MENU
klinika

Nga Bloomberg/ "...duam që klientët të kthehen"

Ankthi i çmimeve do të zgjojë Evropën!

22.02.2021 - 09:15

Kompanitë evropiane i pret një zgjedhje kritike kalon të kalojë pandemia: a duhet të shfrytëzojnë kovidin për të rritur çmimet?

Ka të ngjarë të ketë një nxitim për berberët, restorantet dhe agjencitë e turizmit që të rihapen kur përfundojnë kufizimet e virusit, të nxitura nga kërkesa e mbyllur dhe një grumbull parash të grumbulluara pas më shumë se një viti kursimi të detyruar.

Disa ekonomistë mendojnë se kjo do të shkaktojë një kërcim të çmimeve të konsumit. Yield-et e obligacioneve, një masë kryesore e rrezikut të inflacionit, po rriten globalisht. Shifrat javën e kaluar treguan se shitjet me pakicë të SHBA janë rritur dhe çmimet e Mbretërisë së Bashkuar po rriten, të dy vendet po lëvizin shpejt me vaksinimet.

Ndërsa të dhënat e zonës euro të Martën mund të tregojnë edhe inflacionin më të shpejtë në pothuajse një vit, me parashikim 0.9% nga ekonomistët, perspektivat për një rikuperim të plotë të fuqisë së çmimeve zbuten nga një qarkullim shumë më i ngadaltë i imunizimit dhe trashëgimia e miliona humbjeve të vendeve të punës gjatë recesionit më të keq në kohë paqeje në një shekull.

“Situata është e çuditshme, ne jetojmë me shpresë dhe ankth në të njëjtën kohë”, tha Christos Paschos, një hotelier në ishullin grek të Amorgos, i cili uli tarifat e dhomave deri në 15% vitin e kaluar për të mbuluar shpenzimet. “Tani për tani, ne po konsiderojmë t’i lëmë çmimet në të njëjtin nivel me vitin 2020. Së pari duhet të shohim kërkesën.”

Ekonomistët flasin për një rimëkëmbje në formë K, ku disa sektorë ose vende marrin dhe të tjerët mbeten të varfër. Ndihma fiskale kombëtare ka ndryshuar shumë dhe planet për shpenzimin e fondeve të rimëkëmbjes së Bashkimit Evropian janë ende duke u dorëzuar.

Në të njëjtën kohë, disa ofrues të shërbimeve thonë se do të kenë pak zgjedhje përveçse të rrisin çmimet nëse do të mbijetojnë, me shumë kompani që përballen me konsumatorët që operojnë me marzhe të ulëta fitimi dhe duke u mbështetur në vëllim.

“Ne vumë re pas bllokimit të parë që çmimet u rritën përsëri,” tha Harald Esser, president i Shoqatës Qendrore të Flokëve Gjermanë. “Shumë biznese po punojnë me vetëm gjysmën e hapësirës për klientët.”

Treguesit në të gjithë sektorët6 e shërbimeve që kalojnë krizën në zonën e euros tregojnë aktualisht divergjencë, me parukierët që marrin vërtet më shumë, hotelet me zbritje dhe restorantet që qëndrojnë të qëndrueshme.

Argumenti se çmimet mund të rriteshin shumë më tepër sesa prisnin njerëzit pas pandemisë varet nga ideja se qeveritë dhe bankat qendrore kanë derdhur shumë para në sistem përmes programeve shtesë dhe blerjeve të bonove. Është një debat tashmë i ndezur pasi kriptovalutat dhe tregtimi i ditës i ndezur me Reddit.

Një grumbullim i kursimeve nga konsumatorët të cilët arritën të fitojnë duke mos pasur asgjë për të shpenzuar paratë e tyre gjatë bllokimeve mund të jetë një manifestim i kësaj nëse materializohet në shpenzime më të larta të qëndrueshme. Analiza e Bloomberg Economics nga Maeva Cousin vlerëson 300 miliardë euro (248 miliard dollarë) më shumë se normalja e derdhur në llogaritë bankare vitin e kaluar.

Ata që kanë para janë tashmë të etur të shpenzojnë të paktën një pjesë të tyre. Manabesh Chatterjee, i cili drejton agjencinë e udhëtimeve PlanReisen në Frankfurt, thotë se nuk ka mungesë të hetimeve, edhe nëse klientët e mundshëm nuk janë ende të gatshëm të angazhohen për të rezervuar.

“Ne po shohim një dëshirë të madhe për të udhëtuar”, tha ai. “Çmimet rrallëherë janë temë.”

Kjo po bie me disponimin nga operatori i pushimeve TUI AG, i cili tha këtë muaj se çmimet e tarifuara për rezervimet e verës janë 20% më të larta se e njëjta periudhë në 2019. Kryeshefi Ekzekutiv Fritz Joussen tha që pasqyroi konsumatorët me para shtesë të lëna mënjanë gjatë pandemisë.

Megjithatë, këto kursime janë shpërndarë në mënyrë të pabarabartë dhe pasiguria në punësim është e lartë. Banka Qendrore Evropiane pranon që do të ketë rritje të herëpashershme të çmimeve, të tilla si në Janar kur përfunduan disa ulje taksash pandemike gjermane dhe çmimet e energjisë po rriteshin nga nivele të ulëta, por thotë se presionet në rënie do të vazhdojnë edhe pas krizës.

Ai parashikon inflacionin mesatar të 1% këtë vit, duke u rritur në vetëm 1.4% në 2023, ende shumë poshtë qëllimit të tij prej vetëm nën 2%. Presidentja Christine Lagarde tha këtë muaj se “do të kalojë pak kohë para se të shqetësohemi” për inflacionin që është shumë i lartë.

Jean Marc Banquet d’Orx, themelues i Hoteleve Gjatësore të Francës dhe arkëtar i lobit të hoteleve dhe restoranteve UMIH, thotë se sektori i mikpritjes në masë të madhe nuk do të ketë as dëshirën dhe as kapacitetin për të rritur çmimet.

“Avionët nuk do të mbërrijnë në masë përsëri dhe ne e dimë se flukset nga jashtë do të marrin kohë për t’u kthyer,” tha ai. Restorantet varen nga zakoni lokal, kështu që “ju duhet të qëndroni gjithmonë në tregun tuaj, të respektoni klientin, sepse ne duam që ata të kthehen”.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Bloomberg

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Bloomberg/ Çfarë e pret Europën Lindore?

Recensioni më i keq ekonomik që nga komunizmi!