MENU
klinika

"Linjat e lundrimit 9/11"

CNBC/ Si virusi vdekjeprurës solli në gjunjë një industri?

15.03.2020 - 17:55

Jackie Ceren ka parë shumë në 41 vjet duke punuar në industrinë e udhëtimeve, por ajo kurrë nuk ka parë diçka si kjo që ndodhi me industrinë e lundrimit që nga shpërthimi i koronavirusit vdekjeprurës. Pasagjerët janë sëmurur dhe kanë vdekur ndërsa anijet e lundrimit kthehen në karantinëe. Si përgjigje, portet kanë mohuar hyrjen e anijeve, udhëtarët kanë anuluar udhëtimet dhe kompanitë më të mëdha të lundrimit në botë kanë pezulluar operacionet.

“Unë i kam parë afër porteve të lundrimit, si uraganet apo tërmetet, dhe unë kam qënë këtu në kohën e SARS, Ebola, Gripi i derrit. I kam parë të gjitha,”- tha Ceren, një agjent udhëtimesh me seli nga Florida. “Të gjitha prenotimet u anuluan. Kjo është si një apokalips i udhëtimit,” tha Ceren. Dy prej klientëve të saj në fakt kishin ngecur në det. Ray Cutro, 73 vjeç dhe gruaja e tij Arline përfundimisht morën vendimin për të anuluar udhëtimin e tyre katër-mujor të lundrimit Viking nëpër botë. Ata ishin pak më shumë se dy muaj brenda, tha Cutro dhe anija po lundronte në Australi duke u përpjekur të rishikonte një kurs që shmangte Kinën, pastaj epiqendrën e pandemisë së re të koronavirusit. Ishte fundi i shkurtit, tha ai, dhe portet përreth Azisë Juglindore po largonin anijen, nga frika e një situate të ngjashme me atë që ndodhi më herët në shkurt kur një shpërthim u përhap në Princeshën Diamante në Japoni. Kapiteni thirri një takim të gjithanshëm me pasagjerët, tha Cutro, duke shtuar se kapiteni dhe ndërmarrja trajtuan mirë situatën. Mesazhi ishte, “mund të largohesh ose mund të qëndrosh, por ne nuk e dimë se ku po shkojmë,” kujtoi Cutro.

“Ne po mashtroheshim të qëndronim,” tha ai, kështu që ai dhe gruaja e tij fluturuan në shtëpi në Florida javën e kaluar. Cutro tha se pagoi 100,000 dollarë për lundrimin katër mujor që supozohej të ishte një festë e 50-vjetorit të tij dhe gruas së tij. Udhëtimi Viking Sun ishte menduar të vendoste një rekord për udhëtimin më të gjatë të vazhdueshëm të udhëtimit për udhëtarët. Cutro tha se kompania po i kompenson ata të paktën për disa nga udhëtimi, por vendimi për të shkurtuar udhëtimin nuk ishte i lehtë, tha ai. Ndërsa virusi vazhdon të rrjedhë nëpër botë, ai mendon se mori vendimin e duhur.

“E gjithë bota ndihet si një anije lundrimi tani,” tha ai. Filloi me Princesha Diamond, një anije e operuar nga Princess Cruises Princess Carnival. 3,700 pasagjerë dhe ekuipazhi i tij u karantinuan në një port japonez në 4 shkurt pasi një mysafirë e mëparshme, e cila nuk kishte ndonjë simptomë ndërsa ishte në anije, u testua pozitivisht për virusin pasi u kthye në Hong Kong. Më shumë se 700 pasagjerë dhe ekuipazhi në anije përfundimisht testuan pozitive për koronavirusin, i njohur si COVID-19, dhe të paktën 8 vdiqën. Qeveria japoneze dhe kombet e tjera përfundimisht evakuuan qytetarët e tyre nga anija. Një tjetër anije në pronësi të Karnavalit, Grand Princess, u detyrua të zhyten në brigjet e Kalifornisë kur 21 njerëz testuan pozitivë për virusin. Pas disa ditësh, zyrtarët e Kalifornisë e çuan anijen të hënën në Portin e Oakland, ku pasagjerët e fundit u nisën të Premten për transport në objektet federale të karantinës. Më shumë se 1000 ekuipazh mbetën në anije, e cila është e ankoruar në gji. Mes përhapjes së shpejtë të virusit në anije dhe karantina në bord, Departamenti i Shtetit paralajmëroi amerikanët të udhëtonin me anije lundrimi.

“Kur qeveria doli dhe tha se nuk do të vazhdojnë më lundrime ishte goditja me pasojë vdekjen, “tha Ceren. “Ajo që ata kanë krijuar është frika.”Guvernatori i Kalifornisë, Gavin Newsom tha se ai po peshon kufizime të lundrimit përgjatë bregdetit të Kalifornisë ndërsa pret udhëzime të reja federale për industrinë. Ai tha se operatorët e lundrimit duhet të paraqesin kërkesa agresive për udhëtarët “në rrezikun e asaj industrie që po shembet”.

Stoqet e tyre janë shembur, duke çuar në shitje më të gjerë të tregut që panë që Dow humbi mbi 20% të vlerës së tij muajin e kaluar. Aksionet e Karnivalit kanë rënë me gati 60% ndërsa Royal Caribbean dhe Norvegjia kanë humbur më shumë se 70% të vlerës së tyre gjatë 30 ditëve të fundit.”Ne nuk e dimë me të vërtetë”. Konsumatorët, investitorët dhe autoritetet kanë shumë pyetje se si Princesses Cruises u godit aq shumë nga virusi dhe çfarë do të thotë për të ardhmen e industrisë së lundrimit. Corp Carnival, deri më tani, ka pak përgjigje.

Një zëdhënës i kompanisë i tha CNBC se industria e lundrimit ka ndërmarrë hapa proaktivë për të siguruar një nivel të protokolleve të avancuara të shqyrtimit, parakordimit dhe të anijeve mbi shëndetin dhe sigurinë. Drejtuesit e industrisë së lundrimit duke përfshirë CEO të Carnival Corp Arnold Donald, kohët e fundit u takuan me Zëvendës Presidentin Mike Pence dhe zyrtarë të shëndetit në lidhje me hapat përpara.

“Ne duam të punojmë me industrinë e linjave të lundrimit për të siguruar që kur të arrijmë përmes kësaj, ato linja lundrimi dhe shërbimet mjekësore që janë në dispozicion për pasagjerët dhe të gjithë ekuipazhin, që linjat e lundrimit janë më të sigurta se kurrë më parë dhe mund të përparojnë për vitet e ardhshme, ” tha Zëvendës Presidenti Mike Pence të Premten në një konferencë lajmesh.Të Shtunën, Pence madje aludoi se linjat e lundrimit mund të marrin ndihmë financiare nga qeveria federale. Por Presidenti i Princess Cruises Jan Swartz pranoi se mbeten shumë pyetje pa përgjigje.

“Jemi pyetur dhe ne jemi pyetur veten, pse COVID-19 duket se po ndikon kaq shumë tek Princesha,” tha Swartz. “Ne nuk e dimë me të vërtetë.”

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga CNBC

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN