MENU
klinika

Analiza e Project Syndicate

Edhe kur Merkel të ikë, Gjermania do të jetë njësoj me Kinën!

08.11.2021 - 17:28

Të Gjelbrit dhe Partia Demokratike e Lirë, mbretërit e qeverisë së ardhshme të koalicionit trepartiak të Gjermanisë, favorizojnë përballjen me Kinën për abuzimet e të drejtave të njeriut në Xinjiang dhe goditjen e saj në Hong Kong.

Pavarësisht kësaj, politikat autoritare të Gjermanisë ndaj Kinës nuk ka gjasa të ndryshojnë kur Olaf Scholz, lideri i Partisë Social Demokrate që pritet të pasojë kancelaren në largim Angela Merkel, të marrë detyrën.

Kjo është për shkak se Gjermania është thjesht shumë e lidhur me eksportet në Kinë për të marrë një qëndrim më të ashpër ndaj historisë së tmerrshme të vendit për të drejtat e njeriut. Një në tre makina gjermane shitet në Kinë. Në vitin 2019, Volkswagen shiti gati 40% të automjeteve të tij në vend, ndërsa Mercedes-Benz shiti rreth 700,000 makina pasagjerësh atje. Edhe brenda Unionit Kristian Demokrat të Merkelit, shumë janë kritikë ndaj saj për lejimin e varësisë së Gjermanisë nga Kina për eksporte, punë dhe të ardhura për të arritur një pikë të tillë.

Ekziston një shprehje e vjetër që thotë se kur i detyrohesh bankës një milion, banka të zotëron ty, por kur i detyrohesh një miliard, ti zotëron bankën.

Në mënyrë të ngjashme, Kina mund të thuhet se “zotëron” politikën e jashtme gjermane për shkak të varësisë së ekonomisë gjermane nga eksportet. Gjermania bën eksportin, dhe ata që janë të persekutuar nga regjimi kinez bëjnë vuajtjet.

Ironikisht, politikat pajtuese të Gjermanisë ndaj Kinës janë gjithashtu të këqija për ekonominë gjermane, sepse ato mbahen të mbyllura në burimet e eksportit që mund të përdoren në mënyrë më produktive në investimet publike, teknologjitë dixhitale dhe mbrojtjen e mjedisit – fusha që Merkel i neglizhoi.

Gjermania ka nevojë për një ekonomi të teknologjisë së lartë, të dixhitalizuar dhe të gjelbër për të konkurruar dhe përparuar në shekullin e njëzet e një, por politika e saj e jashtme pro Kinës lehtëson një model merkantilist të modës së vjetër.

Të Gjelbrit njohin mangësitë e Gjermanisë që mbetet një “kampion i eksportit”.

Por Scholz, i cili thuhet se preferon një marrëdhënie të thellë ekonomike me Kinën, ka të ngjarë të dalë me sindikatat e forta të Gjermanisë dhe interesat tradicionale të biznesit për të favorizuar status quo-në.

Për më tepër, me presidentin kinez Xi Jinping duke u bërë gjithnjë e më i sigurt, përulja e qeverisë gjermane ndaj Kinës po i detyron partnerët e saj të Bashkimit Evropian të zgjedhin midis unitetit evropian dhe atij transatlantik – duke nxitur thyerje brenda vetë Bashkimit.

Dhe vendet anëtare të BE-së që janë në anën e Gjermanisë për arsye të solidaritetit evropian rrezikojnë të gjenden në konflikt me Shtetet e Bashkuara, të cilat, nën Presidentin Joe Biden, janë të angazhuara në një përpjekje intensive për të konkurruar dhe kontrolluar Kinën.

Në fund të vitit 2020, për shembull, Franca zgjodhi unitetin evropian kur, mbi kundërshtimet e ekipit të tranzicionit të politikës së jashtme të Presidentit të atëhershëm Biden, ajo mbështeti marrëveshjen e  Merkelit për investimet e BE-së me Kinën (të cilën Parlamenti Evropian e ka bllokuar që atëherë).

Franca mund të ketë paguar çmimin për vendosjen e unitetit evropian mbi aleancën transatlantike kur SHBA, Mbretëria e Bashkuar dhe Australia njoftuan marrëveshjen e tyre të re të sigurisë AUKUS, e cila e bëri Australinë të anulonte një kontratë me vlerë rreth 100 miliardë dollarë për të blerë nëndetëse franceze me fuqi konvencionale. Ministri i Jashtëm francez Jean-Yves Le Drian e përshkroi vendimin e Australisë për të hequr dorë nga marrëveshja e saj me Francën, në favor të nëndetëseve me energji bërthamore nën AUKUS, si një “thikë pas shpine” dhe një përçarje e keqe midis Francës dhe SHBA-së që funksionoi kryesisht. në dobi të Kinës.

Presidenti francez Emmanuel Macron dhe Biden e zgjidhën mosmarrëveshjen e tyre në prag të samitit të fundit të liderëve të G20 në Romë.

Dhe Biden thuhet se tha privatisht se ai do të shkonte së bashku me një nga projektet e “autonomisë strategjike” të Macron – një forcë ushtarake e pavarur dhe e unifikuar evropiane që do të bashkëjetonte së bashku me angazhimin solid të Francës (dhe Evropës) ndaj NATO-s.

Ky afrim i pjesshëm franko-amerikan vjen në një kohë kur demokracitë liberale po rimendojnë strategjinë e sigurisë dhe rolin e NATO-s.

Nga njëra anë, ekziston ideja e Macron për autonominë strategjike, e cila tani duket se ka të paktën njëfarë mbështetjeje nga SHBA.

Nga ana tjetër, ekziston nocioni i diskutuar aktualisht i zgjerimit të mandatit të NATO-s për të përfshirë Azinë.

Ndër të tjera, zgjatja e mandatit të aleancës do të institucionalizonte presionin ndaj Gjermanisë për të braktisur politikën e saj të jashtme pro Kinës me arsyetimin se ishte anti-NATO.

Përveç kësaj, një mandat më i gjerë i NATO-s do t’i jepte Evropës një mundësi legjitime për të operuar në Paqësor në një mënyrë më të integruar me SHBA-në dhe aleatët e saj rajonalë (Australi, Japoni dhe Korenë e Jugut) dhe bashkëpunëtorët (mbi të gjitha Indinë).

Një integrim i tillë madje mund të hapë perspektivën e shitjeve të tjera të armëve, veçanërisht për vendet që nuk synojnë të shkojnë bërthamor ose të zgjerojnë kapacitetet e tyre bërthamore përtej parandalimit strategjik.

Përpjekjet e gjata të Gjermanisë për të zbutur Kinën po ndihmojnë për të përjetësuar ndjenjën e mosndëshkimit të Kinës për abuzimet e të drejtave të njeriut. Ata gjithashtu po lehtësojnë merkantilizmin gjerman dhe po shkaktojnë thyerje brenda aleancës transatlantike.

Për të gjitha këto arsye, politika e jashtme gjermane në epokën pas Merkelit duhet të ndryshojë drejtim. Për Scholz-in dhe partnerët e tij të koalicionit, vendosja e një drejtimi të ri duhet të jetë një prioritet.

Përkthyer dhe përshtatur nga Project Syndicate/ konica.al