Të paktën 400 milion dollarë naftë bruto, si dhe gaz natyror i lëngshëm (LNG), lëndë djegëse të rafinuara dhe kontejnerë të mbushur me mallra janë bllokuar, pasi një anije masive kontejnerësh u përplas në Kanalin e Suez të Martën.
Sipas analistit të mallrave Kpler, i cili gjurmon anijet e mallrave me shumicë, të paktën shtatë tankera që mbajnë 6.3 milion fuçi naftë të papërpunuar janë vonuar për shkak të aksidentit. Duke përdorur çmimin e naftës së papërpunuar Brent prej rreth 64 dollarë për fuçi si një vlerësim i vlerës, shtatë anijet mbajnë rreth 403 milion dollarë naftë bruto, tha ajo. Nëse anija ‘Ever Given’ mbetet e bllokuar në fundjavë, tre anije të tjera që mbajnë 2.5 milion fuçi naftë, me vlerë rreth 160 milion dollarë të tjerë, do të bashkohen në radhë nga jugu, tha Kpler.
Ekspertët thonë se çmimi i mallrave, i cili u rrit me rreth 6% të mërkurën, mund të rritet më tej si rezultat i bllokimit. “Vetëm kur tregtarët menduan se festa e çmimeve kishte mbaruar, ata morën një dhuratë të papritur, pasi bllokimi i Kanalit Suez po prish përkohësisht trafikun e zakonshëm të cisternave dhe dërgesat përkatëse të naftës dhe LNG,” Bjornar Tonhaugen, shefi i tregjeve të naftës në Rystad, i tha South China Morning Post (SCMP).
“Anija, për shkak të madhësisë së saj masive, po krijon disa shtrembërime në flukset e papërpunuara dhe produkteve që transportohen përmes kanalit, dhe ‘goditje’ të tilla po ndikojnë në çmimet e naftës, pasi produkti nuk do të arrijnë blerësit e saj aq shpejt sa pritej,” shtoi ai.
Sipas Jett McCandless, CEO i zinxhirit të furnizimit dhe ofruesit të shërbimit logjistik të projektit44, “Është një tjetër goditje e madhe për tregtinë globale në një vit të zinxhirit të furnizimit tashmë të prapambetur dhe të dëmtuar”. Ai tha, siç citohet nga SCMP, “Anija ka krijuar një bllokim në të dy drejtimet për në atë rrugë jetike tregtare midis Azisë dhe Evropës. Nëse nuk mund ta zhvendosin atë me tërheqje gjatë rrymës, ata do të duhet të fillojnë të heqin kontejnerët për të lehtësuar ngarkesën dhe për ta zhvendosur përsëri.”
McCandless vuri në dukje se, “nëse bllokimi zgjat për më shumë se disa ditë, kjo mund të ndikojë në çmimet”. Projekti44 aktualisht po ndjek 34 anije të tjera kontejnerësh, që mbartin rreth 380,000 kontejnerë me mallra jo-pjesa më e madhe, të cilat ose janë mbërthyer tashmë në kanal ose po i afrohen asaj.
Ndërkohë, firma që punon për të zhvendosur anijen me kontejner paralajmëroi të enjten se “mund të duhen javë” për të liruar anijen, duke e krahasuar atë me përpjekjen për të hequr “një balenë të stërmadhe të plazhit”.
Kanali i Suezit është një nga rrugët më të ngarkuara tregtare në botë dhe lidh Evropën, Azinë dhe Afrikën. Mesatarisht 50 anije udhëtojnë nëpër të çdo ditë, duke transportuar rreth tre milion tonë ngarkesa, kryesisht mallra me shumicë si LNG, vaj dhe kontejnerë. Çdo vit, gati 20,000 anije udhëtojnë përmes rrugës ujore artificiale 200 km, duke zënë rreth 12% të tregtisë botërore për nga vëllimi. Afër tre milion fuçi bruto në ditë, rreth 10% e tregtisë totale të naftës në det, kalojnë përmes kanalit në baza ditore.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga RT