Sipas një raporti të ri nga DHL Express dhe NYU Stern School of Business, parashikimet për ngadalësimin e tregtisë globale pasi zinxhirët e furnizimit do të ripozicionohen përmes afrimit dhe riorganizimit të operacioneve prodhuese nuk po ndodhin.
Tregtia pritet të rritet pak më shpejt në 2022 dhe 2023 sesa në dekadën e mëparshme, pavarësisht nga erërat e kundërta të kovid, një ngadalësim ekonomik global dhe lufta në Ukrainë.
“Globalizimi nuk çoi në rajonizim”, tha CEO i DHL Express, John Pearson në një intervistë për CNBC. “Ne kemi parë një përmirësim të disa zinxhirëve të furnizimit për tregjet në zhvillim. Vietnami është fituesi i qartë.”
Raporti vuri në dukje se problemet dhe bllokimet e kamionëve ndërkufitarë në Kinë kishin një ndikim në prodhim, por spekulimet se kompanitë do të lëviznin prodhimin e tyre afër bregut ose do t’i kthenin ato në vendet e brendshme – si rezultat i masave “zero kovid”. në Kinë dhe problemet e lidhura me zinxhirin e furnizimit – nuk u realizuan.
Vietnami forcoi pozicionin e tij në tregtinë globale si rezultat i shpejtësisë dhe shkallëzimit të rritjes.
“Ky kombinim është tërheqës për partnerët tregtarë,” tha Steve Altman, studiues i lartë kërkimor dhe drejtor i Iniciativës DHL për Globalizimin në NYU Stern. “Kjo do të thotë se vendi ka shkallën për të vazhduar me shpejtësinë e tij të rritjes.”
India dhe Filipinet ishin fushat e tjera të reja të rritjes së tregtisë.
Tregjet në zhvillim po importojnë më shumë lëndë të para dhe po adoptojnë më shumë teknologji në garën e tyre për të tërhequr më shumë marrëveshje prodhimi dhe tregti.
“Këto ndryshime në modelet tregtare që shohim reflektojnë më shumë në cilësinë e mallrave sesa në sasinë në vendet e tregut në zhvillim,” tha Pearson, duke iu referuar ritmit të inovacionit dhe adoptimit të teknologjisë në këto vende që ka ndihmuar në përmirësimin e gjendjes së tyre.
Pearson tha edhe disa vite më parë se nuk ishte e qartë se ndryshimet e prodhimit brenda tregjeve në zhvillim do të ndodhnin nën konceptin e referuar si “Kinë + 1, +2, +3”, por definitivisht po ndodh tani, “në një mënyrë graduale, por konsistente,” tha ai në një intervistë të veçantë me “Squawk Box Europe”.
Inflacioni dhe ngadalësimi ekonomik – PBB-ja e brendshme ka qenë negative për dy tremujorë radhazi – i kanë detyruar kompanitë të rregullojnë operacionet tregtare.
“Tregtia është e lidhur me rritjen e PBB-së,” tha Altman. “Në një periudhë me inflacion të lartë, ajo që kompanitë duhet të bëjnë është të jenë më efikase dhe të prodhojnë me kosto më të ulëta. Kompanitë duhet të kërkojnë aksesin më të mirë në mbarë botën për ta arritur këtë.”
Por Altman tha se kjo mund të nxisë rritjen në tregti. “Në afat të shkurtër, ju keni tendenca makroekonomike, por kjo nuk do të thotë një tërheqje e gjerë nga tregtia,” tha ai.
Perspektiva afatshkurtër në SHBA me fillimin e sezonit të pikut të transportit mbetet e pasigurt, sipas Pearson.
Të enjten pas mbylljes së tregut, Fedex lëshoi një paralajmërim fitimi për tremujorin e tij të parë fiskal – i planifikuar të raportohej javën e ardhshme – që ishte 33% nën udhëzimin e tij të mëparshëm, duke përmendur kostot operative dhe kërkesën më të dobët globale, dhe dërguesi tërhoqi perspektivën e tij të plotë për vitin.
“Ndërsa askush nuk e di se çfarë sezoni të pikut do të kemi, ne kemi parë rritje të mirë në Shtetet e Bashkuara. Varet nga mënyra se si do të shkojë sezoni i blerjeve të pushimeve dhe nëse njerëzit ndalojnë së shfletuari dhe fillojnë të blejnë,” tha Pearson.
“Pavarësisht nga perspektiva disi e turbullt në të cilën ndodhemi, ajo [tregtia] vazhdon të jetë shumë elastike,” tha ai në intervistën me Squawk Box Europe.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga CNBC