MENU
klinika

Premtimet dhe pritshmëritë

Si do jetë e ardhmja e Evropës?

12.05.2021 - 08:07

Duke pasur parasysh pikëpamjet e ndryshme, interesat dhe perceptimet e rrezikut midis njëzet e shtatë vendeve të BE-së, risitë ekstreme që do të prezantohen nga Konferenca për të Ardhmen e Evropës duken të pamundura, shkruan Michel Leigh.

Michael Leigh është drejtori akademik i Politikës Publike Evropiane në Shkollën e Studimeve të Avancuara Ndërkombëtare të Universitetit Johns Hopkins në Bolonjë dhe një anëtar i vjetër në Bruegel në Bruksel.

Kjo Konferencë, e cila u hap më 9 maj, u propozua fillimisht nga Franca dhe Gjermania për t’u përshtatur me zgjedhjet e tyre të ardhshme. Ajo u shty me dymbëdhjetë muaj për shkak të pandemisë dhe tani është përmbledhur në një vit në vend të dy. Rezultati i saj ka për qëllim të përkojë ofertën e rizgjedhjes së Presidentit Emmanuel Macron në Prill 2022.

Deri më tani, mbulimi mediatik është ndarë midis paralajmërimeve të grackave dhe sugjerimeve të ndryshme.

Institucionet e BE-së, të përsëritura nga lobet federale dhe OJQ-të, po e paraqesin atë si një shans një herë në një kohë për të çuar përpara projektin evropian duke e sjellë në rritje. Kjo do të transmetojë pikëpamjet e qytetarëve evropianë tek vendimmarrësit në Bruksel dhe kryeqytetet kombëtare. Askush nuk e di se si këto pikëpamje mund të kthehen në propozime konkrete.

Shënimi i konceptit të Konferencës është një deklaratë e përbashkët, e negociuar nga institucionet kryesore të BE-së, e cila është e mbushur me terma si “rezistencë”, “tranzicioni i gjelbër dhe dixhital” dhe “proporcionaliteti”.

Përdorimi i Euro-zhargonit errëson sfidat e rëndësishme themelore. Ai thekson largësinë e BE-së nga qytetarët, aspiratat e të cilëve pretendon të mishërojnë.

Një “strukturë e qeverisjes” e lartë që përfaqëson një mori interesash politike dhe institucionale do të filtrojë idetë që burojnë nga një rrjet kompleks i “paneleve të qytetarëve” dhe një “platformë dixhitale shumëgjuhëshe”. Kur Konferenca mbaron në pranverë 2022, udhëheqësit kombëtarë do të vendosin nëse konkluzionet e saj kërkojnë ndryshime të politikës ose traktatit.

Duke pasur parasysh pikëpamjet e ndryshme, interesat dhe perceptimet e rrezikut midis njëzet e vendeve të BE-së, inovacionet e gjera duken të pamundura.

Gracka kryesore është që COVID-19 vazhdon të përhapet në të gjithë kontinentin ndërsa Konferenca fillon. Perceptimet ende mbizotërohen nga ritmi i ngadaltë i përdorimit të vaksinave dhe fondit të rimëkëmbjes së BE, efekti makroekonomik i të cilit zbehet në krahasim me iniciativat e ndërmarra në Shtetet e Bashkuara.

Miliona evropianë po përballen me një ekzistencë të pasigurt dhe kompanitë në të gjithë kontinentin kërcënohen me mbyllje, kështu që do të ketë pak entuziazëm për çdo ekstravagancë evropiane që nuk sjell përfitime të prekshme. Kjo mund t’i japë një kthesë të re fatit të populistëve euroskeptikë në zgjedhjet e ardhshme.

Gjithashtu i hapur për pikëpyetje është karakteri përfaqësues i Konferencës. A mund të konsiderohen segmente më të zhurmshme dhe të organizuara më mirë të mendimit që kërkojnë vëmendje me të vërtetë përfaqësuese?

Si do të pranohen idetë nga aktivistët nga batalionet e mëdha të BE-së? Rekordi i BE-së për të vepruar në bazë të iniciativave popullore siç lejohet nga Traktati i Lisbonës nuk është inkurajues.

A mundet që Konferenca të trajtojë të ardhmen e “Evropës”, ndryshe nga BE, kur pjesëmarrja është e kufizuar në njëzet e shtatë vendet anëtare? Kjo është një BE që ka premtuar anëtarësim në vendet e Ballkanit, cenueshmëria e të cilave është tërheqja e ndërhyrjes nga Kina, Rusia dhe fuqitë e tjera të jashtme.

Edhe vendet e Zonës Ekonomike Evropiane – Islanda, Lihtenshtajni dhe Norvegjia – kanë më shumë se një interes kalimtar për të ardhmen e Evropës. Kryeministri britanik pretendon se vendi i tij është larguar nga BE por jo nga Evropa. Një Bashkim gjeopolitik me siguri do të bënte më shumë që pikëpamjet e këtyre vendeve të merreshin parasysh.

Temat e përcaktuara në deklaratën e përbashkët paralelisht me përparësitë e Komisionit aktual Evropian. Për të qenë të sigurt, anëtarët e publikut janë të lirë të ngrenë çështje të tjera. Megjithatë, krijimi i një axhende të heshtur paraprakisht duket në kundërshtim me demokracinë pjesëmarrëse dhe diskutuese.

Një sondazh informal i vëzhguesve të BE-së i kryer për këtë artikull identifikoi një përzierje të temave të mundshme të konferencës. Këto kaluan nga shëndeti publik te korrupsioni dhe krimi i organizuar, sistemet e elektrizuara rrugore dhe një partneritet i ri trans-Atlantik.

Disa të anketuar sugjeruan shoqëritë demografike dhe të plakjes, diskriminimin dhe pabarazinë, bujqësinë e qëndrueshme, ndryshimin e klimës, migracionin, konkurrencën globale, inteligjencën artificiale, shkencën, kërkimin dhe inovacionin si dhe gjelbërimin e tregtisë dhe investimeve.

Të tjerët vendosën për vendin e Evropës në botë, sigurinë dhe mbrojtjen. Nxitja e demokracisë është një temë popullore, shpesh nën eufemizmin e shtetit ligjor. Një i anketuar argumentoi se bashkimi fiskal duhet të jetë në zemër të konferencës.

Kjo larmi temash pasqyron paqartësinë e qëllimeve të Konferencës. Kur gjithçka është përparësi, atëherë asgjë nuk është përparësi. Deklarata më e afërt për të deklaruar një qëllim të përgjithshëm është: “Bashkimi Evropian duhet të tregojë se mund të japë përgjigje për shqetësimet dhe ambiciet e qytetarëve.”

Qëllimi atëherë është të sigurojmë një ndjenjë më të lartë vlerësimi të BE nga ana e popullsisë së saj duke demonstruar aftësinë për t’iu përgjigjur shpresave dhe frikës së saj. Ky është një urdhër i gjatë për një trup të përhapur duke diskutuar mes efekteve të zgjatura të pandemisë dhe recesionit.

Nëse Konferenca do të rimëkëmbet nga fillimi i saj lëkundës dhe të ketë një ndikim pozitiv në opinionin publik, ajo duhet të zvogëlojë ambicien e saj dhe të përqendrohet në disa fusha për të cilat njerëzit interesohen më shumë. Sot këto janë kryesisht shëndetësi dhe punë. Hartësimi i përgjigjeve të hollësishme të politikave ndaj sfidave globale është një detyrë për vendimmarrësit që është përshtatur keq në një konferencë publike me shumë shtresa.

Nxitësit e Konferencës duhet të shmangin pyetjet abuzive procedurale dhe në vend të kësaj të përqendrohen në rezultate të prekshme. Ata duhet të sigurojnë që konkluzionet e Konferencës të bëjnë të qartë në gjuhë të zakonshme sesi BE mund të adresojë të paktën disa nga shqetësimet më të ngutshme të Evropianëve.

 

Përkthyer dhe përshtatur nga Foreign Affairs F.H, Konica.al

 

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Nga Project Syndicate

Çfarë duhet të bëjë Evropa?


"I gatshëm të ndalojë ofensivën e tij ushtarake në Gaza nëse..."

Netanyahu zbardh kushtet e Izraelit

Ja pse lëvizja e Moskës ka “tërbuar” Uashingtonin

Trupat ruse hyjnë në bazën e ushtrisë amerikane në Niger

Izraeli nuk heq dorë nga pushtimi i Rafahut

Pse sulmet e Tel Avivit mund të shkaktojnë një masakër?