MENU
klinika

Nga Financial Times/ Përgjigje të reja për pyetjen kineze që ndryshon gjithnjë

BE po shtrin shtrembërimet tregtare të Kinës në gjithë botën

10.05.2021 - 14:54

Ka qenë një zhurmë e akorduar mirë, e dëgjuar rreth Brukselit gjatë viteve të fundit, si një motor me performancë të lartë që funksionon me shpejtësi. Është truri ligjor i Komisionit Evropian që harton mjete të reja “autonome” (të njëanshme) për t’iu kundërvënë asaj që BE i konsideron si shtrembërime të padrejta të tregtisë dhe investimeve të prodhuara nga kapitalizmi i shtetit kinez. (Ata nuk thonë Kina, por kjo është ajo që ata do të thonë.)

Nëse e mbështesni filozofinë themelore të fushatës, tregtarët e lirë janë skeptikë për këtë, procesi është mbresëlënës për t’u parë. Sinqerisht, ne nuk do të dëshironim avokatët e drejtorive të tregtisë dhe konkurrencës pas nesh. Kontributi i fundit u rrotullua nga hangari javën e kaluar, në formën e një instrumenti subvencionesh që do të përdoret kundër kompanive të huaja të mbështetura nga shteti që veprojnë në BE.

Duke supozuar se ajo miratohet, dhe varësisht nga mënyra se si përdoret, është një punë e madhe, duke sjellë mjete konkurrence në tregtinë ndërkombëtare. Në thelb, ajo zgjeron shtrirjen e regjimit të ndihmës shtetërore të BE-së jashtë vendit ku dhuratat e huaja shtrembërojnë tregun evropian. Mund të zbatohet për konkurrencën e tregut, bashkimet dhe blerjet, dhe prokurimet publike.

Mjeti kundër subvencionimit është i fundit në listën e mëposhtme të iniciativave jo-miqësore ndaj Kinës të zbatuara ose propozuara nga BE gjatë pesë apo më shumë viteve të fundit. Nëse mbani shënime: mprehja e instrumenteve të mbrojtjes tregtare (detyrimet anti-dumping dhe anti-subvencione); lejimi i përdorimit të këtyre detyrimeve kundër kompanive të subvencionuara nga qeveria kineze por që eksportojnë nga një vend tjetër; shtrëngimi i shqyrtimit të investimeve të huaja direkte përbrenda (IHD) për arsye të sigurisë kombëtare; zhvillimi i një mjeti anti-detyrimi (që synon më shumë administratën e Donald Trump, për të qenë i drejtë) për t’u përdorur kundër qeverive të huaja që veprojnë në mënyrë të paligjshme; prodhimin e një kutie mjetesh për vendet anëtare për të menaxhuar subjektet me rrezik (Huawei) nga rrjetet 5G; ndalimin e importeve të bëra me punë të detyruar; dhe duke kërkuar që kompanitë evropiane të ushtrojnë “kujdes të duhur” në eliminimin e abuzimeve të punës dhe mjedisit nga zinxhirët e tyre të furnizimit. Një goxha listë.

Duhet admiruar qëndrueshmëria dhe zgjuarsia e komisionit, duke gjetur mënyra për të trajtuar një shtrembërim të pretenduar. Ju gjithashtu do të mendonit se, çfarë me Kinën dhe BE-në duke u bërë gjithnjë e më shumë partnerë tregtarë, qëndrimi i Brukselit do të trondit disi Pekinin. Por është e vështirë të konkludosh se mjetet e BE-së, së bashku me një bandë veprimesh të ngjashme nga SHBA dhe vendet e tjera, e kanë shtyrë modelin e rritjes kineze drejt një ekonomie tregu. Në fakt, Presidenti Xi Jinping po shkon në rrugën tjetër, me një strategji të rritjes “me qarkullim të dyfishtë”, një nga qëllimet e së cilës është përdorimi i ndërhyrjes së rëndë të qeverisë për të ndërtuar kapacitete të teknologjisë së lartë në Kinë në një treg të izoluar të brendshëm.

Disa shpjegime janë institucionale. Aftësia për të përdorur detyrimet anti-dumping dhe anti-subvencionim kundër kompanive kineze me bazë në vendet e treta është provuar vetëm disa herë (pëlhura e fibrave të qelqit dhe përforcimet nga Egjipti dhe çeliku nga Indonezia dhe India) dhe vetëm pjesërisht ka pasur sukses. Avokatët antidumping ankohen se komisioni e bën shumë të vështirë për të sjellë çështje të reja.

Disa janë praktike. Instrumenti i subvencionit do të përfshijë hetime komplekse, duke u përpjekur të zbatojnë disiplinat ekzistuese të ndihmës shtetërore të BE-së në mënyrat e panumërta të paqartë që Kina u shpërndan para kompanive të saj. Pragjet për veprim gjithashtu duhet të vendosen mjaft të larta për të mos penguar investimet dashamirëse, veçanërisht pasi që një biznes i huaj që përpiqet të blejë një kompani në BE mund të duhet të paraqesë njoftime të veçanta kombëtare të IHD-ve.

Por një nga çështjet më të vështira është se krijimi i instrumenteve zakonisht mbetet prapa evolucionit të tregtisë kineze dhe modelit të rritjes për disa vjet. Ndërsa mjetet e mbrojtjes tregtare të Evropës po forcoheshin kundër eksporteve nga Kina, Pekini në vend të kësaj po ndërtonte kapacitete industriale jashtë përmes Nismës së Rripave dhe Rrugëve. Pastaj, ashtu si BE filloi të zbatonte ato detyra ndaj kompanive kineze jashtë Kinës, Pekini po rimendonte Iniciativën e Rripave dhe Rrugëve dhe zvogëlonte ekspozimin e saj të huaj. Mjeti i subvencionit arrin disa vjet pasi IHD-të kineze në BE filluan të binin dhe shumë qeveri evropiane u zhgënjyen me Kinën. Me shumë bindje mund të argumentoni që BE tani ka nevojë për më shumë IHD kineze.

Siç tregon Marrëveshja Gjithëpërfshirëse BE-Kinë për Investimet, Kina është më pak e interesuar në marrjen e hyrjes në treg në BE sesa sigurimin e investimeve të brendshme evropiane në sektorë intensivë të pronës intelektuale siç janë automjetet elektrike, dhe ne mund të mendojmë se për çfarë. Marrëveshja ka dispozita për të parandaluar transferimin e detyruar të teknologjisë dhe BE ka sjellë çështje mbi çështjen në OBT, por fitimi i çështjeve të zgjidhjes së mosmarrëveshjeve sesa përdorimi i një mjeti të njëanshëm është një biznes i ngadaltë dhe i pasigurt.

Kjo nuk është një këshillë e dëshpërimit: ka ende shumë eksporte dhe investime kineze në BE që mund të rregullohen, duke supozuar se kjo është një ide e mirë. Por kritikat e BE-së për fazën e fundit të zhvillimit kinez, duke dominuar tregjet e përparuara përmes mbështetjes së madhe të qeverisë dhe armatimit të tregtisë për qëllime gjeopolitike, do të jenë edhe më të vështira për t’u adresuar se ato të mëparshmet. Dhe kjo është para se të arrijmë në çështjen e të drejtave të njeriut.

Ujëra të trazuar
Kjo ka të bëjë me një pamje sa më të madhe të tregtisë globale sa mund të merrni. Të dhënat, nga Byroja CPB Hollandeze për Analizën e Politikave Ekonomike, ndjekin rrjedhat e tregtisë gjatë dhjetë viteve të fundit dhe tregojnë dy gjëra.

Së pari, lajmi i mirë (për ju që jeni tifozë të globalizimit të paktën). Rimëkëmbja nga muajt e parë të pandemisë ka qenë e jashtëzakonshme, me flukse tani në shenjën e tyre para-Covid.

Ndërsa mungesat e çipave gjysmëpërçues dhe kostot e larta të transportit shpesh bëjnë tituj kryesorë, prodhimit global dhe logjistikës duhet t’u jepet një kredi e tmerrshme për të siguruar që reagimi i parë gjatë tre tremujorëve të fundit të ketë qenë kaq i fortë.

Lajmi i keq është se tensionet më të gjëra gjeopolitike po ndikonin qartë në flukset në prag të pandemisë. Ne nuk shohim që ato tensione të shpërndahen shpejt, kështu që prisni që rritja të belbëzojë edhe nëse arrijmë ta marrim nën kontroll Covid. /Claire Jones

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Komisionari për Zgjerimin i Bashkimit Evropian, Varhelyi

“BE-ja nuk po bën garë me ndihmat për Ballkanin”