Sulmet e Houthi-ve ndaj transportit tregtar në Detin e Kuq kanë detyruar shumë operatorë të cisternave dhe anijeve me kontejnerë të ridrejtojnë udhëtimet përmes Afrikës, gjë që ka rritur kohën e udhëtimit, vonuar shpërndarjen e mallrave, ndërprerjen e zinxhirëve të furnizimit dhe ka rritur kostot e transportit.
Ndërprerja e trafikut përmes rrugës së Detit të Kuq/Kanalit të Suezit mund të vazhdojë për muaj të tërë dhe në fund të rezultojë në kosto më të larta të mallrave dhe mungesë të anijeve me kontejnerë, të cilat tani janë të lidhura në rrugë më të gjata përmes Kepit të Bririt të mirë, thonë analistët.
Kaosi aktual ka të ngjarë të vazhdojë për javë – ose muaj – derisa industria e transportit detar dhe detar të vendoset në një “normale të re”.
Deri atëherë, kostot më të larta të transportit të mallrave dhe vonesat në dërgesa mund të rindezin inflacionin dhe ta bëjnë rrugën drejt lehtësimit të normave të interesit më të trazuar nga sa mendonin bankat qendrore një muaj më parë.
Trafiku i Detit të Kuq u devijua
Trafiku përmes Kanalit të Suezit është ulur që nga mesi i dhjetorit, sipas të dhënave nga PortWatch, një platformë e nisur nga Fondi Monetar Ndërkombëtar (FMN) në partneritet me Universitetin e Oksfordit.
Rruga pa javën e kaluar trafikun më të lehtë të anijeve që nga prilli 2021, kur transportuesi i kontejnerëve Ever Given u rrëzua në kanalin e Suezit, duke bllokuar transportin në të dy drejtimet.
Trafiku i cisternave të naftës është ndikuar gjithashtu nga kërcënimi për transportin tregtar pranë ngushticës Bab el-Mandeb dhe Detit të Kuq, duke bërë që kompanitë kryesore të naftës dhe shtëpitë kryesore tregtare të devijojnë trafikun në rrugën më të gjatë përmes Afrikës.
Shell ishte e fundit që ndaloi të gjitha dërgesat përmes Detit të Kuq javën e kaluar. Në mes të dhjetorit, një tjetër supermajor me bazë në Mbretërinë e Bashkuar, BP, pezulloi përkohësisht të gjitha dërgesat përmes rrugës, “në dritën e përkeqësimit të situatës së sigurisë për transportin në Detin e Kuq”.
Dërgesat e naftës nga Lindja e Mesme po vonohen gjithashtu pasi cisternat janë larguar nga rruga e tyre fillestare përmes Kanalit të Suezit. Që nga 19 janari, cisternat që transportonin gati 9 milionë fuçi naftë nga Arabia Saudite dhe Iraku vlerësohej se po vononin dërgesat e tyre pasi janë devijuar nga Deti i Kuq dhe tani janë nisur në rrugën më të gjatë përmes Afrikës, gjurmimin e anijeve të Bloomberg të dhënat e treguara.
Rruga përmes Kepit të Shpresës së Mirë në Afrikë do të rrisë kohën e udhëtimit midis Lindjes së Mesme dhe Evropës me rreth dy javë në krahasim me itinerarin e Kanalit të Suezit.
Rrugë më e gjatë, kosto më të larta
Rruga më e gjatë rrit tarifat e mallrave dhe lidh cisternat dhe transportuesit e kontejnerëve për më gjatë se sa ishte planifikuar fillimisht, që do të thotë jo vetëm që klientët do t’i merrnin mallrat e tyre rreth dy javë më vonë se sa ishte parashikuar, por gjithashtu se do të nevojiteshin më shumë anije për të zëvendësuar ato që ende transportojnë naftë, lëndë djegëse, mallra me kontejnerë ose të ngrirë në rrugët më të gjata.
Kjo do të tendosë zinxhirët e furnizimit dhe mund të çojë në çmime më të larta të produkteve përfundimtare, të cilat do të nxisin inflacionin ashtu si bankat qendrore filluan të sinjalizojnë uljen e normave të interesit.
Uljet e normave të interesit po vijnë, vazhdojnë të thonë Fed dhe banka të tjera qendrore. Por këto shkurtime mund të vonohen me disa muaj nëse politikëbërësit monetarë shohin një rritje të inflacionit.
Evropa mund të jetë veçanërisht e ndjeshme ndaj inflacionit, duke pasur parasysh se Kanali i Suezit është rruga kryesore e saj tregtare detare nga Azia.
Normat e kontejnerëve në rrugën më të prekur Azi-Evropë janë trefishuar që nga dhjetori, ndërsa mesatarja globale është dyfishuar, shkroi në një analizë në fillim të këtij muaji Rico Luman, ekonomist i lartë i sektorit në ING.
Ndërprerja në tregtinë detare “çon në mospërputhje afatshkurtra midis ofertës dhe kërkesës dhe çekuilibër në disponueshmërinë e anijeve, personelit dhe kontejnerëve bosh, dhe kjo duhet të balancohet përsëri,” tha Luman.
Për më tepër, Viti i Ri Kinez po afron dhe anijet po kthehen në Azi shumë vonë në krahasim me planet fillestare të ngarkimit, duke çuar në anulime.
“Kjo ka të ngjarë të ndikojë në pjesën më të madhe të tremujorit të parë dhe potencialisht edhe në tremujorin e dytë. Për dërgesat e ndjeshme ndaj kohës që ende nuk janë duke u zhvilluar, transportuesit mund të zgjedhin dërgesën përmes ajrit, por kjo është shumë më e shtrenjtë,” shtoi Luman i ING.
Në përgjithësi, ING llogarit se ndërsa kaosi i trafikut në Detin e Kuq ka krijuar joefikasitet të reja, tregtia nuk ka gjasa të prishet dhe tregtia tregtare globale do të rritet me 2.5% nga viti në vit në 2024 krahasuar me një bazë të ulët krahasuese të vitit 2023.
Në Evropë, shitësit me pakicë dhe prodhuesit e automjeteve kanë filluar të ndjejnë atë që drejtuesit e përshkruan për Financial Times si një periudhë “kaotike” në kohën e dorëzimit.
Për shkak të kaosit të trafikut në Detin e Kuq dhe devijimeve të shumta nëpër Afrikë, disa prodhues automjetesh kanë ndërprerë përkohësisht prodhimin në disa fabrika. Këto përfshijnë Tesla në Berlin, Volvo Cars në Gent, Belgjikë dhe Suzuki në Hungari.
Një përshkallëzim i madh i tensioneve në Lindjen e Mesme mund të çojë gjithashtu në çmime të larta të naftës dhe Evropa po vëzhgon nga afër zhvillimet për një ndikim të mundshëm në çmimet e energjisë dhe inflacionin.
“Lufta në Lindjen e Mesme, dhe në veçanti ndërprerjet në transportin detar, do të thotë se ekziston gjithmonë një rrezik i një rritjeje të çmimeve të energjisë që do të nxiste inflacionin,” tha Beata Javorcik, Kryeekonomiste në Bankën Evropiane për Rindërtim dhe Zhvillim (BERZH). Euronews Business në Davos javën e kaluar.
Banka Qendrore Evropiane (BQE) mund të ndalojë çdo ulje të normës këtë vit derisa të shohë një rrugë të qartë drejt inflacionit prej 2%, tha për CNBC, Robert Holzmann, anëtar i Këshillit Drejtues të BQE-së javën e kaluar.
“Nuk mund ta imagjinoj se do të flasim ende për shkurtime, sepse nuk duhet të flasim për këtë. Gjithçka që kemi parë javët e fundit tregon në drejtimin e kundërt, kështu që unë madje mund të parashikoj asnjë prerje këtë vit,” tha Holzmann për Steve Sedgwick të CNBC në Davos.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “OilPrice.com“