MENU
klinika

Nga Financial Times/ Brexit dhe tensionet SHBA-Kinë, armiq të tregtisë

Pandemia dhe një zinxhir i dobët furnizimi

24.03.2021 - 09:40

Nga mungesat e çipave që mbyllin impiantet e makinave për javë të tëra në vonesat e transportit dhe kostot fluturuese, pandemia hedhur dritë mbi mungesën globale të zinxhirit të furnizimit.

Jo të gjitha problemet e zinxhirit të furnizimit do të vonojnë. Merrni transportin, ku kostot e ngarkesave përgjatë rrugëve më të ngarkuara në botë janë rritur për shkak të bllokimeve dhe mungesës së kontejnerëve prej çeliku prej 40 metrash që mbajnë pjesën më të madhe të eksporteve në botë.

Këto presione të kostos pritet të shpërndahen ndërsa vaksinimet dhe rihapjet nxisin një ndryshim në sjelljen e SHBA dhe Evropës: nga shpenzimet për produktet e konsumit të Azisë Lindore në shpenzimet për shërbimet. Ndërsa çmimet e transportit të kontejnerëve pritet të qëndrojnë më të larta se para krizës, ato nuk kanë gjasa të qëndrojnë në nivelet e tyre aktuale. Tani kushton rreth 4,000 dollarë për një kontejner midis Azisë Lindore dhe bregut perëndimor të SHBA, nga 1,500 dollarë në fillim të vitit 2020.

Por probleme të tjera në zinxhirin e furnizimit global duhet të zgjidhen. Mungesa e çipave kompjuterikë, të përdorur në automobilat modernë për çdo gjë, nga frenat te sediljet, është shembulli i fundit i rrezikut të mbështetjes në prodhimin “vetëm në kohë”. Prodhuesit u kapën në një mënyrë të ngjashme pas cunamit japonez të vitit 2011. Ekziston një rast i qartë për ndërtimin e inventarëve në disa komponentë thelbësorë.

Mungesa e çipit ka nxjerrë në pah gjithashtu një problem para-ekzistues me të cilin përballen prodhuesit: rreziku gjeopolitik. Nacionalizmi i vaksinave, Brexit dhe tensionet SHBA-Kinë të gjitha pasqyrojnë një mjedis politik që është bërë më armiqësor ndaj tregtisë globale.

Një arsye pse mungesa e çipave ka qenë kaq e rëndë për prodhuesit amerikanë të automobilave është se tensionet SHBA-Kineze kanë bërë që kompanitë amerikane të zhvendosen nga furnizuesit në Kinë kontinentale në TSMC të Tajvanit. Kjo prirje nuk do të zhduket pas largimit të Donald Trump nga Shtëpia e Bardhë. Në të vërtetë, ajo mund të intensifikohet, me presidentin e ri të SHBA Joe Biden që synon të ndërtojë zinxhirë furnizimi që mbështeten më pak në Kinë për patate të skuqura dhe produkte të tjera të rëndësishme strategjike.

Një përgjigje ndaj rrezikut gjeopolitik dhe dobësive të ekspozuara nga pandemia ka qenë të bësh presion për sjelljen e prodhimit në shtëpi, me ligjvënësit si në SHBA dhe në Gjermani që rrisin mundësinë e rishitjes.

Sidoqoftë, shumë ekonomistë besojnë se lëvizja e prodhimit të çipave më afër shtëpisë ka pak kuptim. “Prodhuesit e automjeteve duhet të kenë një strategji alternative, por shkalla dhe sofistikimi që ju nevojiten për të bërë patate të skuqura – të cilat nuk janë diferencë shumë të lartë – është shumë e lartë”, thotë Joanna Konings, ekonomiste e vjetër në ING Bank. “Evropa dhe SHBA janë kaq larg Azisë në këtë pikë”.

Për të mbrojtur rrezikun e zinxhirit të furnizimit, prodhuesit kryesorë gjithashtu po marrin burime nga më shumë furnizues. “Kompanitë e teknologjisë janë diversifikuar nga Kina shpesh në favor të tregjeve të Azisë Jug-Lindore si Vietnami dhe Indonezia”, ​​thotë Ebru Pakcan, shefi global i biznesit të tregtisë në Citi, një bankë amerikane.

“Në disa raste, ku kompanitë kanë mirëmbajtur furnizues të bazuar në Kinë, ato po përdoren për t’i shërbyer vetë Kinës, e cila është një treg i madh më vete, me vende të tjera që shërbejnë në tregjet ndërkombëtare,” shpjegon ajo. Evropa Qendrore dhe Lindore do të përfitojnë ndërsa kompanitë me seli në Evropë kërkojnë të prodhojnë më pranë klientëve të tyre, ashtu si edhe Meksika, për ato kompani me bazë në Amerikë, shton Pakcan.

Prodhuesit gjithashtu do të duhet të kryejnë më shumë kujdes për furnizuesit e tyre. Si pjesë e një shtytjeje më të përgjithshme në arenat financiare dhe të biznesit për të marrë parasysh përgjegjësitë mjedisore, sociale dhe qeverisëse (ESG), qeveritë janë më këmbëngulëse që furnitorët e huaj të përmbushin standardet e pranueshme.

Kabineti gjerman këtë muaj miratoi një ligj që u kërkon kompanive gjermane të mbrojnë të drejtat e njeriut dhe rregullat mjedisore përgjatë zinxhirëve të tyre globalë të furnizimit.

BE është gjithashtu e vendosur të shndërrojë kompanitë shumëkombëshe në zbatues të të drejtave të punës. “Ne do të shohim gjithnjë e më shumë detyrime me kalimin e kohës”, thotë Anahita Thoms, partnere në firmën ligjore Baker McKenzie. Ndërsa kjo mund të krijojë disavantazhe konkurruese në fillim, Thoms beson se do të rezultojë në ato kompani që investojnë në qëndrueshmëri duke u bërë më elastike dhe duke siguruar furnizuesit më etikë në fillim.

Sidoqoftë, përmbushja e standardeve të kujdesit të duhur dhe diversifikimi i zinxhirëve të furnizimit do të rrisë çmimet në periudhën afatshkurtër, siç do të bënte edhe një rikthim në tregjet me më shumë punë dhe kosto prodhimi, nëse fjalët e politikanëve plotësohen me veprime.

Kostot e konsumit të rriten

Një nevojë për të rregulluar për të menaxhuar goditje të tilla si pandemitë dhe presionet gjeopolitike mund të thotë që tregtia globale pushon së qeni forca deflacioniste që ka qenë në dekadat e fundit. Fitimet e efikasitetit nga teknologjia dhe logjistika, së bashku me fuqinë punëtore të lirë (kryesisht aziatike), kishin ndihmuar në mbajtjen e kapakut të kostove të qëndrueshme të konsumit. Por kjo tani po ndryshon.

“Strategjitë industriale të SHBA, Kinës dhe BE do ta bëjnë jetën më të vështirë për eksportuesit,” thotë Konings. “Është një botë më e shpejtë në të cilën po jetojmë.” Para Covid, tensionet kishin çuar në më shumë tarifa dhe gjatë pandemisë subvencionet për industritë vendase kanë favorizuar prodhuesit vendas, shton ajo.

“Ne duhet të presim të shohim nivele më të ulëta të difuzionit teknologjik dhe produktivitetit ndërsa bota mbyllet. Këto dinamika do të jenë inflacioniste.”

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Nga BBC: Paralajmërimi nga grupet e biznesit

Brexit do të rrisë kostot e zinxhirit të furnizimit me ushqim

Shkak përçarja e zinxhirit të furnizimit, shiu dhe viruset

Bota është nën kërcënimin e një krize ushqimore

Kërcënimi ekstrem nga pasojat e koronës

DW: BE ndodhet para provës më të madhe