Muajin e kaluar, u raportua se India kishte dyfishuar naftën ruse pasi perëndimi vendosi një zinxhir sanksionesh ndaj Moskës. India nuk ka qenë kurrë një blerës i madh i naftës së papërpunuar ruse, pavarësisht se ka nevojë të importojë 80% të nevojave të saj. Në një vit të zakonshëm, India importon vetëm 2-5% të naftës së saj të papërpunuar nga Rusia, afërsisht të njëjtin proporcion si Shtetet e Bashkuara përpara se të shpallnin një ndalim 100% të mallrave ruse të energjisë. Në të vërtetë, India importoi vetëm 12 milionë fuçi naftë ruse në vitin 2021, me shumicën e naftës së saj që vinte nga Iraku, Arabia Saudite, Emiratet e Bashkuara Arabe dhe Nigeria.
Por raportet dolën për një “rritje të konsiderueshme” në dërgesat e naftës ruse të destinuara për në Indi. Matt Smith, analisti kryesor i naftës në Kpler, tha për CNBC se që nga fillimi i marsit, pesë ngarkesa me naftë ruse, ose rreth 6 milionë fuçi, janë ngarkuar dhe janë nisur për në Indi. Me fjalë të tjera, India importoi gjysmën e më shumë naftë bruto nga Rusia në një muaj, sesa në një vit të tërë.
Kina, nga ana tjetër, kishte parë importet e naftës së papërpunuar nga Rusia në dy muajt e parë të vitit në fakt ranë 9.1% në 1.57 mb/d, kryesisht për shkak të një goditjeje nga qeveria ndaj rafinerëve privatë kinezë të njohur si çajniqe. Por me vite përvojë në transportimin e naftës iraniane të ndaluar duke përdorur metoda të ndryshme mbulimi, Kina pritet të mbetet një nga klientët më të mëdhenj të naftës në Rusi.
Epo, duket se Rusisë nuk do t’i mungojnë blerësit e rinj të Uraleve të saj me zbritje të thellë.
Refinitiv Eikon nëpërmjet Reuters sapo ka raportuar se Greqia është shfaqur si një qendër e re për naftën ruse nëpërmjet ngarkimeve nga anije në anije (STS). Sipas raportit, dërgesat e prillit të naftës ruse me Greqinë si destinacion arritën në afro një milion ton, rreth dyfishi i niveleve të marsit dhe pritet të arrijnë nivele të reja në maj.
Rusia ka rritur eksportet e karburantit në Greqi, me dërgesat e vendosura të rriten në rreth 2.5 milionë fuçi, sipas të dhënave nga firma analitike e naftës Vortexa.
Tregtimi i naftës bruto ruse dhe produkteve të naftës mbetet i ligjshëm tani për tani, sepse anëtarët e BE nuk mund të bien dakord mbi metodologjinë e një ndalimi të plotë.
Përballimi i sanksioneve të ashpra
Pavarësisht të gjitha bisedave të ashpra për braktisjen e mallrave ruse të energjisë, Rusia ende po arrin të shesë një sasi të mirë të naftës dhe gazit të saj, falë faktit se disa nga tregtarët më të mëdhenj të mallrave në botë kanë pak inat kundër financimit të makinës së luftës së Putinit.
Sipas gjurmimit të anijeve dhe të dhënave të portit, Vitol, Glencore dhe Gunvor të Zvicrës, si dhe Trafigura e Singaporit, kanë vazhduar të prodhojnë vëllime të mëdha të naftës së papërpunuar dhe produkteve ruse, përfshirë naftën.
Vitol është zotuar të ndalojë blerjen e naftës së papërpunuar ruse deri në fund të këtij viti, por kjo është ende shumë larg nga sot. Trafigura tha se do të ndalojë blerjen e naftës së papërpunuar nga Rosneft shtetëror i Rusisë deri më 15 maj, por është i lirë të blejë ngarkesa të naftës së papërpunuar ruse nga furnizues të tjerë. Glencore ka thënë se nuk do të hyjë në asnjë biznes “të ri” tregtar me Rusinë. Por realiteti është se ndërsa G7 është zotuar për ndalimin ose heqjen graduale të importeve të naftës ruse, dhe ndërkohë që SHBA, Kanada, Britania e Madhe dhe Australia kanë vendosur ndalime të plota, BE-ja ende nuk është në gjendje të ecë përpara, me Hungarinë që mban një ndalim. Ndërkohë, India dhe Kina po kompensojnë pjesën më të madhe të humbjeve për Rusinë.
Një pjesë e madhe e fajit bie mbi Zvicrën. Pjesa më e madhe e lëndëve të para ruse tregtohet nëpërmjet Zvicrës dhe rreth 1000 firmave të saj të mallrave.
Zvicra është një qendër e rëndësishme financiare globale me një sektor të lulëzuar të mallrave, pavarësisht nga fakti se ajo është larg nga të gjitha rrugët tregtare globale dhe nuk ka qasje në det, nuk ka territore ish-koloniale dhe nuk ka lëndë të parë të rëndësishme të saj.
Oliver Classen, zyrtar për media në OJQ-në zvicerane Public Eye, thotë se “ky sektor përbën një pjesë shumë më të madhe të PBB-së në Zvicër sesa turizmi apo industria e makinerive”. Sipas një raporti të qeverisë zvicerane të vitit 2018, vëllimi i tregtimit të mallrave është gati 1 trilion dollarë (903.8 miliardë dollarë).
Nga Alex Kimani për Oilprice.com/ Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al