Një vit në një pandemi ka shkatërruar vendet e punës dhe ekonominë, ata që kanë fatin të kenë të ardhura të disponueshme janë gati të dalin dhe të mburren edhe nëse ende nuk kanë ku të shkojnë me atë fustan mahnitës ose me ato atlete të reja. Disa e quajnë këtë “shpenzim hakmarrjeje”.
Shitjet me pakicë në SHBA janë afër niveleve rekord dhe punësimi dhe vaksinimet janë në rritje. Amerikanët kanë grumbulluar një rezervë masive të kursimeve të tepërta, Bloomberg Economics vlerëson të jetë rreth 1.7 trilionë dollarë që nga fillimi i pandemisë deri në janar. Dhe kjo do të forcohet nga një raund i ri i pagesave stimuluese. Ndërsa ekonomia rihapet, shpenzimet e konsumatorëve gjatë dy tremujorëve të ardhshëm ka të ngjarë të jenë periudha më e fortë e tillë në të paktën 70 vjet me një rikthim në shërbimet që kryesojnë, sipas ekonomistëve në Wells Fargo & Co.
“Një shumë e shpejtë e shpenzimeve do të vijë nga ato më shumë shpenzime të kohës së lirë, shpenzimet tuaja diskrete”, tha Shannon Seery, një ekonomist në Wells Fargo. Këto janë fushat që “ne me të vërtetë presim të rikthehemi kur ekonomia të kthehet në një dukje normale”.
‘Shpenzimet për hakmarrje’ u panë që në prillin e kaluar në Kinë pasi qeveria filloi të lehtësohej përsëri në normalitet pasi kombi ishte epiqendra e pandemisë së koronavirusit në ditët e tij të hershme. Ndikimi në ndërmarrjet ishte i qartë: Shitjet në Kinë të argjendarit Tiffany & Co. u rritën me 90% në maj nga viti i kaluar, ndërsa Hermes, etiketimi luksoz francez i njohur për çantat e saj prej $ 10,000, grumbulloi 2,7 milion dollarë në një ditë nga një dyqan rihapja në Guangzhou.
Kina është rikuperuar që nga ajo kohë, edhe pse virusi vazhdon të tërbohet në të gjithë Evropën dhe Amerikën e Veriut. Rihapja e korridoreve të udhëtimit të brendshëm të vendit shkaktoi një ringjallje të turizmit, me vendasit që vizitonin destinacione si Macau dhe Hainan. Ata kanë shpenzuar aq shumë atje, saqë markat si Ralph Lauren Corp., Estee Lauder Cos. Dhe Coach po përpiqen të hapin më shumë dyqane. Ekziston një shpresë universale që do të ketë një entuziazëm të ngjashëm edhe në SHBA.
Ndërsa ekonomia amerikane ka të ngjarë të rihapet gradualisht gjatë 2021, qeveria federale tashmë ka filluar të shpërndajë kontrolle stimuluese. Kërkimet sugjerojnë që pagesat e njëhershme rrisin shpenzimet më shumë sesa pagesa të qëndrueshme që çojnë në të ardhura më të larta.
“Ky raund stimulimi po vjen në të njëjtën kohë kur ekonomia po hapet siç duhet,” tha Michelle Meyer, kreu i ekonomisë amerikane në Bank of America Corp. “Nëse keni shumë në llogarinë tuaj bankare tashmë, nuk keni shumë borxh për të paguar, ju ndoshta ndiheni më rehat duke shpenzuar kontrollin e stimulit.”
Raundi i mëparshëm
Edhe raundi i mëparshëm i kontrolleve stimuluese prej 600 dollarësh, të cilat ishin më pak se gjysma e madhësisë së pagesave hyrëse të 1,400 dollarëve, ndihmuan në rritjen e një rritjeje të blerjeve të janarit. Shitjet me pakicë në SHBA u rritën më së shumti në shtatë muaj mes rritjes së shpenzimeve për rroba, pajisje elektronike, orendi shtëpie dhe më shumë. Supermarket panë një rritje gati 21% të shitjeve nga muaji paraprak.
Dhe ka vend për t’u rritur, pasi shitjet në shumë lloje dyqanesh dhe restorantesh mbeten nën nivelet e tyre para-pandemike. Ndërsa shpenzimet janë lehtësuar nga ritmi i rrezikshëm i janarit, në pjesën më të madhe për shkak të motit të rëndë dimëror, raundi i ri i kontrolleve të drejtpërdrejta do t’u japë mbështetje të re konsumatorëve. Pagesat prej 1,400 dollarësh mund t’i japin shitjeve të restoranteve një ngritje deri në shtatë javë, sipas një analize nga Bloomberg Intelligence.
Mund të duhet pak më shumë për më të pasurit që të mbledhin para si ata dikur. 10% më të mëdhenjtë e fituesve zënë gati gjysmën e shpenzimeve personale në SHBA, sipas llogaritjeve nga Wells Fargo. Këta konsumatorë, të cilët janë detyruar të kursejnë për shkak të distancës shoqërore, ka të ngjarë të dalin në fuqi pasi kriza shëndetësore të ulet dhe imuniteti i tufës të arrihet, tha Meyer. Pothuajse gjysma e konsumatorëve amerikanë, ndërkohë, thanë se do të blinin pak luks në gjashtë muajt e ardhshëm. Mbi një e treta thanë se do të hynin në produkte edhe më të mëdha, më të shtrenjta, sipas një sondazhi nga Accenture.
Shitësit me pakicë amerikanë nga dyqanet e veshjeve me zbritje deri në butikët luksoze të bizhuterive e kanë pritur këtë për muaj të tërë. Signet Jewellers Ltd., pronar i Jared dhe Kay Jewellers, kishin shpresuar se do të vinte me kohë për të forcuar shitjet e Ditës së Shën Valentinit në Shkurt. Kjo nuk funksionoi, por më mirë vonë se kurrë.
‘Padyshim Gati’
Drejtorët e Përgjithshëm të Abercrombie & Fitch Co., Coty Inc. dhe TJX Cos., E cila operon TJ Maxx, kanë përmendur secilin perspektivën e rritjes së biznesit për hakmarrje në muajt e ardhshëm. Poshmark Inc., një treg rishitje në internet, tha se shitjet e veshjeve verore u dyfishuan në shkurt nga një vit më parë. CEO Manish Chandra tha se është një shenjë e hershme që popullsia është e gatshme të dalë dhe të shpenzojë.
“Kjo për mua na tregon se po bëhemi gati për diçka”, tha Chandra. “Unë mendoj se të gjithë jemi gati për këtë. Amerika është padyshim e gatshme dhe bota duket se është gati gjithashtu.”
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Bloomberg