MENU
klinika

Ngushtica që mban mbi kurriz tregtinë globale të naftës

A munden tubacionet të zëvendësojnë Hormuz?

20.12.2020 - 17:03

Në dekadën e fundit, Ngushtica e përulur e Hormuzit ka parë një të pestën e furnizimit me naftë në botë, një të tretën e të gjithë gazit natyror të lëngshëm (LNG) dhe një të tretën e të gjitha importeve dhe eksporteve të detit në botë kalojnë nëpër ujërat e tij të ngushta. Kalimi i mbytur me anije me naftë ndodhet në një pikë të nxehtë strategjike dhe gjeopolitike midis Iranit dhe Gadishullit Arabik, duke lidhur Gjirin Persik në anën perëndimore me Gjirin e Omanit dhe Detin Arab në skajin juglindor. Shumë kombe të OPEC-ut mbështeten në ngushticë për gati të gjitha eksportet e tyre të naftës dhe eksportuesi më i madh në botë i LNG-së, Katari, mbështetet në rrugën ujore për pothuajse të gjithë tregtinë e tij të gazit.

E gjithë ngushtica, mbi të cilën varet ekonomia globale e tregtisë, është e gjerë vetëm 35 deri 60 milje (55 deri 95 km). Është një situatë e pasigurt, mbyllja e këtij pasazhi thelbësor në mes të një rajoni të mbushur gjeopolitikisht mund dhe do të prishë makineritë ekonomike të të gjithë botës dhe do të sjellë një pjesë të madhe të industrisë së naftës dhe gazit në një pezullim të tmerrshëm. Gjatë dekadës së kaluar, nuk ka pasur mungesë të konflikteve dhe tensioneve në këto ujëra të trafikuara rëndë, por tensionet janë nxehur dukshëm kohët e fundit, duke krijuar dallgë shqetësimesh përmes sektorit të energjisë, në një pjesë të madhe falë sanksioneve të Shteteve të Bashkuara kundër Iranit , duke ndaluar eksportet e naftës në vend. Irani ka përdorur pozicionimin e tij në ngushticën e Hormuz si levë, duke kërcënuar të prishë rrjedhën e dërgesave të naftës përmes kanalit në shenjë hakmarrje ndaj sanksioneve ekonomike që po godasin ekonominë e tij. I akuzuar për mbrojtjen e transportit tregtar përmes ngushticës, Flota e Pestë e SHBA është e vendosur në Bahreinin afër.

Ngushtica e Hormuzit është rruga ujore më e rëndësishme politikisht dhe e mbushur me njerëz për industrinë e naftës, por i gjithë rajoni ka vëzhguar tensione të përshkallëzuara në muajt e fundit. Vetëm këtë të hënë, një shpërthim nga një “burim i jashtëm” i panjohur goditi një cisternë nafte në brigjet e Detit të Kuq të Arabisë Saudite afër qytetit kryesor të portit Jeddah. Për shkak të këtij lloji të paqëndrueshmërisë hiper-komplekse dhe të mbushur gjeopolitikisht në rajon, Shtetet e Bashkuara kanë strategjizuar mënyra për ta bërë ngushticën e Hormuz një kalim më pak thelbësor për tregtinë e naftës së kombit. Sekretari i Energjisë në largim i Shteteve të Bashkuara Dan Brouillette ka sugjeruar që përgjigja për lëvizjen e naftës në Lindjen e Mesme në të ardhmen mund të mbështetet më shumë në tubacionet sesa në cisternat.

Ka tashmë një infrastrukturë të vendosur tubacioni në rajon: “Gazsjellësi i naftës së papërpunuar Abu Dhabi ka një kapacitet prej 1.5 milion fuçi në ditë dhe mbart pjesën më të madhe të prodhimit të tij në portin Fujairah të Emirateve të Bashkuara Arabe në Oqeanin Indian”, raporton CNBC. “Arabia Saudite tashmë eksporton një pjesë të naftës së saj duke përdorur një tubacion 745 milje të gjatë që shkon nga objektet e saj kryesore të prodhimit në lindje në qytetin port të Detit të Kuq Yanbu në perëndim. Një zgjerim i madh i kapacitetit të tij tashmë është duke u zhvilluar.”

Ndërsa Brouillette pretendon se rritja e kapacitetit të tubacionit dhe devijimi i më shumë naftës nga ngushtica e Hormuz dhe përmes kanaleve të tjera do ta bënte sigurinë më pak shqetësuese, ekspertë të tjerë thonë se nuk ka një zgjidhje perfekte dhe tubacionet gjithashtu kanë dobësitë e tyre. Sidoqoftë, të kesh një larmi rrugësh, si me rrugët e transportit ashtu edhe me tubacionet, krijon një dështim nëse një prej atyre metodave të transportit komprometohet.

Brouillette bëri një vizitë në Abu Dhabi, kryeqyteti i Emirateve të Bashkuara Arabe, për t’u takuar me zyrtarë nga Emiratet e Bashkuara Arabe, Bahreini dhe Izraeli në mënyrë që të diskutojnë çështjen gjithnjë e më të ngutshme të sigurisë rajonale të energjisë. Ky raund i fundit i diskutimeve është një zgjatje e Marrëveshjeve të Abrahamit të Shtatorit, e cila vendosi dhe miratoi zyrtarisht marrëdhëniet diplomatike midis Izraelit dhe disa shteteve kryesore arabe.

“Me pak më shumë se katër javë të mbetura në rol, Brouillette po bën një xhiro përfundimtare në rajon pasi epoka Trump e diplomacisë së naftës me krahë të fortë po përfundon në SHBA”, raporton CNBC. Zëvendësuesi i tij i ardhshëm Jennifer Granholm, i cili “shihet gjerësisht si një skifter i klimës” do të trajtojë me siguri ndryshe diplomacinë në rajon, duke i lënë aleatët e Lindjes së Mesme të pasigurt për të ardhmen.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga OilPrice.com