Rritja e shpejtë ekonomike e Kinës në dekadat e fundit ka habitur botën. Megjithatë, arsyet e suksesit të vendit shpesh keqkuptohen dhe keqinterpretohen.
Rritja e Kinës i atribuohet gjerësisht kapitalizmit të saj shtetëror, me anë të së cilit qeveria, e pajisur me pasuri të mëdha, mund të ndjekë një politikë të gjerë industriale dhe të ndërhyjë për të lehtësuar rreziqet.
Në përputhje me rrethanat, Kina i detyrohet suksesit të saj, para së gjithash, “kontrollit” të qeverisë mbi tërë ekonominë.
Ky shpjegim është i gabuar. Vërtetë, Kina ka përfituar për të zbatuar politika gjithëpërfshirëse dhe plotësuese në mënyrë efikase. Me udhëheqësit që nuk i nënshtrohen cikleve të shkurtra zgjedhore që karakterizojnë demokracitë perëndimore, lidershipi qendror i Kinës mund të përfshihet në planifikim vizionar dhe gjithëpërfshirës afatgjatë, i ilustruar nga planet e tij pesë-vjeçare.
Një shtet i forte, stabiliteti shoqëror dhe politik ka qenë thelbësore për të mundësuar përparimin e shpejtë të Kinës në fusha të tilla si arsimi, kujdesi shëndetësor, infrastruktura, dhe kërkimi dhe zhvillimi.
Pra, ndërsa qeveria e Kinës ka vendosur gjithmonë një përparësi të lartë për stabilitetin, ajo ka punuar gjithashtu për të zbatuar praktikat më të mira globale në shumë fusha, duke përfshirë qeverisjen e korporatave, financat dhe menaxhimin makroekonomik.
Megjithatë, ky proces i liberalizimit ekonomik dhe reformës strukturore është unikisht kinez. Rezultati është një lloj federalizmi fiskal de fakto, dhe një shtytës i fuqishëm i transformimit ekonomik.
Frytet e kësaj qasjeje janë të pakundërshtueshme. Në dekadën e fundit, një numër i gjigantëve privatë financiarë dhe teknikë kinez kanë arritur të vendosen veten si udhëheqës globalë në inovacion. Lista e botuar së fundmi Fortune Global 500 për vitin 2019, e cila rendit firmat nga të ardhurat operative, përfshin 129 kompani kineze, krahasuar me 121 nga SHBA.
Rritja spektakolare e këtyre kompanive nuk u mundësua kryesisht nga politikat industriale nga lart poshtë, por nga liberalizimi ekonomik.
Pas tre dekadash të niveleve dyshifrore të rritjes së PBB-së, një ngadalësim ishte i pashmangshëm. Por, edhe pse qeveria qendrore e Kinës pranon një rënie të rritjes vjetore, ajo duhet të jetë vigjilente dhe të mbetet e angazhuar për adresimin e faktorëve strukturorë që e ndërlikojnë këtë trend, siç është rritja e kostos së financave dhe rënia e kthimit të kapitalit.
Ndërkohë, qeveria e Kinës duhet të vazhdojë të inkurajojë sipërmarrjen private dhe inovacionin (dhe tashmë është zotuar ta bëjë këtë). Dhe gjithashtu duhet të përshpejtojë reformën e qeverisjes, siç u premtua, për të siguruar që ajo mund të vazhdojë me liberalizimin e mëtejshëm të tregut.
Kina nuk duhet të nënvlerësojë sfidat përpara, e lëre më të harrojmë se si e arriti këtë në radhë të parë. Siç thotë një proverb kinez, “Në një udhëtim prej njëqind milje, 90 është gjysma e rrugës”.
Zhang Jun është Dekan i Shkollës së Ekonomisë në Universitetin Fudan dhe Drejtor i Qendrës Kina për Studime Ekonomike, me qendër në Shanghai.