MENU
klinika

Nga The Washington Post

Pse Italia nuk është vërtet vendi i vitit?

22.12.2021 - 20:44

Mattia Ferraresi është kryeredaktore e gazetës italiane Domani.

Italia po kalon një kohë emocionuese. Vendi, i cili u godit brutalisht nga Covid-19 në 2020, është vlerësuar si një model në trajtimin e krizës në 2021. Ekonomia e tij tani po rritet më shpejt se Gjermania dhe me të njëjtin ritëm si Franca. Ekipi i saj kombëtar i futbollit fitoi Kampionatin Evropian, një grup roku italian fitoi Konkursin e Këngës në Eurovizion dhe fizikanit italian Giorgio Parisi iu dha çmimi Nobel. Javën e kaluar, Economist zgjodhi Italinë si vendin e saj të vitit për të qenë kombi “më i përmirësuar” në 2021.

Në disa aspekte, ka arsye për optimizëm. Megjithatë, ky rrëfim ‘errëson’ gjendjen e vendit.

Është e vërtetë që qeveria e Italisë vendosi në mënyrë efektive disa nga kufizimet më të rënda midis demokracive perëndimore për të frenuar infeksionet, duke vendosur masa që shumica dërrmuese e popullsisë i përqafoi me përgjegjësi.

Shekuj klishe për italianët e padisiplinuar janë vënë në provë. Pas një fillimi të vështirë, fushata e vaksinave eci më shpejt se në shumicën e vendeve evropiane. Sot, 80 për qind e italianëve të moshës 5 vjeç e lart janë plotësisht të vaksinuar.

Për më tepër, Italia – përfituesi më i madh i fondit të rimëkëmbjes prej 750 miliardë eurosh të Bashkimit Evropian – paraqiti një plan solid për të shpenzuar më shumë se 248 miliardë euro që mori. “Batica më në fund po kthehet”, tha Ursula von der Leyen, presidentja e Komisionit Evropian, në një fjalim në Universitetin Katolik të Milanos. “Ekonomia italiane po rritet më shpejt se në çdo kohë në këtë shekull”, shtoi ajo.

Kryeministri Mario Draghi është figura kryesore pas kësaj “Rilindjeje të re”. Shkurtin e kaluar, ish-presidenti i Bankës Qendrore Evropiane u zgjodh për të udhëhequr një qeveri të unitetit kombëtar dhe ndihmoi në ndryshimin e perceptimit të Italisë si e plogësht dhe e pariformueshme. Ai nuk e ktheu vendin në 10 muaj, por përcolli idenë se ndryshimi rrënjësor është i mundur.

Draghi arriti të shuante një sistem politik proverbial të paqëndrueshëm, ndërkohë që rivendosi besimin në skenën ndërkombëtare, duke bërë që disa vëzhgues të kurorëzojnë “Super Marion” si trashëgimtare të Angela Merkelit në rolin e liderit de facto të BE-së.

Fatkeqësisht, raportet për rilindjen e Italisë janë shumë të ekzagjeruara. Norma e sotme e rritjes duket mbresëlënëse kryesisht për shkak se produkti i brendshëm bruto ra me 9 për qind në vitin 2020, një nga performancat më të këqija midis BE-së. Kur von der Leyen tha se rritja e Italisë nuk ka qenë kurrë më e shpejtë gjatë këtij shekulli, ajo nuk përmendi se ekonomia e vendit ka qenë në thelb në stanjacion për atë periudhë kohore.

Borxhi publik i vendit është në një nivel marramendës prej 154.4 për qind të PBB-së dhe qeveria parashikon se do të bjerë me vetëm 7 për qind deri në vitin 2024.

Ligji i buxhetit i propozuar nga kabineti Draghi shton deri në 79 miliardë euro borxh të ri në tre vitet e ardhshme vite, duke vonuar masat shtrënguese të nevojshme për të stabilizuar financat publike të Italisë.

Për më tepër, plani ambicioz Kombëtar i Rimëkëmbjes dhe Rezistencës do të jetë i vështirë për t’u zbatuar për një vend me aftësi të kufizuara industriale.

Papunësia në Itali është 9.4 për qind, tre pikë më e lartë se ajo e BE-së. mesatare, dhe papunësia e të rinjve u rrit në gati 30 për qind në 2021. Nivelet e produktivitetit nuk janë rritur që nga mesi i viteve 1990. Sistemi i drejtësisë qëndron si një nga më joefikasit në BE dhe kodi i tij tatimor bizantin e bën atë një nga vendet më jotërheqëse për fillimin e një biznesi në rajon. Italia është gjithashtu një nga vendet me plakjen më të shpejtë në botë, dhe në dhjetor shkalla e lindshmërisë së vendit arriti pikën e saj më të ulët në rekord.

Këto janë çështje të rrënjosura thellë, sistematike që asnjë kryeministër i vetëm nuk mund t’i zgjidhë, pavarësisht sa kompetent është dhe sa financime mund të jetë në gjendje të negociojë me BE-në.

Nuk ka dyshim se Draghi ka qenë një forcë pozitive për një vend që ka dëshiruar dëshpërimisht reforma strukturore. Siç vuri në dukje Economist, “për një herë, një shumicë e politikanëve [italianë] varrosën dallimet e tyre për të mbështetur një program reformash të plotë”, që nuk është një arritje e vogël për një klasë politike të tillë rezistente ndaj ndryshimeve.

E megjithatë, qëndrimi i tij si kryeministër është në vetvete një simptomë e një problemi më të thellë.

Ai është zgjedhur për të rregulluar atë që koalicioni i zgjedhur i mëparshëm nuk mundi. Italia nuk mund të varet nga një teknokrat që e udhëheq me autoritet nga një emergjencë në tjetrën.