MENU
klinika

STUDIMI

Si “ndërhyjnë” maskat në zhvillimin e fëmijëve

01.02.2021 - 17:47

Shumë prindër janë të shqetësuar se mbajtja e maskave të fëmijëve të tyre dhe bashkëveprimi me të tjerët që mbajnë maska mund të ndërhyjnë në zhvillimin normal të fjalës, gjuhës dhe ndërveprimit shoqëror.

Kang Lee, profesor i psikologjisë dhe zhvillimit njerëzor në Universitetin e Torontos, i cili studion zhvillimin e fëmijëve për aftësitë e njohjes së fytyrës, tha se ai mendon se maskat e fytyrës mund të paraqesin tre sfida të veçanta.

Së pari, fëmijët nën 12 vjeç mund të kenë vështirësi të njohin njerëzit, pasi fëmijët më të vegjël priren të mbështeten në tipare specifike të fytyrës për të dalluar njerëzit. Së dyti, për shkak se maskat fshehin “muskulaturën e fytyrës” që njerëzit përdorin për të komunikuar “informacion emocional”, fëmijët ka të ngjarë të kenë probleme me “njohjen emocionale dhe ndërveprimin shoqëror”, shpjegoi Lee. Së treti, fëmijët mund të luftojnë me “njohjen e të folurit”, pasi shumë informacione rreth të folurit komunikohen vizualisht.

David Lewkowicz, një shkencëtar në Laboratorët Haskins dhe Qendra e Studimit të Fëmijëve Yale i cili ka studiuar leximin e buzëve të foshnjave, shpjegoi se foshnjat përdorin një kombinim të sinjaleve dëgjimore dhe vizuale për të mësuar se si të flasin. Foshnjat “kalojnë shumë kohë duke parë gojën e një personi, duke u përpjekur të zotërojnë fjalimin e tyre, duke marrë jo vetëm sugjerime dëgjimore por dhe vizuale”, tha Lewkowicz.

“Maskat janë një problem tani përsa i përket komunikimit të fëmijëve të vegjël”, tha Lewkowicz.

Por prindërit nuk duhet të shqetësohen shumë, thonë ekspertët.

Pavarësisht nga këto sfida, ekspertët thanë se prindërit nuk duhet të shqetësohen shumë për maskat që ndërhyjnë në zhvillimin e fëmijëve të tyre, pasi fëmijët janë të lakueshëm dhe mund të marrin aftësi gjuhësore dhe shoqërore në mënyra të ndryshme.

“Ne duhet t’u japim më shumë meritë fëmijëve tanë”, tha Eva Chen, psikologe zhvillimi dhe pedagoge në Universitetin e Shkencës dhe Teknologjisë në Hong Kong, e cila studion zhvillimin njohës të fëmijëve.

Siç shpjegon Chen, fëmijët përqendrohen në shumë më tepër sesa thjesht në gojën e një individi. Ata gjithashtu i kushtojnë vëmendje zërave, gjesteve dhe gjuhës së trupit. Në fakt, një studim i vitit 2012 zbuloi se fëmijët mund të njihnin emocionet e fytyrës në mënyrë të barabartë, pavarësisht nëse një person kishte apo jo një maskë.

Nga ana e saj, Lee tha se ai beson se fëmijët janë përshtatur shpejt me përpunimin e informacionit përmes maskave, megjithëse ajo beson se mësuesit dhe prindërit duhet t’i ndihmojnë fëmijët të bëjnë rregullimin duke vendosur maska ​​të personalizuara, duke përdorur të njëjtat syze ose modele flokësh. Fëmijët “mund të kuptojnë se kush është një person duke përdorur informacionin ende në dispozicion të tyre, formën e syve, vetullat, zërin, qëndrimin”, tha ai.

Sa i përket zhvillimit të aftësive shoqërore, Sarah Gaither, një pedagoge e psikologjisë dhe neuroshkencës në Universitetin Duke, tha se fëmijët tani janë mësuar me maskën dhe si mënyrë për ta shmangur sadopak ndikimin e saj negativ në komunikim, flasin me zë të lartë.

“Fëmijët përshtaten shumë shpejt, më shumë sesa të rriturit”, tha Gaither.(Advisory Board, gazeta “Si”)