MENU
klinika

Nga Financial Times/ "Një nga ndërprerjet më të mëdha në tregtinë globale..."

Një plan C për të hapur kanalin e Suezit

28.03.2021 - 16:46

Kreu i Autoritetit të Kanalit të Suezit ka paralajmëruar se nuk ka një afat kohor për lirimin e anijes kontejner 220,000 ton që ka bllokuar një nga arteriet kryesore të tregtisë globale, me përpjekje që mund të zhvendosen në shkarkimin e ngarkesave të saj nëse nuk mund të zhvendoset në ditët e ardhshme.

Përpjekjet për të liruar Ever Given vazhduan të Shtunën, me ekspertë të shpëtimit që vendosnin drager dhe rimorkiatorë me fuqi të lartë, por Osama Rabie, i cili kryeson autoritetin, tha se ata mund të duhet të përdorin atë që ai e quajti “plani C”, duke hequr të paktën disa nga mijëra kontejnerë në bord.

Ekspertët e transportit dhe rikuperimit kanë paralajmëruar se lëvizja për të shkarkuar kontejnerët nga anija ndoshta do të vonojë rihapjen e kanalit me javë, duke shkaktuar përçarje të rëndë për të furnizuar zinxhirët për gjithçka, nga pjesët e automobilave dhe mallrat si nafta e papërpunuar te lodrat e fëmijëve.

Të shtunën vonë, Leth Agjensitë, një agjent tranzit në Kanalin e Suezit, thanë se përpjekjet për të liruar anijen atë mbrëmje kishin dështuar, duke shtuar se “kushtet e baticës nuk ndihmuan në zhvendosjen e Ever sonte”.

Rreth 12 përqind e të gjithë tregtisë në det kalon përmes Kanalit të Suezit, i cili është rruga më e shpejtë nga Evropa në Azi. Dhjetra anije kontejnerësh dhe anije transporti nafte tashmë kanë filluar të ridrejtohen rreth Afrikës, një rrugë që do të shtojë më shumë se një javë në kohën e udhëtimit dhe disa anije janë urdhëruar të shkarkojnë ngarkesa në portet e afërta.

Rabie tha se kishte ndonjë shpresë të Premten ndërsa anija, e cila është vendosur në mënyrë diagonale nëpër dy brigjet e kanalit, tregoi disa shenja të “reagimit” ndaj përpjekjeve të pastrimit dhe rimorkiatorëve të shumtë që ishin vendosur për ta provuar dhe tërhequr atë falas.  Por ai shtoi se baticat e ulëta kishin penguar përpjekjet e fundit.

Shtëpia e Bardhë të Premten tha se SHBA po ofronte ndihmë për autoritetet egjiptiane për të ndihmuar në lirimin e anijes, në një shenjë që shqetësimet mbi mbylljen e kanalit kanë arritur nivelet më të larta të qeverisë ndërkombëtarisht. Por nuk është e qartë se çfarë ndihme shtesë mund të sigurojnë SHBA, me kompanitë ndërkombëtare të shpëtimit tashmë në Egjipt.

Logjistika e shkarkimit të kontejnerëve 40 metra, të cilët mund të peshojnë rreth 30 ton kur të jenë të mbushura, nga një lartësi gati 60 metra janë larg së drejtës, me aksidentin që ndodh larg çdo infrastrukture portuale.

Peter Berdowski, shefi ekzekutiv i Boskalis, i cili zotëron Smit Salvage që ka punuar për të liruar anijen tha të Premten vonë se ai ishte ende shpresë se anija mund të lirohej në fillim të javës së ardhshme “por gjithçka do të duhet të punojë saktësisht e drejtë për këtë”.

“Harku është ngulitur me të vërtetë në argjilën me rërë, por sterna nuk është shtyrë plotësisht në argjilë, gjë që është pozitive,” tha Berdowski të premten në programin televiziv Hollandez Nieuwsuur, sipas Reuters. Ai shtoi se varka më të rënda do të mbërrinin këtë fundjavë.

“Ne shpresojmë që një kombinim i rimorkiatorëve, pastrimi i rërës në hark dhe një baticë e lartë do të na mundësojë që ta heqim anijen të lirshme,” tha Berdowski.

Kompania Mesdhetare e Transportit, grupi i dytë më i madh i transportit në botë, tha të Shtunën se bota po përballej me “një nga ndërprerjet më të mëdha në tregtinë globale në vitet e fundit” dhe paralajmëroi se klientët duhet të presin një “përkeqësim të çështjeve të besueshmërisë së zinxhirit të furnizimit gjatë muajve të ardhshëm. Edhe nëse kanali mund të zhbllokohet shpejt.”

“Lundrimi rreth Kepit të Shpresës së Mirë është një opsion në disa rrugë, ndërsa në raste të tjera ka të bëjë më shumë me punën e ngushtë me klientët tanë për të parë se cilat zgjidhje të tjera mund të krijojmë,” tha Caroline Becquart, nënkryetare e lartë e MSC. “Për fat të keq, edhe kur kanali hapet përsëri për një grumbull të madh anijesh që presin në ankorim, kjo do të çojë në një rritje të mbërritjeve në porte të caktuara dhe ne mund të përjetojmë probleme të reja të mbingarkesës.”

Rabie tha se numri i anijeve që prisnin të tranzitonin kanalin ishte rritur në rreth 320. Lloyd’s List vlerëson se më shumë se 10 miliardë dollarë në ditë mallra janë vonuar në hyrjet veriore dhe jugore të kanalit që kur Ever Given u bllokua të Martën. Rabie tha se Egjipti po humbte deri në 14 milion dollarë në ditë në tarifat e kanalit.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Nga Russian Today/ "Nëse bllokimi zgjat..."

Pse bllokimi i kanalit të Suezit mund të rrit çmimin e naftës?

Nga Bloomberg/ Ndaloi 9.6 miliardë dollarë në një ditë

Si ndikon bllokimi i Suezit në tregjet globale?