Ndërsa ndryshimi i kërkesës për naftë nga Covid-19 ktheu tabelat e niveleve rajonale të prodhimit të karburantit dhe eksporteve, Kina arriti të kapërcente SHBA si rafinuesi më i madh i naftës në botë në 2020.
Ndërsa Kina filloi të rritë kapacitetin e saj të rafinimit gjatë gjithë pandemisë, Administrata e Informacionit të Energjisë e SHBA (EIA) publikoi të dhëna që tregojnë se Kina përpunonte më shumë naftë bruto se SHBA për pjesën më të madhe të vitit 2020.
Ndërsa SHBA vuanin nga një rënie e kërkesës gjatë gjithë vitit 2020, duke çuar në një rënie në të gjitha aktivitetet e lidhura me naftën, Kina përfitoi nga ky ndërrim ndërkombëtar. Në ndryshim nga SHBA, kur çmimet e naftës bien, qeveria kineze paguan rafinuesit për të rritur nivelet e prodhimit.
Kina aktualisht ka të paktën katër rafineri kryesore të reja në ndërtim, shumica e të cilave pritet të prodhojnë lëndë të para plastike, të tilla si etileni dhe propileni.
Ndërsa SHBA ka të ngjarë të kapërcejë edhe një herë Kinën si rafineri më i madh i naftës në botë deri në fund të vitit 2021, parashikimet afatgjata të kërkesës nënkuptojnë se është e mundshme që kjo prirje të jetë jetëshkurtër, pasi nevojat e naftës në të gjithë Azinë vazhdojnë të rriten.
Rafineritë e naftës në të gjithë SHBA kanë humbur vrullin në përgjigje të pandemisë Covid-19. Në fund të vitit të kaluar, Royal Dutch Shell Plc prodhimi i tokës në rafinerinë e saj në Manastir në Luiziana u ndal. I njëjti objekt kishte 35 herë kapacitetin e rafinimit të Kinës kur u hap në 1967, duke treguar sa në mënyrë dramatike janë kthyer tavolinat gjatë dy dekadave të fundit.
Rafineritë e naftës janë penguar gjithashtu këtë vit nga stuhia e rëndë që goditi shtetin e Teksasit në shkurt. Gjatë stuhisë, rafinimi i naftës ra në nivelet më të ulëta që nga viti 2008. Kjo ishte kryesisht për shkak të tubacioneve të ngrira të cilat detyruan prodhuesit të ndalnin aktivitetet. Punimet e papërpunuara të rafinerisë ranë me 2.6 milion bpd gjatë gjithë javës në 12.2 milion bpd.
Ndërkohë, në nëntor, Kina po përpunonte rreth 1.2 milion bpd të naftës bruto. Pjesa më e madhe e kësaj pune të re rafinimi po ndodhte në njësinë e re në objektin gjigand të Zhejiang të Rongsheng Petrochemical në Kinën verilindore.
Kina nuk është gjigandi i vetëm aziatik që investon në rafinimin gjatë dekadës së ardhshme. Vetëm disa javë më parë, India njoftoi planin për të investuar 4.5 miliard dollarë në një zgjerim të rafinerisë Panipat deri në shtator 2024. Kjo do të rrisë kapacitetin e Panipat me dy të tretat në 500,000 bpd.
Vetëm pak mbrapa Kinës, si importuesi dhe konsumatori i tretë më i madh i naftës në botë, India po përpiqet të rrisë kapacitetin e saj të rafinimit të naftës me 60% për të përmbushur rritjen e kërkesës së vendit për naftë. Kjo vjen ndërsa Kryeministri Narendra Modi është zotuar të përmirësojë sektorin e prodhimit të Indisë.
Zgjerimi i rafinerisë pritet të rritë prodhimin e Indisë të petrokimikateve dhe produkteve të specializuara me vlerë të shtuar, të tilla si benzinë, naftë dhe ATF.
Korporata Shtetërore Indian e Naftës (IOC) ka njoftuar gjithashtu planet për të ndërtuar një rafineri të re në Nagapattinam në shtetin jugor të Tamil Nadu me një kosto prej 4.01 miliardë dollarë. Filiali i IOC-së Chennai Petroleum Corporation Limited pritet të zhvillojë rafinerinë. Projekti ka për qëllim plotësimin e kërkesës së produkteve të naftës në të gjithë Indinë jugore.
Ndërsa veprimtaritë e rafinimit të SHBA pritet të rriten përpara fundit të vitit, një kapacitet i rritur në mënyrë dramatike për rafinimin e naftës në Kinë, si dhe projekte të reja në Indi, sugjerojnë që fytyra e industrisë mund të ndryshojë gjatë dekadës së ardhshme. Ndërsa kërkesa për naftë zbehet në SHBA dhe vazhdon të rritet në të gjithë Azinë, shumë vende aziatike do të kërkojnë produkte të rafinuara nga afër shtëpisë për të përmbushur nevojat e tyre.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga RT