MENU
klinika

Nga Financial Times/ Oreksi i Kinës për arin e zi

Kina, lojtar global në industrinë e rafinuar të naftës bruto

09.03.2021 - 16:16

Për vëzhguesit e ekonomisë kineze, 2020 ishte një vit i mbushur me rekorde, nga prodhimi i çelikut te teprica e tregtisë në Dhjetor, saqë ishte ndonjëherë e vështirë për të mbajtur gjurmët. Një nga fushat ku superlativat aplikuan ishte importi i naftës bruto, i cili u rrit 7.3 përqind për të arritur nivelin e tyre më të lartë ndonjëherë prej 542 milion tonë vitin e kaluar.

Oreksi i Kinës për naftë ishte pjesë e një fenomeni ekonomik shumë më të madh. Eksportet e vendit janë ngritur në qiell dhe gjatë dy muajve të fundit kapërceu më shumë se 60 përqind krahasuar me bazën e ulët kur pandemia goditi për herë të parë vitin e kaluar. Rimëkëmbja e saj me rrahje botërore, pasi rastet e raportuara të koronavirusit u ngadalësuan në një rrjedhë në mes të vitit 2020, ka gjeneruar gjithashtu një bum paralel në importet, veçanërisht të mallrave të nevojshëm për të furnizuar makinerinë industriale të Kinës. Në Shtator të vitit të kaluar, ata arritën nivelin e tyre më të lartë ndonjëherë në terma dollarë.

Deri më tani këtë vit, importet e naftës bruto kanë vazhduar të rriten, duke shtuar 5.8 përqind në Janar dhe Shkurt krahasuar me një vit më parë. Por, duke pasur në mendje ambiciet strategjike të Kinës ndërsa zyrtarët e lartë të vendit takohen në Pekin këtë javë, gjithashtu ia vlen të mbash një sy në tregtinë e saj me produktet e naftës.

Si dhe rolin e tyre në lëndët djegëse të tilla si benzinë ​​dhe benzinë, nafta luan një rol kritik në zhvillimin e petrokimikateve që hyjnë në produkte thelbësore të përditshme të tilla si plastika dhe poliesteri. Ndërsa Kina vazhdon të importojë sasi të mëdha të naftës bruto, eksportet e saj të produkteve që rrjedhin nga ajo bruto shtuan 1.9 përqind në dy muajt e parë të 2021. Importet e saj të produkteve të naftës, ndërkohë, ranë 19.4 përqind, sipas të dhënave zyrtare të doganave të lëshuara këtë fundjavë.

Ky ndryshim në të dhënat vjen pasi qeveria kineze në fillim të vitit të kaluar lejoi karburantin e prodhuar në vend për të furnizuar anijet në portet kineze duke ofruar ulje taksash, vuri në dukje Oceana Zhou, një analist i vjetër në S&P Global Platts.

Por gjithashtu lë të kuptohet për një ndryshim afatgjatë. Deri në vitin 2016, Kina ishte një eksportuese neto e produkteve të naftës, dhe deri në vitin 2018 ishte një nga 10 eksportuesit kryesorë të produkteve të rafinuar në botë, sipas S&P Global Platts, me eksportet që shkonin deri në Amerikën e Jugut dhe Afrikën.

Vendi po zhvillon gjithashtu komplekse të mëdha rafinimi, të tilla si Zhejiang Petrokimike, e cila u ndërtua në 2019. Krahu i listuar i kompanisë që zotëron kompleksin, Rongsheng Petrochemical, pa aksionet e saj të rriten 141 përqind vitin e kaluar.

Projekte të tilla sugjerojnë një ndryshim në mënyrën se si po zhvillohet tregtia kineze për produktet e naftës, sesa vetë nafta.

“Kina është bërë një rafinues shumë më i madh i lëndës së papërpunuar dhe tani është një eksportues shumë më i konsiderueshëm i produkteve”, tha Neil Beveridge, një analist në Bernstein. “Është thjesht një përgjithësi më efikase për të prodhuar produkte kimikë në vend, në vend se të importosh kimikate përmes detit.”

Kjo zhvendosje gjithashtu lidhet me rolin e ndërmarrjes private brenda vendit. Rafinimi historikisht është dominuar nga gjigandët e mbështetur nga shteti Sinopec dhe PetroChina. Por këtë vit, duke pasur parasysh fillimin e komplekseve të tilla si Zhejiang Petrokimike, qeveria ka rritur kuotën e importit të papërpunuar joshtetëror me 20 përqind. Rafineritë private gjithashtu kanë qenë në gjendje të blejnë naftë bruto në tregjet ndërkombëtare, sesa nga kolegët shtetërorë në Kinë.

Kapaciteti i tyre për të rritur kapacitetin e rafinimit të brendshëm të Kinës ka më tej implikime për partnerët tregtarë. Shtetet e Bashkuara vetëm në Dhjetor eksportuan 7 milion fuçi të produkteve të naftës në Kinë, sipas të dhënave nga Administrata e Informacionit të Energjisë në SHBA. Kjo është shumë më pak se 22 milion fuçi naftë bruto në të njëjtin muaj, por gjithsesi një sasi e konsiderueshme.

Bumi industrial i Kinës, në disa lagje, pritet të kalojë në një rikuperim më të drejtuar nga konsumi gjatë muajve të ardhshëm. Kjo mund të ketë një ndikim në oreksin e saj për naftë të papërpunuar, veçanërisht nëse çmimet në tregjet e brendshme vazhdojnë të rimëkëmben.

Por ndërsa importet e papërpunuara i bëjnë jehonë të njëjtit model industrial pas reagimit të vendit ndaj krizës së fundit globale në 2008, vëllimet e produkteve të naftës mund të thonë më shumë për zhvendosjen afatgjatë në modelin ekonomik të Kinës ndërsa kërkon të shkojë lart në zinxhirin e vlerës. “Nëse shikoni historinë e Kinës [në] industri shumë të kapitalit, me vlerë të ulët të shtimit të industrive, qoftë çeliku, çimentoja, Kina përfundoi duke dominuar ato industri”, tha Beveridge. “Rafinimi dhe kimikatet janë një industri që ata nuk e kishin shfrytëzuar plotësisht.”

/Përkthyer dhe përshtratur për Konica.al nga Financial Times