MENU
klinika

Financial Times/ Si mund t’i ndihmojnë kombet borxhlinj?

FMN përgatitet të forcojë financat e vendeve në zhvillim

05.04.2021 - 09:24

Dëmi ekonomik nga koronavirusi ka rënë më rëndë në vendet në zhvillim, ku kostot e kujdesit shëndetësor dhe rëniet historike të prodhimit kanë përkeqësuar ngarkesat tashmë të mëdha të borxhit.

Javën e kaluar FMN dhe KB të dy paralajmëruan se bota duhet të përgatitet për një krizë borxhi në treg në zhvillim ndërsa ekonomia globale del nga pandemia dhe normat e interesit rriten, duke tërhequr kapitalin nga vendet e prekshme.

Institucionet kryesore multilaterale përfshirë FMN dhe grupin e G20 të ekonomive të mëdha tashmë kanë filluar përpjekjet për lehtësimin e borxhit dhe këtë javë një propozim më i madh mendohet se është afër përfundimit.

G20 dhe komiteti ndërkombëtar monetar dhe financiar i FMN pritet të nënshkruajnë një plan për të lëshuar 650 miliard dollarë të të drejtave të reja tërheqëse speciale të FMN (SDR), një instrument financiar që do të rriste bilancet e ekonomive në zhvillim.

Çfarë është SDR?
SDR është njësia e llogarisë e FMN-së. Vlera e tij rregullohet çdo ditë bazuar në kurset e këmbimit të pesë monedhave globale, dollari amerikan, euro, renminbi kinez, kile dhe jen japonez dhe është ekuivalente me rreth 1.42 dollarë.

Ajo u krijua në 1969 për të plotësuar pasuritë e tjera rezervë të vendeve të tilla si këmbimi i huaj dhe ari.

Kur një vend bashkohet me FMN, dhe nganjëherë në raste të tjera, ai merr një sasi SDR, kryesisht në proporcion me madhësinë e tij ekonomike relativisht, por anuar në favor të vendeve të vogla. Kjo kuotë përcakton kontributin e saj në bazën e kapitalit të FMN-së dhe sasinë e ndihmës që mund të marrë. Të gjithë 190 vendet anëtare regjistrohen në bazën e kapitalit të FMN-së.

Pse të lëshojmë SDR tani?
Hera e fundit që FMN lëshoi ​​më shumë SDR ishte në 2009 gjatë krizës globale financiare, kur krijoi 161.2 miliard SDR, me vlerë rreth 250 miliard dollarë në atë kohë, e cila u pa si një hap i rëndësishëm në stabilizimin e ekonomisë globale.

Kjo sepse SDR-të mund të blihen dhe shiten për para në bazë të marrëveshjeve vullnetare midis vendeve të cilat mbikëqyren nga FMN. Nëse një vend shet SDR, ai paguan interes për diferencën midis zotërimit dhe alokimit të tij. Nëse i blen, fiton interes me të njëjtën diferencë.

Pra, nëse një vend merr SDR të reja, ai mund t’i shesë ato për para me një kosto, ose mund t’i përdorë ato për të forcuar rezervat e tij pa ndonjë kosto, duke liruar aktive të tjera rezervë, të tilla si para, për t’u përdorur diku tjetër.

Prandaj SDR veprojnë si një mjet për rregullimin e likuiditetit global dhe u mundësojnë vendeve që duhet të mbledhin fonde për ta bërë këtë nga kombet në një pozitë më të mirë financiare.

Avokatët thonë se SDR shpejt do të merrte para në vendet që kanë më shumë nevojë, pa shtuar borxhet e tyre,

Si i krijon FMN SDR-të e reja?
Një alokim i SDR-së është i ngjashëm me krijimin e parave të bankës qendrore në atë që FMN-ja mund të krijojë vlerë në një goditje të një stilolapsi.

Sidoqoftë, vendimi kërkon një vallëzim delikat gjeopolitik: FMN duhet të marrë miratimin e 85 përqind nga bordi i tij i guvernatorëve, i cili përfaqëson të gjithë 190 anëtarët.

Veçanërisht SHBA mund të bllokojë propozimin sepse mban 16.5 përqind të votave. Ajo e bëri këtë vitin e kaluar nën presidentin e atëhershëm Donald Trump, duke argumentuar se shumica e përfitimeve të çdo lëshimi të ri SDR do të shkonin për vendet e pasura. Disa analistë pohuan se arsyeja e vërtetë ishte se Uashingtoni nuk donte të rriste financat e Kinës dhe Iranit.

Megjithatë, administrata e Presidentit Joe Biden që atëherë ka përmbysur veton e Trump dhe grupi i kombeve të pasura G7 ka dhënë mbështetjen e saj, duke e bërë shumë të mundshme që propozimi tani të shkojë përpara.

A do të jenë të mjaftueshme 650 miliardë dollarë?
Jo në këndvështrimin e disa ekonomistëve dhe organizatave. Për shembull, agjencitë e KB kanë kërkuar $ 2tn ose më shumë.

FMN thotë se 650 miliardë dollarë janë të drejtë dhe, ndoshta më e rëndësishmja, është më së shumti për të cilën qeveria amerikane mund të pajtohet pa pasur nevojë për miratimin e kongresit.

A ka ndonjë mënyrë që vendet me borxhe të përfitojnë më shumë?
Vendet që marrin SDR nuk janë të detyruara t’i përdorin ato; Vendet e pasura nuk kanë gjasa të shndërrojnë SDR-të e tyre në para në dorë së shpejti.

Kështu që ato mund të rrisin ndikimin e emetimit duke dhuruar ose huazuar SDR-të e tyre në vendet që kanë nevojë për likuiditet. Gjashtë e kanë bërë këtë në vitin e kaluar, duke siguruar 9.6 miliardë dollarë nga 16.9 miliardë dollarë të mbledhur për të mbështetur huazimin me interes zero për vendet e varfra përmes një iniciative të veçantë të FMN-së.

FMN po shqyrton mekanizmat e tjerë për të kanalizuar fonde shtesë në vendet e prekshme me të ardhura të mesme, por përparimi pritet të jetë i ngadaltë.

A ka rreziqe për sistemin financiar global?
Shitjet e SDR-ve nga qarqet në zhvillim do të jenë në dhjetëra miliarda dollarë. Krahasuar me trilionat e shumtë tashmë të derdhur në sistemin financiar global nga bankat qendrore të ekonomive të përparuara, shkalla e propozuar nuk është aq e madhe sa të ketë efekte destabilizuese, thonë ekonomistët.

Kur do të ndodhë alokimi i ri?
G20 dhe komiteti ndërkombëtar monetar dhe financiar i FMN-së, i cili këshillon bordin, pritet të japin propozimin për dremitje gjatë takimeve pranverore të Bankës Botërore dhe FMN këtë javë.

Bordi i FMN-së tashmë ka mbajtur një takim jozyrtar mbi këtë temë dhe disa njerëz të përfshirë në proces presin që miratimi përfundimtar të vijë në gusht. Kjo do të thoshte që vendet anëtare të FMN-së do të merrnin SDR-të e reja ose më vonë në gusht ose në shtator.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Bloomberg: Ku do të përqëndrohet vëmendja e FMN dhe BB?

Gardianët e ekonomisë do vlerësojnë dëmin e Covid