MENU
klinika

Nga Project Syndicate/ Pandemia ka përshpejtuar eksodin e prodhimit nga Kina

Humbja e Kinës mund të jetë fitore e Azisë Juglindore

12.10.2021 - 09:46

Covid-19 ka ekspozuar dobësitë e panumërta të zinxhirëve të vlerave ndërkufitare. Dikur shtylla kurrizore e globalizimit, tani ato janë të lidhura me cenueshmërinë ndaj përçarjes. Falë pandemisë, zinxhirët e vlerave po rikonfigurohen me fokus në elasticitetin. Në të njëjtën kohë, ndryshimi i rolit të Kinës në ekonominë globale po i detyron kompanitë ta rishqyrtojnë atë si një qendër prodhimi. Fabrika e botës është rizbuluar si investitori botëror. Rritja e digjitalizimit të prodhimit dhe tensionet e vazhdueshme tregtare me Shtetet e Bashkuara kanë kontribuar gjithashtu në një eksod të kompanive nga Kina.

Largimet përfshijnë firma nga një gamë e gjerë vendesh dhe industri. Prodhuesi i lodrave amerikane Hasbro mbylli fabrikën e saj kineze në favor të objekteve në Vietnam; Gjiganti japonez i elektronikës Sony ka transferuar operacionet në Tajlandë; dhe Klubi i Pambukut i Koresë së Jugut po zhvendos prodhimin në Filipine, Kamboxhi dhe Indonezi. Edhe firmat kineze po largohen nga vendi për destinacione më pak të shtrenjta. Normat e pagave në Kinë janë më shumë se dyfishi i atyre në Vietnam dhe afër 70% të atyre në Korenë e Jugut. Mungesat e fuqisë punëtore gjithashtu e kanë bërë të vështirë mbajtjen e kostove të prodhimit poshtë.

Për më tepër, konkurrenca e ashpër në tregun kinez nga prodhuesit vendas e ka bërë vendin më pak tërheqës si një qendër prodhimi. Një dekadë më parë, telefoni Galaxy i Samsung mbante më shumë se 20% të tregut kinez; sot, pjesa e tij e tregut është më pak se 0.5%. Duke pasur parasysh tendencat e tilla, Samsung vendosi të zhvendoste të gjithë kapacitetin e tij prodhues për mallrat e konsumit përfundimtar jashtë Kinës. Kompania aktualisht mban vetëm tre fabrika në Kinë, dhe ato bëjnë pjesë të ndërmjetme-gjysmëpërçuesish, bateri për makina elektrike dhe kondensatorë qeramikë me shumë shtresa që stabilizojnë rrjedhën e energjisë elektrike në pllakat e qarkut.

Koreja e Jugut në veçanti ka ndërmarrë hapa për të inkurajuar kompanitë e saj që të sjellin prodhimin në shtëpi. Gjatë dekadës së fundit, qeveria e Koresë së Jugut ka miratuar një numër politikash, përfshirë përfitimet nga taksat, subvencionet dhe zbritjet në tokë, për të inkurajuar rishpërndarjen. Në vitin 2019, vendi ndryshoi më tej “aktin e tij të kthesës” për të aplikuar në një gamë më të gjerë të industrive, përfshirë kompanitë e bazuara në informacion dhe njohuri. Këto politika, të kombinuara me faktorë të jashtëm, kanë kontribuar në një rritje të qëndrueshme të numrit të kompanive të Koresë së Jugut që kanë rizhvilluar prodhimin, nga nëntë në 2018 në 16 në 2019 dhe 21 në 2020. Firmat që kthehen përfaqësojnë një grup të larmishëm të industrive, nga elektronikë për bizhuteri në automobila dhe shumica e tyre po zhvendosen nga Kina.

Dixhitalizimi i prodhimit ka qenë një faktor tjetër që shtyn rritjen e rishikimit. Më shumë kompani po zbulojnë se ka kuptim të ndërtojnë “fabrika të zgjuara” shumë të digjitalizuara në vendet e tyre dhe të mbyllin linjat e vjetra të prodhimit në Kinë. Për shembull, firma e veshjeve të Koresë së Jugut G&G Enterprise ndërtoi një fabrikë të re, plotësisht të automatizuar, inteligjente në Korenë jugperëndimore, e cila mundësoi që ajo të jetë konkurruese ndaj çmimeve dhe më fleksibile në shumëllojshmërinë e produkteve, madje edhe në sektorin e tekstilit me punë intensive. Për kompanitë që përballen me sfida me këtë transformim dixhital, qeveria e Koresë së Jugut ka krijuar një automjet të veçantë bashkëpunues publik-privat për të ndihmuar bizneset të rindërtojnë dhe ndërtojnë fabrika të zgjuara.

Rritja e digjitalizimit gjithashtu duket të jetë një mënyrë efektive për të përballuar sfidën e ndërprerjeve të zinxhirit të furnizimit. Hyundai Motors, për shembull, më parë ka transferuar të gjithë prodhimin e parzmoreve për furnizuesit në Kinë, por Covid-19 e mbylli prodhimin e këtij produkti të thjeshtë por që kërkon shumë punë. Falë programit të transformimit dixhital të Koresë së Jugut, prodhimi i parzmoreve të telave të Hyundai tani është duke u rishkruar.

Për shumë vende në Azinë Juglindore, humbja e Kinës është fitimi i tyre. Falë zhvendosjes dhe rishpërndarjes së prodhimit, anëtarët e Shoqatës së Kombeve të Azisë Juglindore regjistruan hyrjet e tyre më të larta ndonjëherë të investimeve të huaja direkte në greenfield në vitin 2019. Ndërsa ndikimi ekonomik i pandemisë i zvogëloi këto prurje në vitin 2020, interesi në rajon mbetet i fortë. Rritja e ardhshme ekonomike në vendet e ASEAN -it dhe aftësia e tyre për të kontribuar në zinxhirët e vlerës globale, varet nga sa të suksesshëm janë ata në tërheqjen e firmave që duan të zhvendosen ose të zhvendosen, veçanërisht nga Kina. Qeveritë e ASEAN duhet të njohin dhe shfrytëzojnë mundësinë.

*Keun Lee, Nënkryetar i Këshillit Këshillimor Ekonomik Kombëtar në Kore, është Profesor i Ekonomisë në Universitetin Kombëtar të Seulit.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Project Syndicate