm.

Importimi i më shumë LNG-së është një prioritet pasi BE-ja përpiqet të shkurtojë varësinë e saj në gazin e furnizuar nga Rusia, duke synuar t’i lërë Moskës fondet për luftën e saj në Ukrainë. Por terminali LNG i Roterdamit është plotësisht i rezervuar. Puna për zgjerim është duke u zhvilluar por nuk do të jetë e shpejtë.

“LNG është një sfidë. Do të na sigurojë kufizimet më të shumta nga të gjitha mallrat që importojmë”, tha shefi ekzekutiv i portit, Allard Castelein. “Ju nuk mund të ndërtoni një rezervuar [LNG] brenda natës.”

Ndërkohë 1500 km larg, Spanja ka një problem tjetër kapaciteti. Vendi ka më shumë se mjaftueshëm terminale GNL: njëra është madje e bllokuar. Ajo që mungon janë tubacione të mjaftueshme për të çuar gazin në tregjet që kanë nevojë për të në Evropën Qendrore. Një plan për të ndërtuar një lidhje tjetër me Francën, tubacionin Midcat, ka ngecur prej vitesh.


  • (Spanja përbën pjesën më të madhe të kapacitetit të importit të LNG të BE-së, me gjashtë terminale importi që funksionojnë. Por marrja e gazit nëpër Evropë është e vështirë me vetëm dy tubacione nëpër Pirenejtë në Francë, të aftë për të trajtuar mezi një të dhjetën e kapacitetit të importit të LNG. Rregullatorët refuzuan një tjetër tubacion, të njohur si Midcat, në vitin 2019 si shumë të shtrenjtë. Madridi ka rinovuar thirrjet për ndërtimin e tij.)

“Spanja dëshiron të importojë dhe të kontribuojë në sigurinë e Evropës. . . Ne do të donim të dërgonim gaz në Rumani, por si mundemi nëse nuk arrin as në Perpignan [në anën franceze të kufirit]?” tha Gonzalo Escribano, drejtor i programit të energjisë dhe ndryshimeve klimatike në Institutin Mbretëror Elcano në Madrid. “Ne kemi [më pak] lidhje gazi me Francën sesa me Algjerinë.”

Në të gjithë Evropën, shembuj të shumtë të pikave të ngjashme dhe boshllëqeve të infrastrukturës, duke tradhtuar problemet me të cilat përballet kontinenti ndërsa lufton me mënyrën se si të shkurtojë varësinë e tij nga Rusia, e cila siguron 40 për qind të nevojave të BE-së për gaz.

Shumë ekzistojnë sepse për dekada BE-ja mbështetej në gazin rus që rrjedh nga lindja në perëndim, ndërsa ofruesit privatë të energjisë kishin pak nxitje për të ndërtuar kapacitete të tepërta. Tani po i kushtohet më shumë vëmendje mënyrës se si të sigurohet LNG nga vende të tilla si SHBA dhe të zhvendoset energjia nga perëndimi në lindje dhe në shtetet qendrore dhe lindore pa dalje në det.


  • (Gjermania nuk ka terminale LNG, ende është një nga vendet më të varura nga gazi rus. Do të ishte gjithashtu një portë e natyrshme për vendet e tjera evropiane pa dalje në det për të marrë LNG. Gjermania ka marrë me qira katër anije për të rigazinifikuar LNG, disa prej të cilave duhet të jenë funksionale deri në fund të vitit, përpara se objektet konvencionale me bazë tokësore të përfundojnë në 2025 dhe 2026.)

Të mërkurën, Komisioni Evropian do të zbulojë një plan prej 195 miliardë eurosh që synon ofrimin e zgjidhjeve, duke theksuar nevojën për më shumë energji të rinovueshme, konsum më të ulët dhe furnizues alternativë të besueshëm. Por plani do të shënojë gjithashtu një përpjekje të Brukselit për të bashkuar infrastrukturën energjetike të BE-së në një mënyrë më kohezive, duke eliminuar pengesat dhe duke i dhënë fund vonesave në projekte të tilla si tubacioni Midcat.

“Nëse do t’i kishim bërë këto ndërlidhje kur u ra dakord [me Francën në 2014 dhe më pas], Europa nuk do të ishte tani në këtë situatë varësie [nga Rusia],” tha kryeministri i Portugalisë António Costa kur takoi homologët nga Italia, Spanja. dhe Greqia në Romë në mars.

Mangësitë në infrastrukturën fizike i lënë disa shtete anëtare të BE-së shumë të prekshme ndaj përfundimit të furnizimeve ruse. Shqetësimet në Hungari, nafta e së cilës vjen tërësisht nga Rusia dhe e cila ankohet se ka pak alternativa, po pengojnë përpjekjet e BE-së për të vendosur një embargo ndaj të gjithë naftës së papërpunuar ruse.

Mbështetja në gaz është po aq e dhimbshme. Terminalet e importit të LNG në Roterdam, Zeebrugge dhe Dunkirk janë pothuajse në kapacitet dhe rrjedhat e gazit nga Franca në Gjermani dhe vendet e Beneluksit janë të kufizuara.

“Në rast të mungesës së gazit rus, vendet perëndimore nuk mund të ofrojnë gaz shtesë për vendet e Evropës Lindore pasi ka kapacitete të kufizuara në atë drejtim”, tha Rrjeti Evropian i Operatorëve të Sistemit të Transmetimit të Gazit në një raport të fundit.


  • (Pjesa më e madhe e rrjetit të tubacioneve të Evropës është krijuar për të pompuar gazin rus nga lindja në perëndim. BE-ja është përpjekur që nga viti 2009 të përmirësojë infrastrukturën e gazit nga perëndimi në lindje, por Rrjeti Evropian i Operatorëve të Sistemit të Transmetimit për Gazin thotë se kufizimet e infrastrukturës në veriperëndim dhe jug të Evropës do të pengonin rrjedhjen shtesë të gazit në Evropën Qendrore dhe Lindore nëse Rusia do të ishte për të ndërprerë furnizimin me gaz.
  • Një pengesë e mëtejshme për rrjedhat e gazit nga Franca në Gjermani është se rrjeti i transmetimit të Gjermanisë nuk pranon gaz që ka marrë erë, gjë që e bën atë më të sigurt për konsumatorët që zbulojnë rrjedhje, por mund të sjellë papastërti.)

Analistët thonë se shumica e projekteve për të eliminuar pikat e mbytjes do të marrin vite. Ndër opsionet më të shpejta janë objektet lundruese për ta kthyer LNG-në përsëri në gaz dhe shtimi i kompresorëve në tubacionet ekzistuese në mënyrë që gazi të rrjedhë në një drejtim tjetër. Në planin afatgjatë, do të ndihmonte një infrastrukturë më e mirë për ta kthyer Turqinë në një qendër LNG dhe për të sjellë më shumë importe të gazit azerbajxhanas dhe GNL-së greke në Evropën Juglindore. Po kështu edhe ndërtimi i magazinimit dhe ndërlidhësve me MB.

Në Spanjë, Arturo Gonzalo, shefi ekzekutiv i kompanisë së transmetimit Enagás, tha se me miratim të përshpejtuar tubacioni i ri Midcat mund të përfundojë në 30 muaj dhe të kushtojë jo më shumë se 600 milionë euro për një tub për trajtimin e hidrogjenit dhe gazit natyror.

“Ne po zhvillojmë punën teknike me ekuivalentin tonë francez, në mënyrë që, nëse [të dyja] qeveritë vendosin, ne mund të fillojmë me shpejtësinë më të madhe të mundshme,” tha ai.

Jonathan Stern, hulumtues në Institutin e Oksfordit për Studimet e Energjisë, tha se shumë projekte që po rishqyrtohen janë planifikuar prej vitesh, por janë refuzuar si jo komercialisht të zbatueshme kur vlerësohen kundrejt furnizimeve të lira të gazit rus. Ky vlerësim tani ka ndryshuar.

“Ka pasur një revolucion në mënyrën se si qeveritë kanë menduar për infrastrukturën. Konkurrenca dhe tregjet e lira humbasin kur siguria e energjisë është në rendin e ditës së lartë,” tha Massimo Di Odoardo, nënkryetar i kërkimit global të gazit dhe LNG në Wood Mackenzie.


  • (Përmirësimet këtu do të ndihmonin për të sjellë më shumë gaz nga Azerbajxhani dhe importe LNG nga Turqia në Evropën Juglindore. Ndërlidhësi Greqi-Bullgari do të fillojë të funksionojë nga tetori, gjë që do ta ndihmonte Bullgarinë të përballet pa gazin rus.
  • Tubacionet e trashëguara për të transportuar gazin rus nga Bullgaria në Turqi ekzistojnë dhe këto mund të ndryshohen me marrëveshje midis dy vendeve.
  • Një terminal lundrues LNG në Alexandroupolis në Greqinë veriore supozohet të jetë funksional deri në fund të vitit 2023 për t’u lidhur me TAP-in dhe për të furnizuar me gaz Bullgarinë dhe vendet e tjera.)

Brukseli ka liruar rregullat e ndihmës shtetërore për t’i lejuar qeveritë të ndihmojnë në financimin e projekteve që do të lidhin vendet dhe është i përgatitur të vendosë gjithashtu një pjesë të buxhetit të BE-së në projekte.

Marco Alverà, një sipërmarrës energjie dhe ish-shefi ekzekutiv i Snam, operatori italian i rrjetit të gazit, tha se kostoja e infrastrukturës së nevojshme dukej e vogël kundrejt asaj që rajoni pagoi për energjinë në gjashtë muajt e dimrit për shkak të rritjes së çmimeve.


  • (Mbretëria e Bashkuar mund të veprojë si një urë për të çuar furnizimet me LNG në Evropë. Megjithatë, kapaciteti i pamjaftueshëm i tubacionit dhe ruajtja e gazit në MB po pengojnë furnizimet nga terminalet e importit në Milford Haven që të arrijnë në Evropën kontinentale. Gryka e ngushtë e tranzitit është përkeqësuar nga mbyllja në vitin 2017 e terminalit të magazinimit Rough në Detin e Veriut.)

Disa janë kritikë ndaj një nxitimi për të ndërtuar infrastrukturë në Evropë. “Duhet të ndalemi dhe të bëjmë një analizë, çfarë infrastrukturë kemi? çfarë mund të përdoret më shumë dhe të përmirësohet? në vend që të çmendemi duke ndërtuar, ndërtuar dhe ndërtuar,” tha Ana Maria Jaller-Makarewicz, analiste në Institutin për Ekonominë e Energjisë dhe Analizën Financiare. “Ka mungesë planifikimi si i gjithë kontinenti së bashku.”

Ekziston gjithashtu dyshime nëse investimi në infrastrukturë për të lëvizur më lehtë naftën dhe gazin nëpër Evropë është në përputhje me vendosmërinë e BE-së për të dekarbonizuar ekonominë. Planet e BE-së kërkojnë një rritje afatshkurtër të gazit, e ndjekur nga një rënie afatgjatë, pasi ajo kërkon të arrijë emetimet neto zero të karbonit në vitin 2050.

Simone Tagliapietra, bashkëpunëtore e lartë në institutin “Bruegel” me bazë në Bruksel, tha se investitorët privatë nuk donin të investonin në “asetet e bllokuara” që mund të jenë të tepërta pothuajse sapo të ndërtohen.

“Është e pamundur të zëvendësohen të gjitha molekulat e gazit rus me të tjera. Në rast të një ndërprerjeje të plotë ruse, vendet do të detyrohen të racionojnë gazin për industri të caktuara”, tha ai.

Edhe pse shefi ekzekutiv i portit të Roterdamit, Castelein përpiqet të gjejë mënyra për të importuar më shumë LNG, ai po shikon gjithashtu një të ardhme të ndryshme energjetike për BE-në, duke vënë në dukje planet për parqe elektrolizer për të prodhuar hidrogjen dhe impiante biokarburantesh për të zëvendësuar kantieret e qymyrit dhe rafineritë e naftës.

“Pesëdhjetë për qind e xhiros sonë është e bazuar në lëndë djegëse fosile,” tha Castelein. “Tranzicioni që duhet të kalojmë është i paprecedentë.”

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Avantazhi i Afrikës

Evropa kërkon gazin afrikan

Pse pa marrëveshje, Gjermania dhe Katari?

Gazi, një problem i hapur për BE-në…