Blerësit aziatikë po fitojnë një luftë për gazin natyror amerikan, duke nënçmuar shpresat në Evropë se eksportet amerikane do të jenë një zgjidhje e shpejtë për krizën e furnizimit me karburant të kontinentit, por duke sjellë një fitim të papritur për tregtarët në gjendje të përfitojnë nga rritja e çmimeve.
Gazi natyror u vendos në një rekord të lartë prej 189.65 pence në Mbretërinë e Bashkuar të hënën, duke shtuar frikën se inflacioni i çmimeve të karburantit mund të prishë rimëkëmbjen ekonomike të Evropës. E barabartë me rreth 26 dollarë për milion njësi termike britanike, është pesë herë çmimi i gazit natyror amerikan.
Pabarazia e çmimeve nuk ka qenë aq e madhe sa për të joshur më shumë furnizime nga industria e eksportit të gazit të lëngshëm në SHBA, e cila kondenson karburantin për dërgesë në cisternat e oqeanit. Këto eksporte po lundrojnë drejt blerësve me xhepa më të thellë në Azi dhe nganjëherë në Amerikën e Jugut.
“Ata kanë më shumë fuqi blerëse tani,” tha një ndërmjetës i LNG, duke iu referuar blerësve aziatikë. “Evropa ka furnizime me gazsjellës dhe Kina dhe Japonia nuk kanë alternativa.”
Ardhja e gazit shist argjilor të eksportuar në SHBA në pesë vitet e fundit ka rritur shpresat se LNG do të lehtësojë shqetësimet e aleatëve mbi furnizimin me energji.
Udhëheqësit amerikanë që nga Barak Obama kanë folur për rëndësinë strategjike të energjisë amerikane. Zyrtarët në administratën e Donald Trump përshëndetën “gazin e lirisë” që do të transportohej përtej Atlantikut për të zvogëluar varësinë e Evropës nga gazi i Rusisë.
Kur kompania britanike e energjisë Centrica nënshkroi një marrëveshje furnizimi në 2013 me Cheniere Energy, një pioniere në eksportet e gazit të lëngshëm në SHBA, kryeministri i atëhershëm David Cameron tha se marrëveshja do t’u siguronte “konsumatorëve britanikë një burim të ri afatgjatë, të sigurt dhe të përballueshëm të karburant”.
Shumica e LNG-së dorëzohet sipas kontratave afatgjata, por tregtia e drejtpërdrejtë në të cilën ngarkesat blihen dhe shiten përbëjnë 10-20 përqind të 10 miliardë këmbëve kub të Amerikës në ditë të dërgesave të LNG, sipas Amber McCullagh.
Ngarkesat në vend janë kritike për të përmbushur kërkesën kur furnizimet vendore janë të varfëruara. Azia dhe Amerika e Jugut kaluan Evropën në fillim të këtij viti si destinacioni më i madh për ngarkesat e LNG -së amerikane të shitura në tregun vendor, sipas të dhënave nga Kpler, një grup i të dhënave dhe analizave të mallrave.
Disa kontratave afatgjata të marrjes së mallrave nuk kanë klauzola destinacioni, që do të thotë se gazi ndonjëherë mund të shitet tek ofertuesit më të lartë.
Tregtarët po kërcejnë, duke përfituar nga dallimet midis gazit amerikan që mund të blihet, likuidohet dhe dërgohet në Tokio Bay për 10 milion dollarë BTU dhe të shiten me vlera që kanë qenë vazhdimisht mbi çmimet evropiane.
“Sa herë që TTF rritet, JKM rritet,” tha ndërmjetësi, duke iu referuar standardeve evropiane dhe aziatike të çmimeve të gazit natyror. “Është një garë për të siguruar furnizimet.”
Tregtarët e mallrave të tilla si Trafigura, si dhe supermajors të naftës duke përfshirë Shell, BP dhe TotalEnergies, janë ndër kompanitë me marrëveshje të shitjes dhe portofole të rregullueshme të furnizimit që mund t’i lejojnë ata të përfitojnë nga mospërputhjet globale të çmimeve, thanë burimet e tregut. Kompanitë nuk komentuan.
Disa operatorë të terminaleve të eksportit, përfshirë Cheniere, kompania më e madhe e LNG në SHBA, gjithashtu rezervojnë një kapacitet për të shitur në tregun vendor. Cheniere nuk pranoi të komentojë.
“Ju nuk keni pse të shisni kaq shumë ngarkesa për 20 milion dollarë BTU për të parë ndikimin në përfundimin tuaj, kjo është e sigurt,” tha McCullagh.
Raportim shtesë nga Tom Wilson në Londër
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times