MENU
klinika

G7 ka të drejtë të shqetësohet për kushtet e kreditit kinez

18.06.2021 - 09:45

Shkrimtari është një koleg i vjetër në Shkollën Harvard Kennedy

Duke njoftuar një strukturë të propozuar huazimi për të rivalizuar Nismën e Rripave dhe Rrugëve të Kinës, udhëheqësit e G7 që u takuan në Cornwall fundjavën e kaluar dërguan një mesazh të qartë: ata janë të shqetësuar për rritjen e ndikimit gjeoekonomik të Kinës si kreditori më i madh zyrtar në botë. Ka arsye për shqetësim.

Bota e huazimit të borxhit sovran është Perëndimi i egër. Ekziston pak zbatueshmëri e kontratave të borxhit sovran (nuk është e lehtë të kapësh pasuritë e një vendi), kushtet e kontratave ndryshojnë shumë midis kreditorëve dhe nuk ka asnjë procedurë falimentimi për vendet. Shqetësimi për Kinën si një huadhënës nuk është se po thyen standardet ndërkombëtare, sepse nuk ka shumë prej tyre. Shqetësimi është se huatë kineze do t’i lënë huamarrësit më keq dhe subjekt i presionit politik nga Kina.

Një studim nga kryekonomisti i Bankës Botërore Carmen Reinhart dhe të tjerët zbuluan se që nga viti 2019, 50 vendet me borxh ndaj Kinës i detyroheshin Pekinit afër 40 për qind të totalit të borxhit të tyre të jashtëm të raportuar. Kina do të argumentonte se po plotëson një boshllëk në treg, duke marrë hua të rrezikshme, në mënyrë që vendet e varfëra të mund të financojnë zhvillimin e tyre, siç bëri. Do të nënvizonte gjithashtu se ai vullnetarisht regjistroi në Nismën e Pezullimit të Shërbimit të Borxhit G20 (DSSI) dhe Kuadrin e Përbashkët për borxhin në 2020.

DSSI lejon 73 vendet më të varfra të botës të pezullojnë ripagimet e borxhit deri në fund të këtij viti. Kuadri i Përbashkët zbatohet për të njëjtat vende dhe lejon një debitor të kërkojë një ristrukturim të borxhit nëse është në një program huazimi të FMN dhe nxjerr të njëjtat kushte ristrukturimi nga të gjithë kreditorët. Kjo është krijuar për të shmangur një problem të veprimit kolektiv, ku disa kreditorë mbajnë gjatë sepse janë të shqetësuar se debitori do të përdorë kursimet në huatë e tyre për të shlyer kreditorët e tjerë.

Kritikët argumentojnë se pjesëmarrja e Kinës është realpolitik. Kur Kina ishte një huadhënës i sapolindur në vitet 2000, ajo mund të ngarkohej falas në një ristrukturim të borxhit dhe shpresonte të shmangte marrjen e një rekord të madh vetë. Tani që është huamarrësi më i madh zyrtar, Kina dëshiron krahasueshmërinë e trajtimit në mënyrë që të ndajë humbjet sa më shumë që të jetë e mundur.

Karakteristikat e kredive dypalëshe të Kinës sugjerojnë gjithashtu se nuk po ndryshon duke marrë pjesë në DSSI dhe kornizën e përbashkët. Dy banka zhvillimi në pronësi të shtetit mbikëqyrin shumicën e huazimit BRI. Ato janë njësi publike, që veprojnë më shumë si organizata shumëpalëshe, të cilat në fund të fundit i përgjigjen Këshillit të Shtetit në Pekin dhe nuk mund të pranojnë humbje për një periudhë kohe. Bazuar në një studim të 100 kredive dypalëshe nga subjektet kineze, të gjitha kontratat që nga viti 2015 kanë përfshirë një klauzolë konfidencialiteti që u bën të pamundur kreditorëve të tjerë, investitorëve, bankave ose tatimpaguesve të përcaktojnë pozicionin financiar të vendit.

Pothuajse një e treta e kontratave bilaterale të huadhënësve në pronësi të shtetit kinez gjithashtu kërkojnë nga debitori që të mbajë një llogari ruajtjeje që të përdoret si siguri për ripagimin e borxhit. Llogaritë financohen nga të ardhurat e qeverisë ose nga paratë e gjeneruara nga projekti i financuar nga kredia. Kjo do të thotë që një fluks i konsiderueshëm i të ardhurave mund të kontrollohet nga një huadhënës i huaj.

Mbi 90 përqind e kontratave bilaterale kineze përfshijnë klauzola që lejojnë njësinë shtetërore të ndërpresë kontratën dhe të kërkojë ripagimin nëse vendi debitor zbaton një ndryshim të rëndësishëm ligjor ose politik. Të gjitha kontratat me bankat e politikës kineze përfshijnë klauzola të paracaktuara, duke lejuar kreditorin të kërkojë shlyerje të menjëhershme nëse huamarrësi nuk paguan hua të tjerë. Këto klauzola lejojnë që kreditori të ndikojë në politikën e jashtme ose të brendshme të huamarrësit, duke i lidhur duart në rast të shqetësimit të borxhit.

Deri më tani, kemi pak të dhëna për të na udhëzuar se si të mendojmë për Kinën si një kreditor kur një huamarrës shkon në ankth. Vetëm komiteti i kreditorëve të Çadit ka pasur një numër takimesh nën Kornizën e Përbashkët për të fituar siguri nga kreditorët zyrtarë se ata do të ristrukturojnë borxhin. Meqenëse bankat e politikës kineze i përgjigjen Këshillit të Shtetit, ata janë tepër të kujdesshëm për të vendosur pikat e tyre përpara se të japin garanci të tilla. Mund të mos ketë qëllime të këqija në ritmin e ngadaltë të negociatave, por sa më shumë që një debitor pret ndihmën, aq më shumë ndihmë do të duhet.

Në përgjithësi, nuk ka pasur më shumë shqetësime borxhi gjatë 20 viteve të fundit, ndërsa huadhënia e Kinës u rrit. Por kjo gjithashtu përkoi me një periudhë të politikës monetare jashtëzakonisht të lehtë dhe likuiditetit të bollshëm. As ka shumë prova që Kina ka ushtruar presion politik në lidhje me huatë. Por në një botë të re ku Kina shihet si një konkurrencë strategjike dhe për sa kohë që praktikat e saj të huazimit janë të errëta dhe huamarrësit mund t’i nënshtrohen ndikimit politik të Pekinit, udhëheqësit e G7 kanë arsye të shqetësohen.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN



Qeveria e pranon: Duhet disiplinim! (DEBATET)

Nëndeklarimi i pagave po rrezikon pensionet!

Projekti më i financuar në vitin 2023

Sa ka kushtuar tuneli i Llogarasë?