MENU
klinika

Deutsche Welle/ Si mund të hakmerret Rusia?

A do të dëmtojë vërtet embargoja e naftës makinën ruse të luftës?

05.12.2022 - 13:39

Me fazën e parë të ndalimit të BE-së për naftën bruto ruse dhe produktet e naftës që fillon të hënën, më 5 dhjetor, vendet evropiane do të ndalojnë blerjen e naftës së papërpunuar në det nga Rusia me përjashtime të kufizuara, duke i grabitur Moskës të ardhurat që i nevojiten për të mbështetur përpjekjet e saj të luftës në Ukrainë.

Embargoja vjen njëkohësisht me një kufi çmimi të mbështetur nga grupi i shtatë ekonomive të avancuara për naftën ruse, që synon gjithashtu të dëmtojë të ardhurat e naftës të Rusisë, duke siguruar që ajo të mos çojë në rritje të çmimeve të naftës.

Meqë Bashkimi Evropian ka shmangur tashmë pjesën më të madhe të naftës ruse gjatë gjashtë muajve të fundit dhe Rusia tashmë shet pjesën më të madhe të naftës së saj të papërpunuar me zbritje të mëdha, mbetet e paqartë se sa goditje e madhe do të shkaktonte embargoja e naftës dhe kufiri i çmimit në gjoksin e luftës së Kremlinit.

Si do të funksionojë embargoja e naftës e BE-së?
BE-ja njoftoi në qershor se do të ndalojë importet ruse të naftës bruto nga 5 dhjetori dhe produktet e rafinuara të naftës nga 5 shkurti, si pjesë e paketës së saj të gjashtë të sanksioneve kundër Rusisë. Ndalimi mbulon 90% të importeve të naftës të BE-së nga Rusia, pasi u bë një përjashtim i përkohshëm për naftën e papërpunuar të tubacionit.

Ideja është të dëmtojë industrinë ruse të naftës, fitimet masive të së cilës po përdoren nga Moska për të financuar luftën e saj në Ukrainë. Vitin e kaluar, BE importoi rreth 70 miliardë euro (74 miliardë dollarë) naftë bruto dhe produkte të naftës së rafinuar nga Rusia.

Embargoja gjithashtu ndalon ofruesit evropianë të shërbimeve të transportit detar që të sigurojnë dhe financojnë transportuesit që transportojnë naftë ruse në vendet e treta nëse ngarkesa blihet mbi kufirin e çmimit.

Masa synon të rrisë koston e transportit të naftës ruse, pasi në mungesë të firmave evropiane, të cilët janë lojtarë dominues në transportin detar dhe shërbime të tjera detare, cisternat ruse të naftës do të duhet të drejtohen në tregje sigurimesh më pak efikase.

Cili është kufiri i çmimit të naftës G7?
Perspektiva e një embargoje mbi importet ruse të naftës bruto nga deti nga blerësi i saj më i madh, si dhe ndalimi i shërbimeve detare i bënë autoritetet amerikane në ankth, të cilët kishin frikë se embargoja do të shkaktonte një rritje masive të çmimeve të naftës.

Ata propozuan kufizimin e çmimit të naftës së papërpunuar ruse në det, një plan që do t’i lejonte firmat evropiane të vazhdojnë të ofrojnë shërbime sigurimesh dhe financiare për transportuesit që transportojnë naftë ruse në vendet e treta për sa kohë që nafta blihet në ose nën një nivel të caktuar.

“Kjo do të thotë në thelb të detyrosh botën në një kartel blerësish,” tha instituti Bruegel me bazë në Bruksel në korrik.

G7 dhe Australia ranë dakord të premten për një kufi prej 60 dollarësh për fuçi për naftën e papërpunuar ruse pas shumë grindjeve midis anëtarëve të Bashkimit Evropian.

Ndërsa kufiri synon të ndëshkojë presidentin rus Vladimir Putin për konfliktin në Ukrainë duke dëmtuar fitimet e naftës së Moskës, ai synon gjithashtu të sigurojë rrjedhjen e vazhdueshme të naftës ruse në tregjet globale për të parandaluar rritjen e çmimeve të naftës.

Vendet e BE-së nuk do të lejohen të blejnë naftë ruse nga deti edhe nëse çmimet janë në ose nën 60 dollarë për fuçi pasi embargoja e naftës e BE-së zëvendëson planin e kufirit të çmimit.

Si do të ndikonte embargoja e BE-së dhe kufiri i çmimeve të G7 në Rusi?
Ky veprim nuk ka gjasa të shkaktojë një dëmtim të madh në financat e Rusisë pasi Moska tashmë po shet pjesën më të madhe të naftës së saj të papërpunuar me rreth 60 dollarë për fuçi. Megjithatë, do të kufizonte fitimet e vendit nga nafta në rast se çmimet globale të naftës fillojnë të rriten papritur.

Meqenëse BE-ja, e cila mbështetej tek Rusia për rreth 30% të nevojave të saj për naftë para luftës në Ukrainë, tashmë ka ulur në mënyrë drastike importet e naftës nga Rusia gjatë muajve të fundit, Rusia është detyruar t’ia shesë naftën e saj njerëzve si Kina, India dhe Turqia me ulje të konsiderueshme.

Kufiri i çmimit prej 60 dollarë për fuçi ruan ende stimujt e Rusisë për të shitur, duke qenë se ajo është ende mbi koston e saj të prodhimit midis 30 dhe 40 dollarë për fuçi.

Ndërsa Kina, India dhe Turqia nuk kanë gjasa t’i bashkohen planit të Perëndimit, ekzistenca e një kufiri çmimesh mund të rrisë fuqinë e tyre negociuese, duke e detyruar Moskën të ofrojë zbritje më të mëdha, në një goditje për fitimet e saj.

Embargoja e BE-së do të thotë se Rusia do të duhet të ridrejtojë edhe 1 milion fuçi naftë bruto në ditë, një shifër që ka të ngjarë të rritet vetëm kur Gjermania dhe Polonia të ndalojnë blerjen e naftës ruse nëpërmjet tubacionit Druzhba, i cili është përjashtuar nga ndalimi aktual në 2023.

Megjithatë, ndryshimi i rrugës së gjithë asaj nafte do të ishte një sfidë për Moskën duke pasur parasysh kapacitetin e kufizuar të eksportit në portet ruse, mungesën e një alternative për Druzhba (Oqeani Paqësor i Siberisë Lindore (ESPO) drejt Kinës tashmë po arrin kapacitetin), mungesën e cisternave dhe rritje në qiell të kostove të transportit për naftën e papërpunuar ruse.

Për më tepër, India dhe Kina mund të luftojnë për të thithur shumë më tepër naftë ruse, pavarësisht zbritjeve të thella, pasi ato kanë kontrata afatgjata furnizimi me prodhuesit e naftës në Lindjen e Mesme, duke përfshirë Arabinë Saudite dhe Emiratet e Bashkuara Arabe.

Dështimi i Moskës për të ridrejtuar naftën e saj të shmangur nga BE-ja mund të shtrëngojë tregjet globale të naftës, duke rritur çmimet dhe duke rritur të ardhurat e Rusisë nga nafta, një rrezik që ekspertët nuk po e zvogëlojnë.

Prodhimi i naftës ruse do të bjerë me 1.4 milionë fuçi në ditë vitin e ardhshëm pas hyrjes në fuqi të embargos së BE-së, tha Agjencia Ndërkombëtare e Energjisë muajin e kaluar.

Si mund të hakmerret Rusia?
Zëvendëskryeministri rus Alexander Novak tha të dielën Moska nuk do t’u shesë naftë vendeve që respektojnë kufirin e çmimit dhe se ishte gati të ulë prodhimin për të kompensuar eksportet e humbura.

“Ne po punojmë në mekanizma për të ndaluar përdorimin e instrumentit të kufirit të çmimit, pavarësisht se çfarë niveli është vendosur, sepse një ndërhyrje e tillë mund të destabilizojë më tej tregun,” tha Novak.

Georg Zachmann, një ekspert energjetik në Bruegel, tha se Rusia nuk do të pranojë të shesë naftë nën kapak për të “demonstruar pavarësinë, për të ushtruar presion mbi tregjet globale dhe Perëndimin, [dhe] për të shmangur që kufijtë e tillë të çmimeve të bëhen një instrument i vendosur”.

Rusia, e cila mbështetet shumë në cisterna me flamur të huaj, mund të përdorë një “flotë hije” anijesh për të anashkaluar kufizimet perëndimore për naftën e saj, duke ndjekur shembujt e Venezuelës dhe Iranit të sanksionuar rëndë. Raportohet të ketë grumbulluar një flotë prej mbi 100 cisterna të vjetëruara këtë vit. Ndërsa flota mund të lehtësonte një pjesë të dhimbjes së Moskës, vështirë se do të mjaftonte për ta kuruar atë.

Cili do të ishte ndikimi në tregjet e naftës?
Embargoja e naftës dhe kufiri i çmimit pritet vetëm të krijojnë më shumë pasiguri për tregjet e naftës, të cilat tashmë po duhet të përballen me kërkesën e dobët mes frikës së recesionit dhe kufizimeve të Covid-19 në Kinë.

Çmimet e naftës së papërpunuar Brent kanë rënë në rreth 85 dollarë për fuçi, duke rënë gati 40% nga niveli i tyre shumëvjeçar në mars, vetëm disa ditë pasi Rusia pushtoi Ukrainën.

“Ne shohim rrezik modest të furnizimit rreth embargos së naftës të BE-së dhe kufirit të çmimit të naftës, pasi interesat e blerësve aziatikë janë në përputhje me nevojat fiskale të Rusisë, të cilat kufizojnë rrezikun e tërheqjes së qëllimshme të furnizimit nga Moska,” thanë analistët e Deutsche Bank në një shënim për klientët.

Tregjet e naftës po përgatiten për një ndërprerje shumë më të madhe kur ndalimi i importit të BE-së për produktet e naftës të rafinuar ruse si nafta të hyjë në fuqi më 5 shkurt.

IEA tha se kufizimet perëndimore “do të shtojnë presion të mëtejshëm mbi bilancet globale të naftës, veçanërisht në tregjet jashtëzakonisht të shtrënguara të naftës”.

“Konkurrenca për fuçi dizel jo-ruse do të jetë e ashpër, me vendet e BE-së që duhet të ofrojnë ngarkesa nga SHBA, Lindja e Mesme dhe India larg blerësve të tyre tradicionalë,” tha ai.

Evropa ka rritur rezervat e saj të naftës përpara afatit të 5 shkurtit, duke siguruar importe më të larta nga pjesa tjetër e botës gjatë muajve të fundit. Importet e naftës evropiane nga Rusia janë rritur në dy muajt e fundit nga nivelet më të ulëta të pasluftës prej 450,000 fuçi në ditë në shtator, ndërsa importet nga pjesa tjetër e botës janë më shumë se dyfishuar këtë vit, treguan të dhënat e Rstad Energy.

“Kur bëhet fjalë për naftën, Bashkimi Evropian është kapur mes një guri dhe një vendi të vështirë,” tha Mukesh Sahdev i Rstad Energy. “Evropa as nuk ka kapacitetin e rafinimit për të prodhuar naftë dhe as nuk mund të importojë për të mbyllur vrimën që do të krijohet deri më 5 shkurt.”

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Deutsche Welle

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


“Putini i ka hyrë një rrugë që do të sjellë rrëzimin e tij”

Deklarata e fortë e ish-manjatit rus: Ja hapi i ardhshëm i Kremlinit!

Nga AlJazeera/ Si do të reagojë Rusia?

Do të gjejë zbatim, kufizimi i çmimeve të naftës?